Kollektíva

Reklám

Csirip

Néphang

Mémfal

Taggyűlés

adidas (3) ajándék (2) alkalmazás (4) alkohol (7) állás (2) állat (7) ambient (35) animáció (8) array (252) augmented reality (5) autó (15) axe (3) bank (4) banner (3) beteg (2) botrány (12) brandfestival (4) buzz (2) bys (7) cadbury (2) cannes (6) celeb (4) chatroulette (2) coca cola (5) diesel (3) divat (4) dm (4) élelmiszer (2) élményhajsza (343) erőszak (3) erotika (18) erotikus (2) facebook (18) felnőtt (4) fesztivál (2) film (145) flashmob (4) foci (12) gerilla (12) greenpeace (2) hajléktalan (3) heineken (2) hellókarácsony (6) hoax (2) horror (3) humor (25) ikea (2) interaktív (6) interjú (3) internet (31) ipad (2) iphone (6) játék (5) jézus (2) kampány (2) karácsony (3) környezet (2) környezetbarát (2) közösség (3) közösségi (3) közösségi média (21) köztér (2) lee (2) lopás (2) lottó (2) márka (2) marketing (3) mcdonalds (4) média (4) meztelen (7) microsite (15) morbid (2) mozi (5) művész (2) névjegy (4) nike (3) nokia (3) nsfw (17) online (5) óriásplakát (4) őrült (2) óvszer (2) pályázat (2) paródia (2) pepsi (3) peta (3) philips (2) playboy (3) politika (4) print (12) rap (2) red bull (2) reklám (346) retro (8) samsung (2) sas istván (2) sci fi (2) social media (2) sör (10) sport (8) statisztika (2) super bowl (6) szex (3) szexi (6) születésnap (2) tánc (2) társadalmi célú (66) technológia (4) telekommunikáció (7) trendvekker (25) turizmus (2) tv (9) üdítő (2) ügynökség (4) ügyvéd (2) ünnep (2) valentin nap (2) verseny (5) vicces (20) viral (57) vírusfilm (50) vírusvideó (12) volkswagen (3) youtube (5) zene (25) Összes tag

Barátság


Elégedetlen vagy valamivel? Posztolj és vegyél másikat!

2011.02.10. 17:49 - ad-renalin

Címkék: reklám viral internet közösségi média

Az USA legnagyobb cégeinek infót szállító Viralheat elemzőcég új szolgáltatással jelentkezett: a Human Intent névre keresztelt funkció a közösségi oldalakat figyeli, és riaszt, valahányszor úgy néz ki, hogy a felhasználók vásárolni akarnak.

Az algoritmus elemzi a használt nyelvezetet, tudja, mikor panaszkodunk meglévő dolgainkra, vagy éppen mikor magasztaljuk azokat az egekig. Ha azt látja, hogy elégedetlenek vagyunk, kikövetkezteti a vásárlói szándékot, a hirdetők pedig egyszerű keresőszavakkal rátalálhatnak emberünkre. A szolgáltatás eladói oldalról is felhasználóbarát, többféle formátumban is nézegethetjük a statisztikák elemzéseit. Alant a demóvideó.


Jönnek a szponzorált sztorik a Facebookon

2011.01.25. 10:28 - ad-renalin

Címkék: internet facebook közösségi média

Elindult a Facebook Sponsored Stories, a közösségi oldal új hirdetési formája, amely közösségre épít, és - ahogy a neve is mutatja - a felhasználók történeteibe illeszti bele a kapcsolódó hirdetőt.

Az új formátummal a hirdetők bekapcsolódhatnak az üzenőfalra kikerült történésekbe, így ha valaki használja egy alkalmazásukat, vagy mondjuk bejelentkezik egy hirdető kávézóba, a személyes hírei között megjelenik a szponzorált hirdetés. Ehhez aztán ismerősei hozzászólhatnak, és - a Facebook ígérete szerint - csak azok látják majd a hirdetést, akik az eredeti sztorit is.

A szponzori történetek hirdetői oldalról: ha van egy éttermünk, kiválaszthatjuk, hogy (például) az oda becsekkolások mekkora százalékánál akarunk látszódni mint szponzor. A felhasználók maguk nem, de barátaik már a logónkkal együtt látják, ha az adott személy bejelentkezett hozzánk, ez pedig lájkokhoz és az éttermünk iránti megnövekedett bizalomhoz vezet. „Nem a hirdető irányítja az üzenetet, hanem a tettek” - szól a Facebook hivatalos megfogalmazása. Az első szponzoráló fecskék között találjuk a Starbucks, a Coca-Cola, a Levi’s, valamint azt Anheuser-Busch cégeket, de beszállt már a (RED) AIDS-ellenes alapítvány és az UNICEF is.

Természetesen, mint minden újítás esetén, máris alakult Facebook-csoport a szponzorált sztorik ellen, a közösségi oldal kapzsiságát és a gonosz kapitalistákat emlegetve. A sztori egyik eleme sem új: már 2006-ban (!!!), alig pár nappal a Facebook teljes nyilvánossá válása után felröppent a hír a szponzori sztorikról, ám kiderült: akkor ez még csak annyit jelentett, hogy ha egy barátunk egy szponzorált oldalon ráklikkelt az oldal egy hirdetésére, arról értesítést kaptunk.


Mégsem utáljuk a reklámfilmket?

2011.01.18. 13:39 - ad-renalin

Címkék: vírusfilm közösségi média reklám tv

A tévé előtt ülve mindenki megesküszik rá, hogy utálja a reklámokat: hangosan felszisszenünk, kaparászunk a távirányítót keresve, és leverjük a poharat. Az internet azonban teljesen más terep: az Unruly Media vírusspirálja tökéletesen megmutatja, hogyan nőtt a reklámvideók népszerűsége az elmúlt években.

Az oldalon 2006 és 2010 között nézhetjük meg, melyek voltak a legtöbbször megosztott videók. Míg a 2006-ban a Duval Guillaume rosszgyerekes óvszerreklámja 92 ezer megosztással nyerni tudott, 2011-ben a Nike gigaszpotja csaknem 600 ezer megosztással végzett az első helyen. 

Persze, ha belegondolunk, 2006 nagy részében még nem volt mindenki számára nyilvános a Facebook és a Twitter is csak az év végére indult el - ezek tehát nem játszhattak szerepet a videók terjedésében. Amint ezek az eszközök megjelentek, a megosztási kedv is drámaian megnőtt: míg öt éve 300 megnézésre jutott egy megosztás, 2010 végén már minden 33. néző tovább is osztja a videókat.

Akkor most szeretjük a reklámfilmeket?


Az első majom a Facebook-on

2011.01.06. 10:37 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám internet facebook közösségi média

Adott a Samsung legújabb fényképezőgépe, az ST1000, amivel a képek elkészítése után azonnal feltölthetjük fotóinkat a közösségi portálokra, például a Facebook-ra. A termék nagyon jó ötlet, biztosan sokan fogják használni. De pontosan kik is?
 
Majmok. Legalábbis ezt találták ki az osztrák Traktor Werbeagentur reklámügynökségnél, akiknek sajnos csak 50 ezer dollárjuk (!?) volt a kampányra. A fő üzenet az egyszerű kezelhetőséget volt,  ezért döntöttek amellett, hogy egy igazi orángutánnak, Nonjának adják pár napra a készüléket, aki majd könnyedén készít vele képeket… 
 
A terv bejött, Nonja vadul kattintgatott, majd feltöltötte a fotókat a számára létrehozott Facebook oldalra, ahol 6 hét alatt 80 ezer osztrák rajongót szerzett. A különleges kampányról osztrák és külföldi tévék, hírportálok és blogok számoltak be – ami állítólag 7 millió dollárnyi médimegjelenéssel egyenértékű.
 
Kicsit felemásak az érzéseink a kampánnyal kapcsolatban, hiszen maga az ötlet és az elért eredmények nagyon jók. Az viszont már kevésbé érthető, hogy egy ilyen készüléknek – amit feltehetően a „kemény FB userek” fognak használni – miért butítják le így a célcsoportját. Nem valószínű, hogy pont nekik esne nehezükre egy ilyen fényképezőgépet kezelni. Az is igaz, hogy sok visszhangja volt az akciónak a médiában, de leginkább a majomról és a Facebook-ról beszéltek, a kameráról kevésbé.
 
Mindezek ellenére minden elismerésünk az ügynökségnek és a merész ügyfélnek is, aki elfogadta a koncepciót, amely számos reklámos díjat eredményezett. Most pedig lássuk a majmot!
 
A kampányról készült összefoglaló videót a képre kattintva tudjátok megnézni.
 
Itt pedig egy osztrák beszámoló. 


Karácsony 2.0

2010.12.16. 12:45 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza viral film közösségi média hellókarácsony

Egy Názáret nevű kisvárosában egy istenfélő, szent szűz élt. Mária volt a neve és egy jámbor ácsmesternek, Józsefnek volt a jegyese. Mária mindennél jobban szerette a jó Istent és igen sokat imádkozott. Egy napon Gábriel arkangyal sms-ben küldte neki a jó hírt: Isten gyermekét fogja a világra hozni. A kezdeti ijedelem után, Mária e-mailt küldött Józsefnek, hogy elújságolja a jó hírt. Később Google Maps-en megtervezte Názáret és Betlehem közti útvonalat – elkerülve a rómaiakat – majd szamarat bérelt a Hertz honlapján…
 
Ilyen és ehhez hasonló ötletekkel mutatják be a jól ismert karácsonyi történetet a portugál Excentric digitális ügynökség munkatársai, akik töretlenül hisznek a közösségi médiában és a digitális megoldásokban. A vírusfilm tökéletes karácsonyi üdvözlő, aminél jobbat még nem láttunk az idén. A videót 2,5 nap alatt máris negyedmillió ember látta. És ez még csak a kezdet. 


Mesés történet a Facebook-on

2010.11.16. 14:55 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza facebook viral közösségi média

„Mert gyereknek lenni jó!” – szól a közösségi hálókon terjedő mesés mém utolsó mondata. És milyen igaza van. A napokban indult őrület egyfajta virtuális flashmobként hódít a social web birodalmában, azon belül is a Facebook-on. A gyermeteg ötlet hihetetlenül sok felhasználót mozgat meg, olyanokat is, akikről soha nem gondoltuk volna. De érthető, hiszen ez egy jó játék. Valami olyasmi, amiért anno megszülettek ezek oldalak: az önkifejezés és a közösségteremtés céljából. Jó látni, hogy a karakterek kapcsán olyanok is elkezdtek beszélgetni, akik korábban csak pár szót váltottak egymással.
 
 
De vajon kitől indult ez az egész? Nehéz pontosan megmondani, de annyi biztos, hogy nemzetközi ötletről van szó. A felhívás korábban az üzenőfalakra kitéve terjedt, de egy magyar felhasználó készített neki egy eseményt, ezzel is összekötve az embereket. Az esemény meghívóra innentől pedig ezerszám jelentkeztek a felhasználók. Jelenleg közel 50 ezer – többé-kevésbé magyar – Facebook-os vesz részt a mókában, amely szám óráról órára ezrekkel növekszik. Megkerestük ezt a – nevét elhallgatni kívánó – magyar felhasználót aki legalább annyira meg van döbbenve a számokon, mint mi. „Nem készültem ennyire tudatosan a várható reakciókra. Az, hogy hamarosan elérjük az ötvenezer főt, nagyon meglepett, főleg azt látva, hányan nem válaszoltak még ismerőseik meghívására. A legkevésbé várt elem a cikkek megjelenése volt.”
 
Evezzünk vissza egy kicsit a nemzetközi vizekre. Egy kis nyomozás után rábukkantunk egy szeptemberi reklámkampányra, amely kísértetiesen hasonlít erre a mostanira. A történet mögött egy nemzetközi gyerekvédő egyesület, az EuroChild állt, amely arra kérte az internet népét, hogy változtassák közösségi profilképeiket régi gyerekfotójukra. Lehet véletlen egybeesés, de az is lehet, hogy nem. A neten arra is gyanakodnak néhányan, hogy egy, a Face Your Manga-hoz hasonló oldal gerillakampányáról van szó. (Itt lényegében rajzfilmfigurát varázsolhatunk magunkból pár perc alatt.)
 
De bármilyen kezdeményezésről is legyen szó, lehet tanulni az esetből a marketing és a közösségi média képviselőinek. Az esemény terjedése sokat elárulhat a felhasználók gondolkodásáról, viselkedéséről és részvételi hajlandóságáról, amely egy fogyasztói kampányban jó insight lehet. 1.) A felhasználók kedvelik az egyszerű, szerethető mozgalmakat – főleg akkor, ha van valamilyen érzelmi kötődésük a témához. 2.) Szeretnek nosztalgiázni, megmutatni valamit abból az időből, mikor még nem léteztek közösségi oldalak. 3.) Egy jó ügy érdekében akár a profilképüket is képesek feláldozni, pedig egy közösségi oldalon talán ez a legszentebb dolog. 4.) A kritikus tömeg elérésével még a renitens júzerek is beadják a derekukat. 5.) Az utóbbi időben elterjedt Facebook-os spam-események még mindig nagyon jól használhatók, persze csak ha etikusan kezeljük őket. 6.) És végül, de nem utolsósorban: egy jó ötlettel százezrek érhetők el pár óra leforgása alatt.
 
Lehet szeretni és lehet utálni ezt a mozgalmat, de annyi biztos, rég volt ekkora összetartó erő a Facebook-on. Ti mit gondoltok róla? Megváltoztattátok a profilképeteket? 
 

Józansági teszt közösségi hálókra

2010.11.04. 12:44 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám alkalmazás humor közösségi média

Előfordult már veled, hogy egy átmulatott éjszaka után felmentél kedvenc közösségi oldaladra, és olyat írtál, amit később nagyon megbántál? Ha igen, akkor neked készült a Közösségi Média Józansági Teszt, amellyel meggátolhatod, hogy ittasan hülyeségeket postolj.
 
A különleges alkalmazást a vírusirtó szoftvereket forgalmazó Webroot készítette, ezzel is bebizonyítva, hogy a vállalat nemcsak a kártékony vírusok, de önmaguk ellen is megvédi a felhasználókat. Csak telepítenünk kell a programot a böngészőnkben, megadni a "veszélyes órákat" és letiltott csatornákat (Facebook, Twitter, Myspace, Tumblr, Flickr vagy bármilyen egyedi oldal), és már működik is a védelem.
 
Ha ezek után az adott időszakban megpróbálunk felmenni a kiválasztott oldalakra, egy józansági teszten kell túljutnunk. Ez lényegében olyan, mint amit a rend őrei adnak fel a gépjárművezetőknek, csak éppen virtuálisan: egyenesen kell mozgatnunk a kurzort, visszafele kell bepötyögnünk az abc-t, követnünk kell az egérrel egy ujjat a monitoron, stb.
 
Ez a remek példa is azt mutatja, hogy manapság egy ötletes és/vagy jópofa alkalmazással olyanokhoz is eljuthat a márka, akikhez egy hagyományos online kampánnyal nem feltétlenül. Hasznos, egyszerű, ráadásul hosszú távra szólhat, így befészkeli magát további online életünkbe. Bátran ajánljuk hát mindenkinek, aki szeretné megőrizni a gondosan összegyűjtött virtuális barátait! Most már csak a spontán-részegedések ronthatják renoménkat…


Webkutatás közösségi módra

2010.10.14. 14:12 - ad-renalin

Címkék: márka kutatás közösségi média internet

Egy új termék  bevezetése a piacra mindig kockázatos vállalkozás. A termékkel kapcsolatban várható első fogyasztói reakciók nagymértékben befolyásolhatják a termék jövőbeli sorsát. Ezért a vállalatok rendszerint előzetes kutatásokat készítenek, melyekből rengeteg információt nyernek a fogyasztói oldalról. A módszertan sokféle lehet, kezdve a fókuszcsoportos vizsgálattól, a telefonos megkérdezésen át egészen a meglévő adatbázisok elemzéséig.
 
Ám ezen módszerek egyike sem jelent 100%-os biztosítékot arra, hogy a  való életben is megállja majd a helyét a termék. A történelem során számos bakit láthattunk már, ahol az előzetes kutatással ellentétes eredmények születtek. Ott volt például a Coca-Cola Company New Coke üdítője, melyet a 80-as évek elején vezettek be, hogy megállítsák a Pepsi térhódítását. A fókuszcsoportos kutatásokon vakteszteket végeztek több százezer fogyasztón, akik szerint „új csillag született”, hiszen sikerült jócskán a Pepsi felé kerekedni az ízpreferenciákban.A termék mégis óriásit bukott, mindössze 79 napot élt meg, mielőtt visszavonták.
 
De van ellenpélda is, amely a Red Bull bevezetéséhez fűződik. Az előzetes tesztelések során az emberek rettenetes ízűnek és gusztustalannak minősítették a terméket, valamint azt ajánlották az ötletgazdának, Dietrich Mateschitznek, hogy ne vágjon bele a bizniszbe. Ám a férfi nem hallgatott a kutatókra, piacra dobta a Red Bullt 1987-ben. Azóta milliomos.
 
Ezek a példák is azt igazolják, hogy hatalmas igény van a pontos, jól értelmezhető és az életben is jól működő kutatásokra. A web és a közösségi média elterjedésével szerencsére hatalmas lehetőséghez jutottak a piackutatók, akik közül sokan innovatív módszereket is kifejlesztettek. Sándor Szabolcs, a Karmamédia alapítója szerint az online közösségek duplán hatékonyak lehetnek: egyrészt a világ legnagyobb brainstorming potenciálját jelentik, másrészt a fókuszcsoportos kutatások helyett valódi alternatívát kínálnak a kutatóknak is. Az adatok ott vannak körülöttünk: blogokban, hozzászólásokban, közösségi oldalakon, fórumokban.
 
A válság hatására csökkent az ilyen tevékenységekre fordítható büdzsé, ám új megoldások és piackutató cégek akadnak bőven.  Ott van például Tom H.C. Anderson által elindított Anderson Analytics, amely 2005 óta online területen teljes körű kutatási szolgáltatást és újgenerációs menedzsment tanácsadást folytat. Ők készítik a marketingszakma számára irányadó „Marketing Trend Riport” (MENG), valamint a „Fiatalok Fogyasztási Szokásait” (GenX2Z) elemző kutatásokat. A „21. század kutatási cowboyának” becézett szakember az idei BrandFestival előadójaként a marketingkutatás világáról, új platformokról és indikátorokról fog beszélni. Aki teheti, ne hagyja ki! 

Facebook az élet után

2010.10.13. 11:34 - ad-renalin

Címkék: trendvekker facebook halál közösségi média

Van-e élet a halál után? Ezt a kérdést mindenki felteszi magának. Bár a biztos választ nem tudhatjuk, egyvalamit bátran kijelenthetünk: az online világban és a közösségi oldalakon van. Egy publikáció szerint jelenleg 5,7 millió elhunyt Facebook felhasználó profilja működik a világhálón. És ez csak a Facebook. Vajon hányan lehetnek még egyéb közösségi oldalakon, hírlevél címlistákon és online adatbázisokban? A becsült szám akár több tízmillió is lehet, ami – valljuk be – elég hátborzongató.
 
 
Az Allfacebook színes infografikája szerint ugyanakkor évente "csak" 200 ezer Facebook felhasználó hal meg, ezzel messze alulmúlva az offline világ halálozási arányát. Míg egy nap 700 ezer felhasználó regisztrál, addig csak 548 távozik el az élők sorából. De vajon mi történik ezután? A Facebook régebben egy apró üzenetet írt ki az ismerősök üzenőfalára – ami némelyeket sokkolt, másokat pedig ismét sírásra késztetett – majd nyugodt szívvel törölte az illető profilját.
 
2007 óta azonban nem semmisíti meg a profilt, hanem átváltoztatja egy különleges oldallá, ahová a családtagok, barátok és ismerősök búcsúüzeneteket küldhetnek – akár egy online temetési ceremónián.  
 
De miért is írunk minderről? Mert mára ebből is tuti üzletet csináltak Amerikában. Miután valaki örök nyugalomra tér, a digitális hagyatékai tovább élnek a számítógépekben és szervereken szerte a világban. Sokak számára ez nem jelent nagy problémát, de többen vannak azok, akik nem szeretnék felügyelet nélkül hagyni hátramaradt adataikat, üzeneteiket, képeiket és egyéb online tartalmaikat. Erre a problémára adnak megoldást azok a vállalatok, melyekből a Mashable összegyűjtött néhányat.
 
A különleges szolgáltatók egy hosszú és fájdalmas procedúrától kímélhetik meg azoknak a hozzátartozóit, akiknek már nincs sok idejük hátra – vagy csak nagyon előretekintőek. A digitális végrendeletben megjelölt személyek így könnyedén és egyszerűen hozzáférhetnek mindenhez, amivel elhunyt ismerősük rendelkezett: számítógépes fájlokhoz, közösségi profilokhoz, pénzügyi adatokhoz és számlákhoz, blogokhoz és email-ekhez. Íme, egy interjú, amely az egyik ilyen szolgáltató alapítójával készült. Érdemes megnézni! 


Mi kell a Facebook rajongóknak?

2010.09.10. 17:07 - ad-renalin

Címkék: trendvekker statisztika közösségi média facebook

Egy nemrég készült kutatás szerint a Facebook felhasználók nem csak az ismerősök és a szórakoztató tartalmak miatt látogatnak el a közösségi oldalra, hanem a különböző promóciók, nyereményjátékok és akciók miatt is – legalábbis ezek állnak a háttérben, amikor lájkolnak egy rajongói oldalt. Jól tetten érhető ez a viselkedés idehaza is, hiszen az elmúlt hónapokban indult spam-nyereményjátékokra több százezren jelentkeztek és jelentkeznek még a mai napig, ezzel is bővítve a sokszor teljesen inaktív rajongói oldal táborát.
 
 
A kutatás szerint külföldön csupán a felhasználók harmada kedveli azért a márkákat, hogy naprakész híreket és új termékmegjelenésekkel kapcsolatos infókat kapjon. Íme, a részletek:
 
 
Tehát ez azt jelenti, hogy a márkáknak mostantól csak és kizárólag leárazásokat és promóciókat kellene szervezniük az oldalakon? A válasz: nem. Itt van néhány ok arra, hogy miért nem hasznos hosszútávon csak kuponokkal és játékokkal operálni:
 
- Az emberek ideig-óráig élvezik a nyereményjátékokat, de ha túl sokat kapnak belőle, könnyen belefáradhatnak. Nincs annál zavaróbb, mint amikor minden bejegyzésben játékra buzdítják, szinte utasítják az embert.
 
- A nyereményjátékok a rajongótábort növelik, a márka iránti elkötelezettséget már nem biztosan. Egy valamire való oldalon az admin beszélget, kérdez, figyel és válaszol. Nem tekinti marhacsordának az embereket. Megpróbálja úgy átadni a márkaértéket, hogy közben szórakoztat és tanít, nem csak versenyeztet. Ha nem így tesz, csupán elpazarolja a büdzsét, amit a kuponokra és nyereményekre fordított. (Persze a rajongók „örökre” ott maradnak, később is lehet velük mit kezdeni, de az első benyomás – mint mindenhol máshol – itt is nagyon sokat nyom a latba.)
 
- Ha konkrétan rákérdezünk, a rajongók mindig azt fogják mondani, hogy szeretnek nyereményjátékokban és promóciókban részt venni. Mindazonáltal a nagyrészük erre akkor is vevő, ha a márka site-ján kell engedélyt adni az ilyen tartalmú email-ekre.
 
- Amikor a fogyasztók célirányosan keresnek ilyen kedvezményeket, csupán 17 százalékuk használja a Facebook-ot. A többség megmarad a keresők használatánál, illetve az erre szakosodott nyereményjáték-gyűjtő oldalaknál.
 
- A lista tetején lévő 40% főleg azokból a fogyasztókból áll, akik folyamatosan keresik a legjobb ajánlatokat és lehetőségeket, függetlenül attól, hogy milyen márkáról, termékről vagy szolgáltatásról van szó. Mindegy, hogy ez a te Facebook oldaladon, vagy bármilyen más csatornán történik.
 
Az ábrából kiderül, hogy a kutatásban résztvevők több indokot adtak arra, miért is lesznek rajongói egy oldalnak. A kérdőívben minden okot meg kellett jelölni, és bizony sokszor tényleg csak a nyereményekért kattintanak arra a bizonyos gombra. Persze akkor is sűrűn lájkolnak, ha nincs szó nyereményekről és akciókról, csupán világgá szeretnék kürtölni, hogy szimpatikus nekik a márka. Belőlük is nagyon sok van.
 
Az egyik legmeglepőbb adat, hogy csupán 13 százalékuk szeretne párbeszédbe elegyedni a márkával. A kutatás sajnos nem ad erre magyarázatot, ellentétben egy amerikai blogerrel, aki szerint a fogyasztók általában véve nem akarnak beszélni a márkákkal. Érdekes felvetés, érdemes beleolvasnii!
 
Végső gondolat
 
A felhasználóknak általában véve más és más motivációja van a márkafanná válásban. Az biztos, hogy van foganatja a játékoknak és ajándékoknak, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy miért is jött létre a Facebook. Aki nagyon szeretne nyerni, az feliratkozhat a márka hírlevelére vagy a Twitter csatornájára. De a Facebook más, eredetileg önkifejezésre, párbeszédre és szórakoztatásra találták ki – lehetőséget adva a márkáknak, hogy közelebb kerüljenek az emberekhez. Épp ezért, ebből a megközelítésből érdemes rajongói oldalt indítani, még ha időről-időre be is iktatunk néhány nyereményjátékot. Nektek mi a véleményetek, tapasztalatotok?

 


Facebook-függő növény

2010.09.01. 12:56 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza facebook közösségi média környezet

Egy átlagos növénynek napfényre, vízre és széndioxidra van szüksége az életben maradáshoz. Mi viszont találtunk egy olyat, aminek Facebook rajongók és üzenőfal bejegyzések kellenek a túléléshez.
 
Bemutatjuk Meet Eater-t, az ausztrál mini-kertet, amely közösségi interakciókból és párbeszédekből táplálkozik. Az alkotók szerint a kísérleti projekt – amely május óta működik egy queenslandi könyvtárbanaz emberek és növények közötti kapcsolatok újjáépítését tűzte ki céljául.
 
Íme, egy rövid magyarázat az ötlet megálmodóitól: „Meet Eater olyan különleges rendszerrel van felszerelve, amely érzékeli és nyilvántartja a fizikai kontaktusokat és a közösségi médiából áramló interakciókat. Az öntözést és a tápanyagok szállítását a Facebook-on történő emberi törődés indítja el, anélkül nem működik. Minél többen beszélnek hozzá, annál jobban fog nőni. A dolog azonban a visszájára is fordulhat: ha Meet Eater túl sok szeretetet kap, egy kis időre csendet kér majd a rajongói oldalon – pont úgy, mint ahogy te vagy én is tennénk.”
 
Szóval lényegében ez a növény is élelmet, vizet és tápanyagokat kíván, de ezen összetevők teljes mértékben a rajongókká vált Facebook felhasználóktól függnek. A növény, amely aktívan kommunikál az üzenőfalon már 72 napos és közel 1800 rajongója van. A kísérlet zseniálisan használja ki a közösségi média alapvető funkcióit – interakció, párbeszéd, kapcsolatok – miközben felhívja figyelmünk az ökoszisztémánk működéséhez szükséges alapvető élőlényekre, a növényekre.
 
Nektek mi a véleményetek a projektről? És mit gondoltok, mennyire van hatással a közösségi média az emberek ökoszisztémához fűződő viszonyára?
 

 


Az életet is nézd, ne csak a mobilod!

2010.08.27. 12:23 - ad-renalin

Címkék: trendvekker mobil közösségi média társadalmi célú

A világon egyre több okostelefon talál gazdára, ami alapjaiban változtatja meg az emberek információhoz fűződő viszonyát. Nokia, iPhone, Android készülékek furakodnak be zsebeinkbe, átformálva mindennapjainkat, szokásainkat és közösségi életünket. Az egyre sokoldalúbb készülékek és az online életstílus napi rutinná válik – amelynek vannak pozitív és negatív vonzatai is egyaránt.  Mivel a pozitív dolgokról viszonylag sokat hallani, de a negatívakról keveset, úgy döntöttünk, hogy jobban utánajárunk a témának.
 
 
Tekintsünk egy kicsit vissza a "múltba", amikor még csak egy-egy sms jelző hang vagy szimpla csörgés értesítette a felhasználókat arról, hogy valami fontos történik. Pár másodperc múlva visszacsúsztathatták a készüléket a zsebükbe és utaztak tovább a buszon, álldogáltak a sorban, hallgatták tovább az egyetemi előadást és ökörködtek tovább a haverokkal.
 
Ezzel szemben mit lehet látni mostanában? Szenvedélybetegekként nézzük az email-eket, tweeteket, blog kommenteket, Facebook-ot és a világháló bármilyen apró rezdülését. Még ha nem is történik semmilyen figyelemre méltó esemény, tovább ujjazzuk a kijelzőt és böngésszük a legfrissebb szalagcímeket, nézzük az időjárást (akkor is, ha épp az ablak közelében ülünk), vagy valamilyen hülyeséget rendelünk az eBay-en.
 
Persze mindennek létezik egy racionális oka. Egy tavalyi kutatás szerint az agyban ugyanazok a neuronok felelősek az információéhségért, mint amelyek a sokkal primitívebb szükségletek (éhség és szomjúság) kialakulásáért. Ám az átlagos emberek – kivéve a testépítőket – nem zabálnak és isznak egész nap. Furcsa is lenne, nem?
 
Pedig az okostelefon felhasználók ezt teszik. És valljuk be, ez néha elég gáz dolog tud lenni – mert egyértelműen azt jelzi, hogy a vétel sokkal fontosabb, mint bármi más, ami körülöttük történik. Igaz történet következik: srác ül a buszon, kezében szifon, nyakig benne van a Twitterben, nem figyel semmire. Busz megáll, babakocsis anyuka szeretne felszállni, kétségbeesetten tekint a srácra, aki bár ott ül tőle 1 méterre, ügyet sem vet rá. Segítek a nőnek, busz továbbmegy, a srác néha felpillant a valóságba, majd ismét visszabújik a kibervilágba. Az egész helyzetből nem érzékelt semmit.
 
Hogy egy meglepőbb történettel is szolgáljunk: a 24 éves, vagy annál fiatalabb tinédzserek 10 százaléka szerint teljesen normális szex közben sms-t írni – áll az Advertising Age cikkében. Ez teljesen új fogalmat ad a multitaskingnak…
 
De ha te nem tartozol ebbe a 10 százalékba és érzékeled a való világot, van még remény számodra. Íme, nehány viselkedési útmutató és etikett szabály a CNN két újságírójától, Brenna Ehrlich-tól és Andrea Bart-tól.
 
Az étteremben
 
Ha kirakod az asztalra a mobilod, az olyan, mintha desszertet rendelnél: ha egyvalaki megteszi, a többiek is követni fognak. Pedig egy telefon nem passzol a tányérok és az evőeszközök közé. Ha pittyen a telefonod, mindenki más az asztalnál azon nyomban elkezdi majd stírölni a sajátját. Aki pedig nem, az egy furcsa szituációba kerül, ahol a többiek inkább a digitális világgal foglalkoznak, mintsem vele.  Ha tényleg fontos hívást vársz, akkor persze a közeledben lehet, de ilyenkor lehetőleg mellőzd a becsekkolást a Forsquare-en!
 
Az utcán
 
Az egy dolog, ha sétálás közben telefonálsz. (Bár a kutatások kimutatták, hogy ilyenkor sokkal nagyobb arra az esély, hogy baleset érjen. ) De ha tweeteket és Facebook postokat nézegetsz a zebrán, akkor már kihívod magad ellen a sorsot. Nem egy baleset született ilyen fajta gondatlanságból.
 
A tömegközlekedésen
 
A már említett példában is jól látszott, hogy az okostelefonos utazók nem érzékelnek sok mindent a külvilágból. Ez pedig veszélyes lehet egy olyan szituációban, amikor észnél kell lenni. Különösen veszélyeztetettek azok, akik metróval közlekednek. Biztosan nagyon vágysz már a felszínen lévő friss levegőre és térerőre, de várd meg legalább, míg felérsz a mozgólépcső tetejére!
 
Az autóban
 
A reggeli dugók és béna sofőrök amúgy is felbőszítik a vezetőket, minek tovább fokozni a helyzetet egy státuszfrissítéssel? Így is elég veszélyes a vezetés-mobilozás, nem kellenek új lehetőségek a balesetre.
 
Még sok példát lehetne találni, de a lényeg így is átjön. Amerikában már sokaknak késő, de idehaza van még remény. Érdemes egy hétig úgy tenni, mintha külföldön lennénk és kikapcsolni a push notifikációt és az automatikus értesítéseket. Ha gyalogolunk, az embereket lássuk ne a pixeleket! Ha vezetünk, a fákat és réteket nézzük, ne a kijelzőt! Ha egy barátunkat várjuk, keressük őt magát, ne a Facebook-os fényképeit! És ha egy kis idő után újra megnézzük az üzeneteinket, rá fogunk döbbenni, hogy nem maradtunk ki semmiből.
 
Persze az itt leírtak csak az érem egyik oldala, hiszen rengeteg hasznos és előnyös funkciója van az okostelefonoknak, melyekről szívesen írnék még, de a következő megállóban le kell szállnom… 
 
Nektek amúgy mi a véleményetek erről az egész jelenségről?