Brit tudósok Ausztrál marketingkutatók bebizonyították: ahhoz, hogy egy videó (vagy kampány) megosztásra kerüljön, a legjobb eszköz a humor. A kutatásra persze sokan azt fogják mondani, hogy feltalálta a spanyolviaszt - vagyis, hogy minél erősebb reakciót vált ki valakiből egy videó, annál biztosabban megosztja azt másokkal.
A dél-ausztráliai Ehrenberg-Bass Intézet kutatói 400 videót vizsgáltak, amelyekre a közönség 16 féle reakciót jelölhetett be, többek között meglepődést, örömöt, nyugodtságot, frusztrációt, undorodást stb. Az így kapott adatokat összevetették a videók terjedésével, és voilá - megszülettek a megállapítások arra vonatkozóan, mivel tudunk villámgyorsan terjedő vírusvideót készíteni.
1. A felhasználók leginkább az erős érzelmi reakciókat kiváltó videókat osztják meg - legyen az sírás, nevetés vagy undor, minél erősebb, annál valószínűbb, hogy terjedni fog.
2. A pozitív reakciókat kiváltó videók nagyobb számmal osztották meg, mint a sokkra vagy undorra épülőket - vagyis nem egy közérdekű üzenet terjedhetne hatékonyabban, ha nem gusztustalan, taszító képekbe csomagolnák, hanem pozitívabb üzenetetet fogalmazna meg (példának ott van például az új-zélandi ittasvezetés-ellenes kampány).
A tanulmánynak persze nem muszáj elhinni mindent: eleve csak a felhasználói tartalomra koncentrált, és kihagyta a számításból az offline eszközöket, az előzetes termékhasználatot, a márkák által végzett seedinget, ráadásul erősen kétséges, hogy minden fogyasztó ugyanolyan érzelmekkel reagál ugyanarra a tartalomra. Az intézet ennek ellenére már dolgozik következő tanulmányán, amelyen a márkázott tartalmakat fogják ugyanúgy megvizsgálni - mi drukkolunk a macskás videóknak.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Szavazni szexi, avagy a JESZ - Putyin tengely 2011.11.21. 18:56:19
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.