linfeng:
In diesen Jahren wurden <a href="http://www.raybansonnenbrillen.net"> Ray Ban Sonnenbrillen&... (2010.04.07. 07:27)
ABC rap
Robi, a hód:
@elinnen: "Hanem peldaul ha egy rutinos pszichologusnak odaadod az elmul evben megnyitott , es elo... (2010.03.16. 14:16)
Élményhajsza – Gonosz a Google?
Úgy tűnik, hogy az angolok nagyon szeretik az interaktív Youtube-os vírusfilmeket, hiszen a tavalyi cannes-i díjas Drop The Weapons kampány után egy nagyon hasonló ötlettel rukkoltak elő. De ebben már nem a fegyvertartás van a középpontban, hanem az óvszertartás.
Az társadalmi célú kalandban egy fiatal srác bőrébe bújhatunk, aki egy hatalmas kérdés előtt áll: vegyen óvszert az esti házibuliba, vagy sem? A mókában persze megismerünk egy hölgyet, akivel elég hamar komolyra fordulnak a dolgok. Ekkor újabb döntéseket kell meghoznunk, amelyek a későbbi sorsunkat nagyban befolyásolják – fergetegeset szexelhetünk, de akár a kórházban is kiköthetünk. Csak rajtatok múlik, hogy mi lesz a történet vége. Próbáljátok ki!
Igen, a popcorn halálos lehet, de szerencsére tehetünk ellene, ha tudjuk, mit kell csinálnunk. Erre tanított meg minket az angliai St. Jones Kórház, amely a BBH Londonnal karöltve egy igen szokatlan mozis akcióval lepte meg az embereket.
Az interaktív kampányban egy popcorn-reklámnak álcázott előzetessel és egy – a sorok közt ülő – nővérkével demonstrálták, hogy mennyire fontos az elsősegélynyújtás, ha valaki bajba kerül. „Te dönthetsz élet és halál között.” – szólt a meglepő színjáték végén a fő üzenet, amely biztosan megmaradt minden néző fejében. A kórház fő célja, hogy megtanítsa az alapvető elsősegély-ismereteket az embereknek, hiszen évente 150 ezren (!!) halnak meg háztartási balesetekben. Ennél emlékezetesebb és személyesebb leckét nem adhattak volna.
Ez a kampány is azt mutatja, hogy vannak még óriási lehetőségek a mozis reklámozásban. Korábban mér olyan nagy márkák is próbálkoztak itt kreatív megjelenésekkel, mint az IKEA, a Coca-Cola, a Heineken és az Emirates. A linkekre kattintva megnézhetitek az egyes kampányokról készült videókat.
Manapság, mikor az interneten lépten nyomon belefuthatunk egy interaktív reklámba, szinte már természetesnek vesszük, hogy mi irányítjuk a történéseket. Klikkelünk, választunk, forgatunk és mozgatunk. Igen ám, de mi van a jó öreg tévével? Vajon ott is képesek lennénk interakcióba lépni a sugárzott jelenetekkel?
Idáig azt mondtuk volna, hogy nem, de a lengyel Skoda bebizonyította, hogy nagyot tévednénk. Az autómárka ugyanis olyan élményt nyújtott az otthonülő tévézőknek, amire eddig kevés példát láthattunk. Hogy megmutassák a Skoda Superb Estate távirányítóval nyitható csomagtartóját, két különböző tévécsatornán is reklámhelyet vásároltak ugyanabban az időben. Az egyiken csukva volt az autó csomagtartója, a másikon pedig nyitva. Mikor a nézők átkapcsoltak a távirányítóval az egyikről a másikra, azt tapasztalhatták, hogy a Skoda csomagtartója nyitva, illetve zárva van.
De vajon honnan tudták, hogy hányas csatornára van beprogramozva az emberek készüléke? A videóból az derül ki, hogy a lengyel emberek többségénél a TVP1-es adó az 1-es csatornán, a TVP2-es pedig a 2-es csatornán van – mivel ez a két legrégebben működő csatorna, amik már a kommunista időszakban is elérhetőek voltak. Ebből kifolyólag biztosan sok embernél működött a dolog, így a kreatív akció elérte célját. Az már teljesen más kérdés, hogy egyetlen termékelőny mennyire keltheti fel a tévénézők figyelmét, de most nem is ez a fontos. A lényeg, hogy nekünk – reklámimádó emberkéknek – megmutatták, a televízióban is rejlenek még kreatív lehetőségek.