
Ennyit a termékről, most jöjjön a reklám. Az ADrenalin olvasók találkozhattak már a blogon úgynevezett „interaktív Youtube-os videókkal”, melyeket külföldön sokan használtak már fel egy-egy kampány során. Legyen szó TCR kampányról, ügynökségi honlapról, vagy fogyasztói kampányról, a videómegosztó ezen funkciójának köszönhetően olyan történetek irányítói lehetünk, melyeket korábban csak szó nélkül ültünk végig.
Az E-Shot kampánya is egy ilyen kis kalandra invitál minket, ahol a fő cél, hogy megtaláljuk az egyes jelenetekben az apró terméket – ezzel is segítve a szereplőknek a nehéz helyzetekben. A játék tehát az ital méretet használja fel, hogy élményt nyújtson a Youtube-os célcsoportnak. De mi van az energizáló hatással?
Mivel a filmek főszereplője – többnyire – egy fiatal egyetemista lány, a nehéz helyzetek adottak: reggeli ébredés, vizsga az egyetemen, sportolás a konditeremben és esti szórakozás egy különleges wakeboard versenyen. Ezekben a szituációkban pedig jól jön egy kis plusz energia, amit a termék megtalálása után egyből meg is kapnak a szereplők. És ha már itt tartunk, meg kell, hogy említsük a jó castingot, aminek köszönhetően a szigorú tekintetű tanár, a kondis srác és a reptéri poggyászellenőrző hapsi rendkívül sokat hozzátett a történet humorához. A főszereplő lány is jól játssza a szerepét, teljesen hozza az átlag egyetemistát ebben a magas költségvetésű, jól megrendezett filmben.
De, hogy ne csak a pozitívumokról legyen szó, íme, néhány dolog, amikkel nem értünk teljesen egyet. Először is, a történet egy kicsit hosszú, talán lehetett volna rövidebbre vágni. Feleslegesnek érezzük a sztoriban a külföldi wakeboard-os srácot és a reptéri kalandját is. Persze tudjuk, hogy valahogy össze kellett kötni a márkát az extrém sportokkal – hűen a Red Bullhoz –, de ezt megoldhatták volna egyszerűbben is. A másik csalódás a játék vége, ahol egy gratuláción kívül nem kapunk többet az alkotóktól. Legalább egy Facebook vagy Twitter postot generálhatott volna a kitartásunk – ami egyébként a játék terjedését is jócskán elősegítette volna.
Apropó terjedés. Míg az első videót 44 ezren nézték meg, a másodikat már csak 22-ezren, az utolsót pedig mindössze 8 ezren. Ezek szerint az érdeklődők közel háromnegyede nem játszotta végig a több mint 6 perces játékot (alátámasztva a korábbi állításunkat), ez pedig sokat elárul a készítők és a márka számára.
Ettől függetlenül szerintünk említésre méltó kampányról van szó, amely már csak a formabontó médiumhasználat miatt is megérdemel egy hátbaveregetést. Ti mit gondoltok róla? Kipróbáltátok már a terméket?
Kezdődjék hát a keresgélés!!!
UPDATE: A Friendly Digital Red Bull Energy Shot-nak készített interaktív szpotjait két országba is adaptálja a vállalat svájci divíziója. A nemsokára Svájcban és Ausztriában is látható online szpotok német és francia verzióit szintén a Friendly készíti.
A Red Bull Energy Shot hazai termékbevezető kampánya után az interaktív szpotok az április 19. és május 22. közötti időszakban több mint 180 ezres nézettséget porukáltak a Youtube-on.
(Forrás: Kreatív Online - 2010.06.08)
A bejegyzés trackback címe:
https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr882685180
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.