Lopott reklámok I.

A reklámok világában sokszor megesik, hogy két, egymástól teljesen független ügynökség nagyon hasonló koncepcióval próbál meg eladni egy terméket vagy szolgáltatást. Nincs ebben semmi furcsa, hiszen a kreatívoknak sokszor egy rugóra jár az agyuk – különösen akkor, ha szinte adja magát az ötlet. Olyat már láthattunk, hogy közel azonos időben jött ki két nagyon hasonló reklám, ilyenkor nem merülhet fel a lopás vádja. De mi van akkor, ha évek telnek el a két produktum között, amik aztán teljesen megegyeznek?
 
Ilyenkor már nehéz azt mondani, hogy véletlenről van szó, hiszen az ügynökségek általában megpróbálnak tájékozódni a kategóriában, mielőtt szélnek eresztenék a kampányukat. Persze vannak olyanok is, akiket nem érdekel, ha korábban már megcsinálta valaki ugyanazt, egyszerűen lekoppintják és csak reménykednek, hogy nem veszik majd észre a turpisságot.
 
Szerencsétlenségükre létezik egy olyan honlap (Joe La Pompe), ahol a szerkesztők kifejezetten az ilyen egyezésekre vadásznak, és könyörtelenül megosztják a lopásokat a nagyvilággal. Vannak kategórián belüli és kívüli lopások, sőt még olyan is, amit saját magától nyúlt le az ügynökség (2. példa). Ezekből szemlézünk nektek most párat:
 
 
 UPDATE: Mint kiderült, a Dove print nem ment át az ügyfélen, és ezért használták fel az Epson kampányban. Tehát itt nem beszélhetünk nyúlásról.
 
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr532685220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása