Justin Bieber – A közösségi média áldozata

Bizonyára mindenki tudja, hogy mi itt az ADrenalinnál nagy hívei vagyunk a közösségi médiának. Többször is írtunk már az előnyeiről, a benne rejlő lehetőségekről és az emberekre gyakorolt hatásáról. Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy a márkák jelen legyenek ebben a világban, ami nélkül manapság már szinte elképzelhetetlen a marketingkommunikáció.
 
Arról viszont még keveset beszéltünk, hogy milyen veszélyeket tartogathat ez a közeg, főleg ha néhányan lejárató kampányt akarnak indítani a márkánk ellen. Számukra is óriási lehetőségeket tartogat a közösség ereje, amivel akár emberek millióit tudják ellenünk hangolni.
 
Itt van például ez a híres fiú, egy jelenség, s egyben egy márka, akiről szinte már az egész világ hallott, pedig senki sem tudja, hogy valójában mit is csinál. Ő Justin Bieber, a 16 éves énekes-megasztár, aki celebek közt is a legcelebebb. Odáig vannak érte a fiatalok, offline és online egyaránt. A Twitteren 3,4 millió követője, míg a Facebook-on 6 millió rajongója van, ráadásul ott látni szinte minden zene- és hírportálon.
 
És éppen ezért sok embernek szúrja a szemét. Ők mindent megtennének, hogy ez a kis pojáca visszavegyen az arcából és ne áradozzanak róla minden létező weboldalon. Ezek az emberek tudják, hogy ugyanaz a médium, ami hozzájárult a diadalához, egyben a vesztét is okozhatja. Úgy hívják őket, hogy 4chan, és arról híresek, hogy rengeteg internetes mémet indítottak útnak az elmúlt években (pl. rickrolling vagy lolmacskák). Ők vették rá a rajongóikat – akikből rengeteg van –, hogy írják be a Google-ba azt a kifejezést, hogy „Justin Bieber szifilisz”. Ennek a kis trükknek köszönhetően a kereső a srác nevének beírása után egyből felajánlotta ezt az opciót, ami sokakból erős érzelmeket váltott ki.
 
És nem álltak meg ennél a kis csínynél. Úgy gondolták, hogy a zene és az internet ellen elkövetett bűntetteiért további szívatást érdemel Justin. A csoport spameket rakott a Youtube-os videóira, melyek aztán egy pornóoldalra vitték az ártatlan lelkű felhasználókat. (Ugyanezt csinálták a Last.fm oldalán is.) Ezután olyan pletykákat indítottak Twitteren, miszerint meghalt, az anyja levetkőzik a Playboynak, valamint belép egy szektába. De a legdurvább szívatást a végére hagyták…
 
Justin honlapján szavazni lehetett arra, hogy melyik országban lépjen fel legközelebb (egészen jó kis közösségi funkció). Ám arra már nem figyeltek, hogy valahogy korlátozzák a helyeket, így lényegében a világon bárhova elküldhették őt a szavazók. Így eshetett meg, hogy mintegy 65 ezer szavazattal Észak-Korea lett a befutó, így oda fogják küldeni szerencsétlent. (Az országon belüli alacsony internet-penetrációt és a szigorú korlátozásokat tekintve nem valószínű, hogy a helyiek szavaztak.) Ott pedig nem fognak tinilányok ezrei sikoltozni érte, maximum egy jó kis motozásban lesz része…
 
Szóval vegyük át még egyszer: Google, Youtube, Twitter, egyéni oldalak és egy saját site. Ennyi elég volt, hogy teljesen lejárassák milliók előtt – és most már előttetek is – a celebkirályfit, aki ezek után talán már kétszer is meggondolja, hogy minden 3. másodpercben kiírjon-e valamit az üzenőfalára. Szerintetek megérdemelte vagy túlzás ez az utálat? 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr622685255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása