Abszolút tisztaság
Abszolút tisztaság

Nem ígérjük, hogy nem fogunk karácsony alkalmával ünnepi reklámozni, de egyelőre tartjuk magunkat, mert ez sokkal érdekesebb: egy német művész ugyanis kizárólag papír felhasználásával készített plakátot az Absolut vodkának.

 

Simon Schubert német művész a fény-árny játékokra és a papírhajtogatásra alapozva készítette el ezt a remekművet, amely a párizsi TBWA\Being  gondozásában került ki a buszmegállóba. A tisztaságot, letisztultságot és művészi ...

„Konkurenciánk az egész világ”
„Konkurenciánk az egész világ”

Ciki-e ma édes pezsgőt inni? Milyen marketingfogásai voltak a 19. században Törley Józsefnek, és hogyan tekint a jövőbe a csaknem 130 éves márka? Kovács Györggyel, a Törley Pezsgőpincészet Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk az ünnepi és az akár vasalás közbeni pezsgőzésekről.

 

Magunkból kiindulva az átlagos pezsgőfogyasztót úgy képzeljük el, szilveszterkor és esetleg valaki születésnapján bont ki egy-egy üveggel. Közel járunk a ...

2011 legvírusosabb reklámjai
2011 legvírusosabb reklámjai

Jó dolog a mindenféle évvégi statisztika és a mindenféle visszatekintés - pontos képet kaphatunk arról, mit szerettünk, mit gyűlöltünk és mi az, ami örökre beírta magát az internetes videók nagykönyvébe. Az Unruly Media az általa üzemeltetett Viral Video Chartból szemezgette ki 2011 nagykutyáit.

A 10-es listából (reméljük) mindegyik videó ismerős, az átkozott póniktól kezdve a Volkswagen Darth Vaderes szpotjáig. A számok szerelmeseinek: a 2011-es év 20 ...

Putyin magához nyúlt
Putyin magához nyúlt

Okos, pimasz, láttuk már, de még mindig tetszik - így foglalható össze az Epica Awardson épp ezüstöt nyert kampány, amelyben a Riporterek Határok Nélkül üzeni a világnak: a cenzúra rossz.

 

A párizsi székhelyű, az újságírói szabadságért harcoló szervezet tökéletesen eltalálta az üzenetet és a megvalósítást is: Putyin, David Cameron és kollégái tényleg mintha tilosban járnának. A plakátok a dubaji Ogilvy ötlete nyomán készültek, és (bár Jimmy ...

Lájkolod a meg nem született gyerekedet?
Lájkolod a meg nem született gyerekedet?

Hogyan lehet beijeszteni a férfiakat annyira, hogy óvszert használjanak? Nyilván úgy, hogy a saját esetlegesen megszülető gyereke bejelöli a Facebookon :) A brazil AGE Isobar  ezt a kicsit furcsa módját választotta az Olla óvszermárka népszerűsítésére. 

 

Az ügynökség belőtte a célcsoportot (ami önmagában is megér egy misét, hogy döntöd el valakiről, hogy mit művel az ágyban?), majd létrehozott egy Junior előtaggal büszkélkedő babaprofilt, aki aztán ...

Humor = lájkolás?
Humor = lájkolás?

Brit tudósok  Ausztrál marketingkutatók bebizonyították: ahhoz, hogy egy videó (vagy kampány) megosztásra kerüljön, a legjobb eszköz a humor. A kutatásra persze sokan azt fogják mondani, hogy feltalálta a spanyolviaszt - vagyis, hogy minél erősebb reakciót vált ki valakiből egy videó, annál biztosabban megosztja azt másokkal.

 

 

 

A dél-ausztráliai Ehrenberg-Bass Intézet kutatói 400 videót vizsgáltak, amelyekre a közönség 16 féle reakciót jelölhetett be, ...

Gazdik állatszemmel
Gazdik állatszemmel

A Chicagói Draftfcb  újabb jótékonysági reklámokkal gazdagította a Shelter Pet Project örökbefogadási kampányt - a szpotokban kutyák és macskák mesélnek arról, milyen furcsaságokat művelnek gazdáik. Aranyos az egész, na.

Az ötlet egyszerű, hálistennek az állatok száját nem mozgatják digitális trükkökkel, és a kisfilmek hangulata sem a szemüket meresztő kisállatok miatt kedves. Az üzenet: az ember a legjobb dolog, ami egy menhelyen történhet. Mi megvettük, ...

Győzd le a térképet
Győzd le a térképet

Arctalan zombi-járókelők, jónő, jókocsi és széthulló scifi-digitális világ - minden egyben van a Mercedes UK AMV BBDO által megálmodott játékában. 

Az interaktív filmben a Marie nevű lányt (és magunkat) kell biztonságba vezetnünk egy széthulló Google-térkép kulisszái közepette, hogy megakadályozzuk, hogy az ő arca is elhomályosodjon, mint a járókelőké a Streetview-képeken. Az egész Inception-Mátrix-hatású játék nem több mint 10 perc, viszont ...

Szar hostelnek szar reklámokat
Szar hostelnek szar reklámokat

A hostelek, különösen a mai világban, általában nagy figyelmet fordítanak arra, hogy az ár-érték arányt hangsúlyozzák. Az amszterdami Hans Brinker Hostel egyáltalán nem ilyen: filozófiájuk szerint nem hiszik, hogy „puccos reklámügynökségeknek kéne fizetni azért, hogy a márvány plafonjukat bámulják”. Az „Amszterdam segglyuka” filozófiájú hostel ezért a nagyközönségre alapozza stratégiáját.

 

A dolog nagyon egyszerű: készíthetsz bármilyen ...

Cool: játékkatonák az utcán
Cool: játékkatonák az utcán

Bár az ötlet nem új, a brazil Limited Edition Collectible Toys játéküzlet utcai kampánya minden férfi és kisfiú szívét megdobogtatja: São Paulo utcáin mindenki velük fényképezkedik, ők pedig néha pózt váltanak, mert baromi nehéz lehet annyit guggolni. 

 

Az ageiosbar ügynökség agyszüleménye kitűnő ötletet adhat mindenkinek farsangra, ha már Halloweenre el nem sütöttük ezt az ötletet. A következő lépés lehetne egy bezöldített katonákkal élő ...

Mémgyáros reklámosok
Mémgyáros reklámosok

Hogyan lesz a vicces videókat gyártó parodista párosból többszázmilliós YouTube-nézettségű reklámszpot-készítő szupercsapat? Rhett McLaughlin és Link Neal régi haverokként először hülye videókat készítettek a közönség szórakoztatására, majd elhatározták, körbejárják az Egyesült Államokat, és helyi vállalkozásoknak segítenek minimalista reklámokkal.

A végeredmény valami egészen különleges: egyik reklámra sem lehet azt mondani, hogy tökéletes ...

Mi művel Herman Cain?
Mi művel Herman Cain?

Ahogy egyre közelebb kerülünk 2012 novemberéhez, az Egyesült Államokban úgy kezd felpörögni a választási gépezet - most éppen azért került a látóterünkbe egy ilyen kampány, mert teljesen bolond. Herman Cain, a republikánusok anti-Obamája, jelenlegi elnökjelölt-aspiráns ugyanis furábbnál furább szpotokkal rukkol elő.

Az egész ezzel a videóval kezdődött: a republikánus politikus öregnek és megkeseredettnek tűnő kampányfőnöke ebben a videóban kifejti, hogy ...

süti beállítások módosítása