Aktív fogyasztók (?)

Mint azt az elmúlt két napban láthattátok, a héten sorra vesszük azokat a külföldi reklám- és kommunikációs szakembereket, akik az idei BrandFestival alkalmával ellátogatnak hozzánk Magyarországra. Agnello Dias és Kate Galbarith után ma David Revah-on van a sor, aki jelenleg a McCann Erickson franciaországi ügynökségén felel a digitális kampányokért.
 
David 2008-ban csatlakozott a párizsi McCann Erickson-hoz, ám előtte számos cégnél sajátította el a digitális kreativitással kapcsolatos ismereteket. Reklámos karrierjét a Wunderman ügynökségnél kezdte, ahol központi feladatként az új média divízió kialakításáért volt felelős. 2002-ben társalapítója volt a Betwin reklámcégnek, ahol főként branding entertainment volt a tevékenysége fókuszában - a Pepsi, Lee Cooper, Galeries Lafayette márkákon dolgozott. Majd 2008-tól a párizsi McCann digitális kreatívguruja. Ez az ügynökség készítette a George Clooney és John Malkovich karakterére épülő Nespresso kávé reklámszpotját. A kampány a fogyasztók bevonása terén jelentős előrelépést tett, hiszen a szereplők ismertségén túl a közösségi videomegosztókon alkalmazott „történetmesélős, sorozat-megoldásos” technikai kivitelezést tekintve is új alapokra helyezte a márka stratégiai kommunikációs irányát.

Mi itt az ADrenalinon nagy hívei vagyunk az efféle aktivizáló megoldásoknak, korábban számos ilyen kampányról számoltunk be nektek. A mai nap sincs ez másképp, hiszen szeretnénk megosztani veletek a legújabb ilyen hazai megjelenést, amely a UPC nevéhez fűződik. Az Akcióhős nevű projekt a tévészolgáltató on demand videótárát népszerűsíti, amellyel az előfizetők számtalan műsor közül válogathatnak – egy mozijegy árának a töredékéért. Winkler és Bazsó itt is feltűnik, ám a főszerepet egy náluk sokkal őrültebb fazon kapta meg.

 

A kampány lényegében arra buzdítja az embereket, hogy töltsenek fel saját videót, amelyben kedvenc mozifilmjük egyik kultikus jelenetét értelmezik újra.”Mindenki ragadjon videót, kamerát, webkamerát vagy mobilt bárki, és mutassa meg a benne szunnyadó rendezőt!” – szól a szöveg a microsite-on, amelyre mindezidáig csak 8 videót töltöttek fel a netezők. De vajon miért?
 
A kampány mindenben megfelel az elvárásoknak. Van sztori, van őrült karakter, van vonzó nyeremény, van microsite és van üzleti mondanivaló. Ám sajnos manapság ez már nem mindig elég. Az internetezőkre zúduló, külföldi és hazai víruskampányok ezrei közül nehéz kitűnni, valami nagyon szokatlannal és újszerűvel kell előállni. Egy videófeltöltős kampány már nem mindig hozza lázba a többséget – márpedig nélkülük csak egy szűk réteghez juthat az üzenet. Megoldás lehetett volna például egy Facebook-os kampányt indítani ugyanezzel a kreatív ötlettel, de a UPC-nek sajnos nincsen rajongói oldala.  
 
A tanulság az, hogy bármilyen aktivizáló, interaktív kampányt készítünk manapság, próbáljunk meg a körítés mellett újszerű mechanizmusokat is létrehozni. És minél egyszerűbben tud hozzájárulni a felhasználó a kampányhoz, annál nagyobb a valószínűsége, hogy részt fog venni a játékban. Fogadni mernénk, hogy David Revah is mond majd egy-két okosságot a témában...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr792685322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása