Zöldmarketing

Ha egy nyugati ember manapság bekapcsolja a tévét, vagy felnéz a netre, azt láthatja, hogy a „zöld attitűd” már nem csak a környezetvédő csoportok kommunikációjában, hanem a multinacionális vállalatok reklámjaiban is hangsúlyosan tetten érthető. A zöld mára mainstream lett, ráadásul nagyon nagy biznisz is.
 
 
Az amerikai Nemzeti Marketing Intézet szerint 230 milliárd dollárra becsülhető a vásárlóereje azon potenciális fogyasztóknak, akik számára fontosak a környezetvédelmi szempontok. A vállalatok sorra ébrednek rá, hogy a fogyasztók szeretik és támogatják azokat a márkákat, melyek környezettudatosak. Sőt, egy nemrég készült kutatás szerint az amerikaiak 80 százaléka tekinti fontosnak ezt a tényezőt, mikor vásárolni indul. Ezért a vállalatok – és a reklámjaik – egyre inkább hangsúlyozzák a zöld attitűdöt, amely így rövid- és hosszútávon is kifizetődő lesz számukra.
 
Legyen az egy új termékgyártási folyamat, egy újrahasznosítható termék, egy környezetvédő gondolat, vagy csupán az értékesítési lánc zöldítése, mindenképpen érdemes változtatni, hiszen az aktuális PR érték mellett tényleges mentalitásbeli változást lehet elérni az emberek életében. És ez már csak azért is jó, mert az emberek alapvetően szeretnek részt venni ilyen ügyekben és hozzájárulni egy kis jóhoz.
 
Bármi lehet zöld, legyen szó ruháról, kávéról, autóról, csokiról, mosószerről vagy vodkáról. Igen, már ilyen is van, hiszen az USA egyik legnagyobb szeszgyártója újrahasznosítható üvegből és papírcímkéből, valamint vízalapú festékből készíti a termékeit. Bár a piacon már léteznek hasonló környezetbarát italok, a vállalatnak mégis sikerült növelni az eladásait, mivel hangsúlyosan kommunikálta a zöld-termékelőnyt. (További infók a vodkáról itt.)
 
A környezetbarát megoldások különösen fontosak az autóiparban, ezért szinte mindegyik márka lépett ez irányban. Itt van például a Volkswagen ötletes ambient akciója, amely a Polo újrahasznosítását reklámozza.
És itt van egy lélegzetelállító vetítés is, amely soha nem látott módon mutatja be a Toyota energiatermelő képességét. Falra-, házra- és utcára vetítést láthattunk már, de ilyet még soha.

A két nagy ruhagyártó, a Diesel és a Levi’s is aktívan kommunikálja környezetbarát gondolkodását. Az előbbi egy apokaliptikus látképpel, míg az utóbbi 100%-ig természetes gyapjúból készült Öko-farmerekkel.
 
A tisztítószerek piacán is tetten érhető a változás (már idehaza is). Itt van például a Clorox legújabb termékcsaládja, amely ugyanolyan hatékonyan működik, mint a régi szerek, csak éppen nem károsítja úgy környezetet.
 
Végül, de nem utolsósorban, meg kell, hogy említsük a Starbucks-ot, amely környezetbarát kávét termeszt Columbiában és amely 2015-ig minden poharát újrahasznosítható anyagokból kívánja gyártani.
 
Akit érdekel a téma, az feltétlenül hallgassa meg az idei BrandFestival-on Kate Galbraith előadását, aki a „zöldmarketing” elismert szakértője és csak olyan konferencia-előadások meghívását fogadja el, amelyek támogatóinál az üzletpolitika szerves részét képezi a fenntartható fejlődére való törekvés.   

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr432685320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása