„A szórakoztatva eladás jó irány”

Két gyermekes anyuka, és amatőr dj szeretne lenni. Árult matyó hímzést a Citadellán és főzött kávét Ausztráliában. A marketingszakma elismert képviselője, miközben mindössze négy munkahelye volt eddig. A UPC marketing és tartalom vezetője, Grósz Judit az ad:renalin kamerája előtt.

 


 
 
Azt gondolná az ember, hogy Te a UPC-nél születtél…:J
 
Nem, a szakmát ügynökségi oldalon kezdtem, de előtte dolgoztam már az egyetem mellett is. Volt, hogy matyó hímzéseket árultam a Citadellán, máskor meg képeslapot Szentendrén. Az első igazi munkahelyem, a francia ügyvezető személyi asszisztenseként, egy bútoráruházban volt. Érdekes munkát végeztem, de amikor egy ismerősöm szólt, hogy a Publicis asszisztenseket keres, azonnal jelentkeztem.
 
Milyen volt akkoriban egy reklámügynökség?
Az abszolút őskor. A magyarok közül, akiket felvettek, senkinek sem volt tapasztalata a reklámról. A szövegírók bölcsészek voltak, az én (egyik) főnököm Papp Zsuzsa például az egészségügyből jött. Az ügynökségvezetőnk holland, mi sokat jártunk ki és sokan jöttek hozzánk tanítani. Akkoriban még faxon kaptuk a médiatervet… (nevet). Szóval,szuper időszak volt, de a szakmáról vajmi keveset tudtunk, hogy őszinte legyek – együtt tanultuk.
 
A megbízói oldalon is elsősorban külföldiek voltak?
Részben. A francia nyelvtudásom miatt a Renault és a L’Oreal voltak a fő ügyfeleim. A legtöbbször külföldieknek prezentáltunk, de például a Renault kommunikációs vezetője magyar volt.
 
Meddig maradtál az ügynökségi oldalon?
Három évig. Egyszer a strandon a HVG-t olvasva látom, hogy marketingvezetőt keresnek, és bár nagy falatnak tűnt számomra, de jelentkeztem. Felvettek. Ez volt az első vezetői posztom, itt is három évet töltöttem. Szauer Pétertől, a HVG kiadó vezetőjétől rengeteget tanultam, szerintem zseniális ember – ezt mindig is elmondom neki, ha találkozom vele.
 
Közbevetőleg: mit gondolsz a HVG mostani helyzetéről, szerinted mit lehetne másként csinálni?
Szerintem a HVG-nek online oldalon biztosan kellene erősítenie. Úgy érzem, ott még nem sikerült elérni azt a szintet, amit a lap az offline világban betölt. Hogy ez késő, vagy nem, nem az én tisztem eldönteni. Azt látom, valamilyen változás elindult. Pl. ott vannak a Facebook-on is.
 
A UPC hogyan viszonyul a közösségi médiához?
Mi egyelőre a kísérletezési fázisban vagyunk. Videótárunkhoz indítottunk egy kísérletezőbb kampányt, megpróbáltuk azokat a fiatalokat megszólítani, akik tévézés helyett inkább internetet használnak. Kampányjelleggel készítettünk számukra egy oldalt, ahová mindenki fel tudta tölteni a kedvenc filmjeiből maga kreálta mini-filmjeleneteket. Bár határozottan kísérleti projektnek szántunk, meglepően sikeresnek bizonyult, így elkezdtünk gondolkodni, hogyan folytathatnánk, állandó jelleggel.
 
Ez a megjelenés elégséges a UPC számára?
Őszintén szólva, ez nagy kérdés. Mi dolga van egy 1,2 milliós felhasználóval rendelkező cégnek a közösségi médiában? Mit kell tennie? Ha ugyanis nem tud értelmes dolgot csinálni, akkor inkább ne csinálja. Nekem ez a véleményem. Nem tudom elképzelni, hogy olyan lájkolná a UPC-t, aki nem UPC előfizető. Azt mondtam, lépjünk egyet hátra, nézzük meg, mi az, amivel ott meg tudunk jelenni. Olyan tartalmat kell nyújtani, ami a célcsoportnak az adott pillanatban releváns.
 
Igen. Ugyanúgy, mint egy offline kampányban, a digitális megjelenéseknél is kellenek határozott célok azzal, mit akar a márka elérni.
Teljesen egyetértek vele. Meg kell tudnunk fogalmazni, mit szeretnénk csinálni – és akkor alkalmasnak bizonyulhat ez az eszköz. A közösségi médiának két nagy előnye van. Azzal, hogy arcot kell adni a név mögé, és nem lehet névtelenül pocskondiázni, sokkal konstruktívabb beszélgetések alakultak ki, így más a hangulat. A másik pozitívum, hogy a cégek rájöttek, egyetlen ügyfél véleménye is nagyon fontos lehet.
 
Ezek szerint a közösségi média nem csak egyszerűen hype?
Minden hype-nak van előnye. Pár évvel ezelőtt ilyen volt a gerilla marketing, ami előtt sokan értetlenül álltak. Pedig volt értelme, mert a reklámozók elkezdtek visszafordulni a kreativitás felé. Minden hype-ban van valami, attól függetlenül, hogy nyilván a közösségi média sem az univerzális marketing megoldás mindenre. Hogy mi lesz belőle? Kísérletezni kell, figyelni az eredményeket, igazítani, ha arra van szükség.
 
Menjünk vissza egy kicsit, Szőke Kapitány idejébe. Korábban megkérdeztük Horváth Lajostól is, szerinte mi az, ami a kampány kiemelkedő sikeréhez hozzájárult?
Én nagyon szerettem – de, mondjuk, én minden kampányunkat szeretem. Akkoriban az volt az egyik feladatunk, hogy a szélessávú internetet edukatív módon vezessük be. Ugyanis nem értették az emberek, hogy mire jó. Utólag ez, persze elég nevetségesnek tűnhet, de akkoriban tényleg nem volt egyértelmű, miért kellene 512-ről mondjuk 1 megára váltani. Erre nagyon alkalmas volt az ő karakterük, hiszen Badár stand up-ozott nekünk, ami elég relevánsnak tűnt. Nagyon jól lehetett velük dolgozni, jó dolgokat találtak ki. A Badár-Szőke duó sokat tett a kampányhoz, és a Laboratory Ideas is jó ügynökség, ez nem kérdés. Nagy szerepük van abban, hogy partnerként kezeljük az ügynökségeket. Kapcsolatunk partneri, és nem, mint megbízó és alárendelt fél. Ennek az egyik következménye, hogy a kreativitás terén az átlagos magyar szabadságfoknál kicsit többet adunk az ügynökségnek. Azt gondoljuk, a kreativitás nem hóbort, hanem szükséges marketingeszköz – addig, amíg segítségével elérjük a céljainkat.
 
Amióta a Bazsó-Winkler koncepció elindult, ti irányítjátok jobban a sztorit?
Most sincsenek scriptek előírva a szereplőknek, csak nagyjából mondjuk el, mi az üzenet. Megy a rögtönzés, aztán kiválasztjuk a legjobb dolgokat. Ugyanúgy, mint a Badár-Szőke kampányban, itt is menet közben változik az egész. Attól kezdve, hogy Badár kiállt egy bordó függöny elé, egészen Szőke-kapitányig tudott fejlődni a történet. A Bazsó-Winkler koncepcióban is azt szeretjük, hogy sokáig el lehet vinni, van kifutása. Most két elég jól elkülöníthető fejezetet forgattunk le. Az egyikben Bazsó és Winkler, mint hiteles tesztelők vannak jelen. A második fejezetben pedig kifejezetten azt akartuk, hogy menjenek el a fogyasztókhoz. Ebben hagytuk magunkat befolyásolni, Kostyál Márk rendező és az ügynökség által.
 
 
 
 
A rendező is szabad kezet kapott?
Igen, hagytuk érvényesülni az ő világát, ami nagyon természetes világ. Valódi emberek, valódi lakásába mentünk el. Megpróbáltunk nagyon erős karaktereket találni, akik hűen tükrözik a mindennapi valóságot.
 
A Szőke-Badár kampány két évig ment, ezek szerint egy kreatív ötletnek kb. ennyi a kifutása?
Igen, ha van benne huzat, bár volt már rövidebb kampányunk is. Visszatérve a kreativitáshoz: mi tényleg hisszük, hogy a szórakoztatva eladás jó irány. Úgy látjuk, hogy ez működik, és illik a méretünkhöz. Egy országos és egy regionális telekommunikációs cég között vagyunk valahol, részben kihívó, részben támadott pozícióban.
 
Milyen technológia, milyen termékek várhatók 3-4 év múlva?
Nem vagyok digitális vátesz, de ami számomra a legizgalmasabb lehetőség, az a TV és az internet integrációja. Ezzel sokan kísérleteznek, de mi úgy látjuk, hogy nem a megfelelő irányba. Önmagában az, hogy a tévén keresztül elérhető lesz az internet, még nem elég. A nappaliban nem ugyanarra akarják használni a nagyképernyőt, mint amire a dolgozószobában a monitort, vagy a laptopot. A tévé-szolgáltatóknak nagy szerepe lesz ebben a játszmában.
 
A UPC set-top-boxok ehhez nyilván nem jönnek rosszul nektek.
Persze, tudunk nagy sávszélességű internet-hozzáférést nyújtani, jó a technológiánk. Az elérést viszonylag könnyű biztosítani, de kérdés, hogy mit akar kezdeni vele a fogyasztó. Tévén keresni a Google segítségével, nem biztos, hogy olyan nagyon izgi. De mondjuk, ha a vetítéssel párhuzamosan mindent megtudhatsz kedvenc sorozatodról, az már érdekesebb lehet. Megváltoztathatja a tévénézés minőségét. Legalább annyira fontos, mint ahogyan például a nem lineáris tévézés forradalmasította a televíziózást. Nekem van két gyerekem, kevés a szabadidőm, bizonyos időszakok tökéletesen foglaltak, és ami akkor fut, azt nem tudom megnézni. Viszont, amióta van digitális felvevőm, mégis többet tévézek, mert előre beállítom, és így biztos meg tudom nézni a programot.
 
Aki megkapott egy ilyen dobozt, annak minden lehetőségét kihasználja?
Az abszolút tendencia, hogy elkezdtek többet tévézni, de ez inkább minőségi tévézés. Amikor a UPC-nél kezdtem dolgozni, mindig felbukkant az előfizetői insight, hogy én össze akarom válogatni a csatornáimat. Most felmerül a kérdés, hogy van-e még ilyen igény. A válasz az, hogy igazából nincs, mert kiváltotta az új funkció. Nemhogy a csatornáidat össze tudod válogatni, de a komplett műsorodat is – persze, ha van rá igényed.
 
A mai eszközeitekkel megvalósítható a térhatású tévézés?
A kábel és a set-top-box már tudja, az előfizetőnek „csak” egy 3D televíziót kell beszerezni hozzá. A mozit egyértelműen ezt húzta ki a válságból, olyan üzleti modell, amely ott láthatóan működik. Most az a kérdés, hogy működik-e majd otthon? Ha működik, mi készen állunk rá, hogy közvetítsük.
 
Úgy tűnik, nagyon hűséges vagy a UPC-hez. Nem is tudod magad elképzelni más területen?
Erre általában kétféle választ adnak. Az egyik, hogy kocsmát akarok nyitni az óceánparton. Na, én nem ebbe tartozom. Inkább szeretnék valami hasznosat csinálni majd, tanítani - hátrányos helyzetű gyerekeket, például.Ilyen terveim lennének, ha kifelé mennék az üzleti világból.
 
Azt el tudod képzelni, hogy külföldön dolgozz?
Éltem már külföldön, kétszer is. Franciaországban tanultam, később Ausztráliában, egy presszóban kávét főztem. Nem volt nagy autóm és kis mobiltelefonom, viszont volt egy hátizsákom meg szereztem pár jó barátot – és persze, megtanultam kávét főzni.
 
Ha egészen más foglalkozást kellene választanod?
Nem tudom. Szívesen lennék dj (nevet). Az nagy álmom, hogy egyszer rendezek egy olyan bulit, ahol én leszek a dj. De nem valószínű, hogy minden este csinálnám.
 
Ez épp úgy hangzik, mint egy hobbi.
Igen, playlisteket csinálok magamnak, a barátaim ismernek erről. Azt mondják, a hobbi az, amit nem baj, ha rosszul csinálsz. Éppen ezért jó a playlist. Lehet cikizni az ízlésemet, de én szívesen csinálom. Egyelőre az iTunes-on belül a számítógépen készítem el.
 
Horváth Lajos bevallottan Apple fan. Te is az vagy?
Mostanában kaptam rá. Hosszú idő telt el, nem adtam magam könnyen, de az iPod behozta az életembe. Az otthoni gépem Apple, és van egy iPad-em is.
 
 
 
 
Mi a véleményed az Apple korlátairól?
A felhasználók addig fogják elfogadni az Apple furcsa szabályait, míg az előnyök számosabbak, mint a korlátok. Abban a pillanatban, hogy jön egy cég, amely több előnyt és kevesebb hátrányt nyúlt, át kell majd gondolniuk ezt a stratégiát.
 
Főzni tudsz?
Jaj! Múlt héten gondoltam, jó anyuka leszek, sütünk sütit. Rákészültünk, megsütöttük, és a végén azt mondta a 8 éves lányom: - Anya, tök jó, hogy sütöttél, vasárnap este. És egyáltalán nem azért nem eszem meg, mert nem ízlik. (nevet) Viszont éttermet remekül tudok választani.
 
Például?
Nagyon szeretem a Café Kört, a Most-ot, a Pastrami-t, a Costess-t és a Soul Cafét is. Egy kicsit mindegyik más kategória.
 
A UPC tartalom vezetője milyen programot enged nézni a gyerekeinek?
Számomra a legnagyobb probléma az, hogy a filmelőzetesek elég neccesek. Általában kiválasztják a legdurvább részeket, anélkül, hogy kontextusba tennék a dolgot. Az én gyerekeim olyan korúak, akik ezt nem nagyon tudják még hova tenni. Emiatt a lineáris tévézés nem igazán működik otthon. Alapvetően nem vagyok tévé ellenes, tudom, hogy az életünk része, de nálunk kontrollált tévé-fogyasztás van. Jobb, ha gyerekeim is válogatott tartalmakat néznek.
 
 
© Dencs Gábor – Havasi Raymond 2011.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr542685635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2011.02.25. 20:28:43

Azok után, hogy elérte, hogy a upc-nek gyakorlatilag nincs előfizetője digis helyeken, mit keres még mindig a helyén?

mizie 2011.02.25. 20:45:14

@Bambano: De hát nem szupcsi hogy a upc közösségi médiában kommunikál? Annyira modern és fiatalos ez az imidzs. Az nem baj hogy teljesen félresikerült a célcsoport targetálás és olvad az előfizetői bázis.

gambeton 2011.02.25. 21:13:11

A UPC ügyfélszolgálata nagyon gáz. Olyan, mintha kiborgok lennének, ugyanazt ismételgetik szó szerint. Ha az ember kér tőlük olyan személyt, aki nem csak a betanult szöveget ismételgeti, akkor lefagy a programjuk és belép a vészüzemmód: kijelentik, ilyet nem kapcsolhatnak, ebben az esetben arra kérik az embert, írjon levelet.
Ennél rosszabb telefonos ügyfélszolgálat szerintem az országban nincs még egy, még az ELMÜ is fényévekkel előttük van.
Egy ideig UPC volt a lakásomban (nem volt más választék), a netet rendszeresen korlátozták, ha úgy itélték meg túl sok a letöltés, ilyenkor megpróbáltam elmagyarázni, hogy online adatbázisokkal dolgozom, persze az ügyfélszolis úgyse fogta fel, azonnal életbe léptette a "senkit nem kapcsolhatok, írjon levelet" programot.
Mikor elköltöztem a UPC szóba sem kerülhetett, a DIGI-t választottam, kb 40 %-kal olcsóbbak és lényegesen gyorsabbak, ha van valami gond.
Ahogy elnézem ismerőseimnél, a UPC már ott is a múlté.

derrik 2011.02.25. 21:42:20

Örülök a hölgy sikerének,az interjú alapján szimpatikus is, de a upc-t digire váltásig megutáltam :D
több év után megszívattak 2 hónap internet díjjal,majd szerződésbontáskor a megbízottamtól nem vették át a modemüket,én így azt hazautazásomkor vittem be nekik, szerintük késve,ami miatt most a másik korlátoltak társaságával (intrum) próbálnak 30e pénzzel lehúzni... :)
Sajnos most nincs állásom,így szívesen elmennék hozzájuk ügyfélszolgálatosnak,abból levonhatnák a jogtalan követelésüket.Van releváns tapasztalatom(digi is :),és mint volt ügyfél,pontosan tudom milyen unott,motiválatlan,udvariatlan emberek dolgoznak náluk a telefonoknál vagy épp a pultnál... :D
Azt, hogy a váltással mennyit spóroltam már meg sem említem ;)

gyerekcsinálósapka 2011.02.25. 21:43:28

Csak UPC-t neeee! Már bírósági ügyem is volt velük. Undorító egy vállalkozás...

gambeton 2011.02.25. 21:53:24

@derrik: Nem biztos, hogy megérné elmenni hozzájuk.
Valszeg alapfeltétel, hogy a négylábúaknál nem lehet magasabb az ügyfélszolisaik iq, akinek felette van, annak ingyen lobotómiát ajánlanak a belépéshez.

Giba 2011.02.25. 22:23:17

Sajnálom, de azt kell mondanom, hogy előbb utóbb a digi is a upc sorsára jut, mivel a digi volt olyan leleményes, és a upc és thom embereit vették át, hogy a digis ügyfelek is megkapják azt a szart amit a konkurencia ügyfelei.... Én két évig voltam értékesítő a diginél és rengeteg ügyfelemnek segítettem tvt, netet beállítani stb. Én azt vettem észre hogy amíg 2008ban igen is az ügyfél volt a fontos, ügyfél szemszögéből nézték a dolgokat, 2010re odáig jutott a kommunikáció a cég és az ügyfelek között, hogy néha joggal érezhetik, hogy átbassza őket a digi. Sajnos ezt az olyan majmoknak köszönhetjük, akik pénzt energiát nem spórolva hozzák át a konkurencia embereit csak azért, hogy az ügyfél megkapja azt a bánásmódot amiért otthagyta a upct vagy a thomot.....

Bambano 2011.02.25. 22:43:37

@Giba: figyi, 500 előfizetőt lehet úgy menedzselni, hogy babusgatod őket. 500 ezret nem.. ezzel nem védeni akarom őket.

és ha a callcenteres mindenkinek kapcsolna egy szakembert vagy a főnököt, akkor a szakember soha nem javítaná meg a hibát... te azt szeretnéd, hogy amikor központi lerohadás van, a szakember az ügyfelek előtt mosakodjon vagy azt, hogy csépelje a konzolt?

Giba 2011.02.25. 22:58:07

@Bambano: kicsit pontatlanul fogalmazhattam, gondolok itt olyanokra, hogy a callcenter hívásakor ne kelljen a hülyeséget hallgatni azelőtt, hogy beszélnél egy emberrel... a callcenteres meg legyen tájékozott... hihetetlen de többet tudok az egész rendszerről mint a callcenter és az országos vezetés. Több telefonos hibát tudtam megoldani, mint a callcenter (egyszerű dolgokra gondolok, de az ügyfelek nem győztek hálálkodni)
a változásokról egy levélben minden ügyfelet tájékoztatni kellene, nagy betűkkel, hogy a gyengén látók is tudomást szerezzenek a változásokról... megfelelő tájékoztatás a cég részéről az ügyfél részére! ez nagyon fontos! De a legfontosabb nem fenyegetem az ügyfelet, azzal ha nála van a hiba akkor több ezer forit, és azt se hangoztatom, hogy 72óra a hibaelhárítás úgy, hogy a műszaki csapat akár egy órán belül ott tud lenni felkészülten hétköznap reggel 8tól este 8ig hétvégén az ügyelet meg 8-12ig... Ha már van rá ember akkor minek kell váratni az ügyfelet...
Én pont abban az időszakban voltam ott amikor ezek a konkurenciától átjött fejesek sikeresen elkúrták az ügyfélbaráti rendszert....
Jah ezek a pestiek, mindennel aláaknázzák a vidék fejlődését, mert papíron nem mutat jól, hogy vidéken nagyobb a penetráció mint pesten....
Neked van digid? Ha van mióta vagy ügyfél és mik a személyes tapasztalataid írd meg hátha tudok rá mondani valamit :)

rumgaricum 2011.02.25. 22:59:53

Engem 2 éve szivatott meg a jupiszi. Elköltöztem, vittem volna magammal az előfizetést. A upc.hu szolgáltatáskeresőjénél azt írták, az új lakásomban hozzáférhető mindaz, mint az előzőben. Erre megegyeztem a lakásom vevőjével, hogy nyugodtan mondja le, ezt meg is tette, engem meg ezek majmok megnyomtak 50 ezer büntivel, mivel menet közben kiderült, hogy a lapjukon található helyszín/szolgáltatáskereső egy nagy kamu és az új kégliben nem is elérhető. Hivatkozhattam méltányosságra, kérhettem részletfizetést, ezek a szemetek nem engedték.
Átmentem a digiékhez, jobban jártam, jópár ezret spóroltam havonta, de a büntit egyben kicsengettem(azóta már rég megtérült, annyival olcsóbb a digi), vegyenek gyógyszert rajta.
Gondolom a fogyasztókkal való ilyen bunkó bánásmód és a méltányosság hiánya is a marketing dolga lenne, így valszeg a nagyon sztárolt grószjudit inkább maradt volna a matyóhimzés árusitásánal.
Ja az öltözéke izléstelen, ha így lógnak a mellei, legalább takargassa őket, meg egy kozmetikus is ráférne már. elég komoly pajesza van:)

Giba 2011.02.25. 23:07:24

Bocs a pesti vezetésnél nem a műszakiakra gondoltam, mert ők és a helyi vezetők mondtak el mindent amit tudok.. hanem arra amit a nem műszakis vezetők nem akartak felfogni és továbbítani a panaszos ügyfélnek ezáltal az ügyfélben az maradt meg hogy szar a rendszer, annak ellenére hogy kis dolgokkal a halk telefont, a rádió bezavarását ki lehet küszöbölni.

soproni1 2011.02.25. 23:09:49

Nekem már majdnem volt olyan hetem, amikor 1 napra nem halt be az UPC. Tök rendesek a központban, mert mindig elmondják, hogy a " várható kapcsolási idő 4 perc". Aztán megint 4.

Giba 2011.02.25. 23:14:24

@rumgaricum: az biztos, hogy jobban megéri, és a net 100x jobb :) de a upctől elküldött emberek szállingóznak át a digihez... ez rossz ómen, de úgy néz ki a hozzá nemértő fejeseknek mindig lesz munkájuk...
én még jó pár éve jártam úgy a upcvel, hogy átköltöztünk egy másik albiba, ahol az előző lakó hagyott egy 200ezres hátralékot :) amit ránk akartak verni, ki is kötötték a szolgáltatást 2 héttel a beköltözés után... akkor sikerült úgy kiakasztanom őket, a fogyasztóvédelem bevonásával, hogy azok a mai napig emlegethetnek :D

Bambano 2011.02.25. 23:17:35

@Giba: nem azért hallgatod a hülyeséget a cc-ben, mert nem lehetne megcsinálni rendesen, hanem azért, mert más módon nem lehet eltántorítani egy csomó értetlen ügyfelet a telefonálástól. direkt van ott egy csomó akadály, nem véletlenül.

a változásokról pedig minden ügyfelet értesítenek, ezt az nmhh igen keményen ellenőrzi és leveri rajtuk, ha nem. az más kérdés hogy az ügyfél akkor sem hajlandó elolvasni, amit írtál neki, ha egyesével odaállsz a háta mögé és korbáccsal addig ütöd, amíg el nem olvassa a levelet.

@rumgaricum: a upc-ben olyan remekbeszabott emberek dolgoztak, mint akikről olvashatsz önfényezést pl. a hwsw.hu portálon "Az az ügyfél okoz valódi kárt, aki nem jelez vissza" meg olyan is, akiről kevés kirobbanó sikerről olvastam eddig, hogy próbáljak meg úgy fogalmazni, hogy ne legyen belőle sajtóper:P Átmentek telenorhoz, ide-oda, meg is látszik a telenoron:P

rumgaricum 2011.02.25. 23:26:09

@Giba: Ha majd nagyon eljupiszisednek, akkor tovább lépek, szerencsére akad még szolgáltató:)
Ez tényleg rossz hír, ha a jupiszisek mennek át, akkor löttek az eddigi problémamentes működésnek. Egyébként ez elmúlt közel 2,5 évben semmi bajom nem volt velük, párszor lefagyott ez a szürke izé, egyszer meg valamit átkódoltak.
Jupisziéknél ennél sokkal több probléma volt.
A büntinél én is balfék voltam, meg sem próbáltam a fogyasztóvédőket, 2 levelet írtam, egyszer méltányosságot kérve (végül is az ő lapjukon írták, hogy megvan minden szolgáltatás itt), ezzel elhajtottak, majd kértem 5-6 havi részletet, erre azt hiszem csak telefonon válaszoltak én meg kicsengettem a büntit, pedig akkor ez nagyon megrázott anyagilag:(

Giba 2011.02.25. 23:28:42

@Bambano: Igen értesítenek, a számla hátlapján, a legapróbb betűkkel fel van tüntetve :) ha észreveszed, akkor király vagy :)
a tapasztalatom egy problémát bejelenteni akaró ügyfelet minél tovább váratnak annál morcosabb lesz és annál többet kell nyelnie a callcenteresnek :) és tudom, hogy a menük azért vannak hogy a nmhh pontos statisztikát tudjon adni arról, hogy mennyi és milyen problémák vannak. Ezzel nincs is gond, az elején lévő reklámmal a felkészítetlen callcenteres a probléma. Mivel a hozzáállás az, egy internetes hibánál, távolítsa el a kapcsolatot tiltsa le a hálókártyát indítsa újra a gépet, aztán állítson be mindent újra :) ez a hibák 90% kijavítja... de ha ezt végicsinálta az ügyfél jön a fekete leves a callcenter részéről, aztán imátkozhatsz, hogy valaki még aznap kimegy megcsinálni a netet :P

rumgaricum 2011.02.25. 23:32:00

@Bambano: Ez az "önfényezés" nagyon találó tényleg olyan jellegű a cikk. Az "X"-et hiányoltam csak a végéről, bár azt ujságoknál szokták betenni, ha egy cég által fizetett, cikknek álcázott reklámról van szó.
Ha így haladnak lehet, hogy bedőlnek (amit meg is érdemelnének ), környezetemben új előfizetőjükről nem hallottam, inkább csak onnan eljöttekről.

Giba 2011.02.25. 23:34:41

@rumgaricum: a rendszerük nagyon jó... ha a nethez van szürke dobozod akkor nem LANos területen laksz, pedig ott tényleg a jelenlegi legjobb... hiba tényleg ritkán van, általában csak akkor, ha az adott várost (városrészt) bővitik... mellette elég korrektek, hogy nem kell egy set top box a tvhez, így több tévén tudod élvezni a szolgáltatást.
Nekem tényleg csak az böki a csőröm, hogy az ügyfélhez való hozzáállás megváltozik és nem jó irányba....

Bambano 2011.02.25. 23:37:31

@Giba: ha tudnád, hogy hányszor veszekedtem invitel üzleti hibabejelentőn, hogy a bérelt vonali szolgáltatáshoz nem tartozik újraindítható adsl modem...

rumgaricum 2011.02.25. 23:42:58

@Giba: Á, a szürke doboz a tévéhez van, párszor lefagyott, kihúzom a konnektorból-visszadugom és egy percen belül megy is.
Az ügyfélszolgálatukkal kb egy éve beszéltem legutóbb, akkor gyorsan felvették, egy kedves hangú hölgynek elmagyaráztam, mi a bajom, majd vissza is hívtak, akkor mondták el az emlitett "kihúzom a konnektorból fél percre dolgot".
Emlékszem, a jupiszinél rendszeresen elszállt pár tévéadás, volt, mikor a telefon nem ment 2-3 napig.Felhívni meg nem lehetett őket, 20 perces várakozások után mindig azon a menűponton jelentkeztem be, hogy "új ügyfél", vagy hasonló, akkor gyorsabban felvették.

Giba 2011.02.25. 23:47:44

@Bambano: ne mond :D invitellel nem de upc thom externet... megmagyarázták azt is, hogy nem tudok egy felhasználónevet jelszót beírni, fenyegetőztek... de náluk volt a hiba. Ez a callcenteres nem informálásából adódó problémák. Plusz a rendszer szar (a callcentereseké) mert a diginél is le lettek tiltva dolgok, mert úgy gondolták, bizonyos információkat nem kell tudniuk... Csak mint a te esetetbe jön az, hogy a callcenteres nem ismeri a technikai feltételeket.... és ilyenkor ki a hibás ?

Giba 2011.02.25. 23:59:46

@rumgaricum: a félperces áramtalanítás mindig hasznos :) jó trükk :D
kimaradás a hiba bejelentésnél volt a diginél is... De mint utóbb kiderült, a hibabejelentő vonal a Thomehoz tartozik, minden hibabejelentő vonal, minden szollgáltatónál... Ha nem lehet hívni a hibabejelentőt az azért van mert a Thome baszkódik a hálozaton :) Örülök, hogy meg vagy elégedve a szolgáltatással, azért szerettem csinálni én is mert akivel kötöttem szerződést annak havi pár ezer forintot spóroltam, és egy minőségi szolgáltatást adtam el... De a végére elég sok panasz jött, amire a callcenter nem tudott válaszolni, és az üzletkötők se kaptak információt semmiről.

rumgaricum 2011.02.26. 00:13:51

@Giba: Tényleg az égvilágon semmi gond a digivel, áraik sem mentek felfelé, hűségizékre sem kell évente odafigyelni, mint jupisziéknél. Először pedig tartottam a digitől, mert román cég és mi lesz, ha hirtelen eltűnik:)), de azóta rájöttem, hogy teljesen ok a szolgáltatásuk, korrekt a számlázásuk
Még 2009-ben a upc-hez képest úgy emlékszem 3000-rel volt olcsóbb, csak a tévé része. Családomban szerencsére már mindenki lepattant a jupiszitől, komoly ellenpropagandát végeztem náluk, miután ilyen csúnyán kibabráltak velem...

Giba 2011.02.26. 01:03:09

@rumgaricum: nem vitatom. Nagyon jó technikát alkalmaznak mind a tv mind a net-telefon terén. Az áraik meg tarthatók, azért vannak emelések a tvnél mert minden csatornáért euróban kell fizetni, és ha gyengül a forint akkor azt megérzi a szolgáltatók. Az internetnél egyedi eset az emelés, mert az összes ip címet kiosztották, és az utolsó pakkoknak jóval magasabb az ára, mint előtte.... A telefon volt a reklám, azt ha az elejétől 500-1000 forintért adják, még akkor is megéri a hülyének is, és a cég se bukik rajta :). A konkurenciánál most bosszulja meg magát, hogy nem volt számottevő hálózatfejlesztés... A digi ezt letudta az optikai rendszerrel! És letették az alapokat, és feladták a leckét a konkurenciának...
A fejlesztés meg folyamatos, romániában nagyon halad a kertesházas részekben is... pár év, és egy kis ráköltéssel LANos városok 20, de akár 30 km körzetében elérhető lesz a diginet :) Örülök, hogy elégedett vagy! De ha bárki a környezetetben kötni akar, mindenképp üzletkötővel tegye :)
jó éjt

oozzee 2011.02.26. 06:11:35

Fizetett Hírdetés - ez sajnos lemaradt a cikk elejéről :))))

Egyébként szerintem a UPC jobban tenné, ha az összes pénzt, amit marketingre költ, azt az ügyfélszolgálatra költenék. Én éppen most fogok elmenni a UPC-től, mert lejár a hűségidőm. Nagyon bunkó módon megszivattak. A bankomnak rossz adatokat adtak meg és úgy akarták megcsinálni az inkasszót. Ezt a bank nem engedte. Aztán a következő hónapban már kéthavit akartak leemelni. Azt sem engedte a bank, mert az már túlment a limiten. Vagyis a számla kifizetetlen maradt. Nem szóltak. Egyszer csak lekapcsolták a kimenő hívásokat és lecsökkentették az internet sebességét minimumra. Amikor felhívtam Őket, akkor derült csak ki, hogy mi a bajuk. Utána fizethettem a visszakapcsolási díjat.
Amikor megkérdeztem, hogy ugyan mi a fenéért nem szóltak, az volt a válasz, hogy nekem kellett volna figyelni, hogy át megy-e a pénz. Dá hát az ember nem azért egyezik bele egy ilyen inkasszóba, hogy ne kelljen erre figyelnie.
Hétfőig még UPC-s vagyok :)

Rókakígyó 2011.02.26. 07:57:29

szép barna szemei vannak.

mark.hu · http://mark.hu 2011.02.26. 14:10:58

Na pont az eddigi kommentek is igazolják azt, hogy egy olyan nagy cégnek, mint a UPC nagyon meg kell gondolnia a közösségi kommunikációt. Egyelőre több veszély lehet benne, mint amennyi haszon.

rumgaricum 2011.02.26. 17:27:34

@mark.hu: Arra nem gondoltál, hogy a upc is tehet arról, hogy ilyen negatív a róla kialakult kép? A marketingvezető cégpénzen benyomott önfényezése pedig inkább visszatetszést kelt azokban, akik szembesültek már a upc ügyfélszolgálat viselkedésével. Érdemes lett volna arról is beszélnie, hogy mennyivel csökken a upc ügyfélszáma évente.

mark.hu · http://mark.hu 2011.02.26. 17:47:49

@rumgaricum: Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen néhány elégedetlen ügyfél. Természetesen mindig cél, hogy minél kevesebb ilyen legyen, de ekkora ügyfélszámnál, nem meglepő, ha találkozunk elégedetlen hangokkal, ráadásul elégedetlen ügyfelek mindig hangosabbak, mint az elégedetteknél.
Ez ugyanúgy igaz akár Digire, akár Magyar Telekomra, ezért állítom azt, hogy nagyon észnél kell lenni a közösségi médiában történő megjelenés esetén minden hasonló méretű és nem feltétlenül love brandnek.

Azt pedig nyilván Te sem gondolhatod komolyan, hogy kérdés nélkül egy esetleges csökkenő ügyfélszámról kellett volna beszélni.

rumgaricum 2011.02.26. 18:50:38

@mark.hu: Úgy tűnik Te kissé "obligon kivülről", elképzelhető, hogy marketing szemszögből vizsgálod és kihagysz apróbb tényeket, mindazonáltal általánosságban teljesen igazad van.
Viszont, az önreklámos cikk kissé szánalmas, egy gazdasági napilapba is betehetsz ilyet 3-500+áfáért, el is fogadják, mert most rosszulállnak mind, de láthatnád a főszerkesztő gúnyos fejcsóválását, mert ez pl durván önfényezősre sikerült. Egy noname rétglapba gondolom ennek töredékéért megy tehát nem volt egy nagy összeg a upc-nek, hogy nem túl sikeres marketingesét sztároltassa.
Ha hiszed, ha nem, ismerek jónéhány céges front office-t és hozzájuk mérten is csapnivaló a upc.
Mint ügyfél ezt a saját bőrömön éreztem és mivel kapcsolatban állok (mint a legtöbb internet,villany,gáz,tv, telefon stb felhasználó) időnként ügyfélszolgálatokkal, látom a különbséget.
Az ügyfélszám csökkenést valóban miért is említené, hisz könnyen lehet, a kérdéseket is a hölgy írta saját magának, a lap meg csak enyhén módosította a készen kapott öntömjénező ömlengést. Pedig ügyfélszám csökkenésük igenis keményen van. 13., 14. kerületben a társasházaknál gyakorlatilag 2008-2009-ig nem volt alternatívája a upc tv+net-nek, mivel más nem is szolgáltatott. Mióta megjelent a digi, gyakorlatilag háztömbök váltak le róluk és akkor még nem is említettem az elmúlt1-3 évben gomba módra szaporodó digi parabolákat.
Tehát, ha az elvi megközelítéstől elszakadsz, nem biztos, hogy elképzelhetetlen az, h a upc rosszabba konkurenciájánál és csak azért van még ennyi fogyasztója, mert az átlagember viszonylag rugalmatlan és gyakorlatlan a szolgáltatóváltás ügyében ( ugyanez igaz gázra, cégeknél villanyra, mobiltelefonra is)

jasonyknight 2011.02.27. 16:26:45

A UPC tipikus vállalat ahol az értékesítés/marketing nem beszél az ügyfélszolgálattal, ezért ez a sok frusztráció.

Pitagoras 2011.02.28. 12:34:24

Hát nem tudom mennyi idős a csaj, de 1. jól néz ki 2. elért valamit az életben az itt összevissza huhogok viszont baromira ráérnek, és valószínű nagy nullák mind munkailag, mind egzisztenciálisan, arról nem beszélve, hogy hogyan néznek ki. 3. jó a lánca is! 4. A helyébe pedig jókat röhögnék az ilyen sutyerák kommenteken, ha egyáltalán olvassa ezt a sok hülyeséget 5. Hajrá fiatalok! Jó lenne már, ha rólatok születne egy ilyen újságcikk, és titeket lehetne kommentálni, csak az a baj, hogy rátok senki nem kiváncsi!!!
Tisztelt Hölgyem! Amennyiben olvassa e sorokat, őszinte részvétem némely kritika miatt... de valószínű az említett hölgyeknek/uraknak se diplomájuk, se magas poziciós állásuk, se nyelvtudásuk, se tudásuk! Csak ülnek az internet előtt és nyüszögnek és irigykednek! A UPC-hez pedig további sok sikert! Van még mit javítani az ügyfélszolgálaton, ez igaz, de különben Önre se lenne szükség, ha nem lenne munka! :-) Az erre a bejegyzésre meg ha méginkább felbőszülnek, legalább lesz hol levezetniük a feszültséget... mert lehet, hogy még jó nő sincs, akit dugjanak! nem hogy a többi...

Katakomba 2011.02.28. 12:57:49

Csak egy rövid hozzászólás, az eddigiekhez egy volt upc dolgozótól:
-az itt elhangozottak, azért érdekesek, mert az Ászf minden erre vonatkozó része egyértelmű, lehet nmhh-val vagy fogyasztó védelemmel jönni, mert ezek a upc igazolják, és én most csak az itt leírtakra reagálok, és a tapasztalatokra.
Mert én bár már nem dolgozok ott, kinyílik a bicska az ember zsebébe, amikor ilyen mondjuk " tudatlan, hozzá nem értő" megjegyzéseket olvas az ember.
- a számla levelet, senki nem olvassa, akár kisbetű, akár nagybetű, pedig a cégek, -és most ne redukáljuk le csak a upc-re, igaz ez a bankokra, víz gáz,szolgáltatókra, stb,- minden hónapban, így tudnak a legnaprakészebben, leghatékonyabban komunikálni az előfizetőkkel.
- az viszont legyen egyértelmű mindenki számára, hogy az ügyfélszolgálat, a legnagyobb jószándéka ellenére se tud segíteni, ha az előfizető nincs tisztába bizonyos dolgokkal, pl.: a vonal másik végén is ember ül, (többje diplomás), -és akár a te gyereked is lehet, csak a stílus megválasztás miatt írom- akik szabályoknak kell megfeleljenek, ami nem mindig a kedves ügyfél ínyének megfelelő, ha nem képes megérteni és elfogadni a feltételeket, becsapva érzi magát. miért is? mi nem egyértelmű a szerződésen és a ászf-ben., az ügyfélszolgálaton elhangzottakban? azok az emberek akik volume plusszal bejöttek olyan értelmetlen, összefüggéstelen dolgokba próbálták bele kényszeríteni az ott dolgozókat, amiben minden volt csak épp logika nem, még most sem értem, miért gondolta egy -kettő, hogy a vezető mást fog mondani.. funny
- ti tényleg úgy gondoljátok, hogy a t-homnál, vagy a diginél, nincs fejlesztés miatti műszaki leállás, vagy hibabejelentés, vagy hiba elhárítás? hát akkor a rút valóság: van.
- upc előfizetők nem csökkennek sőt, valszeg nem véletlen
-a digi tavaly év végén a csőd szélén állt a leány vállalatok tartották életben, valszeg ez sem véletlen, ezek az árak a beruházásokat sem fedezték, ami vonta maga után, hogy áremelés lesz, és, hogy ezek biztos nem követik az inflációt, sőt meg lehet nézni túl is ment rajta.
- a rövid lejáratú szerződéseknek fontos előnye, hogy nem kell az előfizetőnek úgy éreznie, hogy évekre az adott cégekhez van kötve, gyakrabban tud kedvezményekbe belépni, illetve, addig a szolgáltatás árgaranciás, ami nem mindegy!
köszönöm, hogy megtiszteltetek,hogy ezt elolvastátok, nem kívánok ebbe túlságosan belefolyni, cég vagy bármilyen más érdeket sérteni!

reklámügynök 2011.03.01. 08:32:07

Kedves Judeadit miközben a Laboratoryt és Szőke kapitányt dicsérte (mely szerintem is nagyszerű csapat volt és remek kampány volt), azt felejtette el közölni, hogy a Bazsó/Winkler csapathoz a Labinak, már semmi köze, rég más ügynökséggel dolgoznak.

groszj 2011.03.01. 13:38:50

Kedves Reklámügynök! Köszönöm a kiegészítést. Valóban; én úgy gondoltam, hogy szakmai körökben ismert, hogy már másfél éve a JWT az ügynökségünk. Ahogy a cikkben is említettem, minden kampányunkat szeretem, aktuálisan most a legjobban azt, ami nemsokára indul:-)
süti beállítások módosítása