5 marketingtanács Lady Gagától

Mindenki tudja, hogy manapság már nem csak a zenei tehetség a záloga egy előadó sikerességének. Hogy világhírre tegyenek szert, a nagyobb sztárok mögött ugyanolyan marketinggépezetek állnak, mint egy-egy márka mögött, folyamatos publicitást biztosítva a külvilág és a rajongók felé. Tökéletes példa erre az Jay-Z, Britney Spears, U2, Madonna vagy az ifjú Justin Bieber, akiről korábban már írtunk itt az ADrenalinon.
 
És jó példa Lady Gaga is, korunk absztrakt popdívája, akiről szinte minden héten hallani valamit a médiában. A Stefani Germanotta néven született, 24 éves énekesnő nagyon jól csinálja az, amit csinál – és itt nem feltétlen a zenéire gondolunk. Gaga maga mellé fogadta a legjobb marketing- és design szakembereket, akikkel meghódította az egész világot.
 
Tudják ezt ők is, amit mi sem bizonyít jobban, mint az alant látható videó-prezentáció, amiben összefoglalták a művésznő szárnyalásának legfontosabb mozgatórugóit. A következőkben 5 tippet láthattok, melyek bármilyen márka számára tanulságosak lehetnek. 
 
1. Legyen egy egységes történeted
Az emberek imádják a különleges történeteket és karaktereket. A márkán dolgozó embereknek jól kell ismerniük ezt a történetet, hogy minden csatornán, folyamatosan támogatni tudják.
 
2. Elegyedj párbeszédbe a rajongókkal
Provokálj, figyelj és válaszolj! Használd ki a közösségi média erejét! Ha van értelme a mondandódnak, az emberek értékelni fogják.
 
3. Keress társakat
Próbálj meg kapcsolatot kiépíteni olyan tartalomszolgáltatókkal/más márkákkal, melyek hasznodra válhatnak. Ezzel nem csak azt mutatod meg, hogy milyen sokoldalú vagy, de új márkafanokat is szerezhetsz.
 
4. Ott horgássz, ahol a halak vannak
Az ingyen tartalmak – különösen a jó tartalmak – mindig futótűzként terjednek. Hagyd, hogy a felhasználók beágyazzák, továbbküldjék, kommentálják és megosszák, amit akarnak. (Ez magától értetődőnek számítana, mégis vannak olyanok, akik nem így tesznek.)
 
5. Újítsd meg a vállalkozásod
Próbálj meg mindig újat nyújtani, más irányba terjeszkedni. Gaga például azzal terjesztette ki a márkáját, hogy a MAC rúzst támogatta, fejhallgatókat tervezett és a Polaroid kreatív igazgatója lett. (A hivatalos online-boltján pedig 24 órában lehetett adományokat utalni a Haiti katasztrófa áldozatainak.)
 
Az biztos, hogy a marketingkommunikációban jártas egyéneknek Gaga nem mondott túl sok újat, de ettől függetlenül érdekes már maga a tény, hogy egy ilyen videót és egy hozzá kapcsolódó slideshow-t is készítettek.  

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr22685268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása