Az elmúlt hetek/hónapok legnagyobb hype-ja egyértelműen Psy zenéje volt, ami minden internetes nézettségi rekordot megdöntött. Ki gondolta volna, hogy a siker nem véletlenül csapott le az énekesre, egy egész ország tudatos építkezése és elköteleződése áll mögötte. Az Adage cikke fényt derít Dél-Korea jól megfontolt geopolitikai érdekeinek és a vírusként terjedő ázsiai popkultúrának az összefonódására.
Tartozásunk a korábbi cikkünkkel kapcsolatban a Google új mobil-alapú játékáról is némi beszámoló. Hiteles forrásként az interetes pletykák és szóbeszédek helyett az MIT Technology Review választottuk, ahol a játékélményről szóló beszámolón túl arra is választ kapunk, miért most, miért éppen a Google? A válasz prózaibb, mint gondolnánk: a kereső-nagyhatalom értelemszerűen új piacok felé nyit, a mobilt pedig máris sokan nevezik a web3 logikus manifesztációjának. Az sem mellékes, hogy a játék folyamatos konszenzusos információt gyűjt hollétünkről, megteremtve ezzel az alapot egy újabb, location-based hirdetési módnak.
Annál inkább fontos lehet ez, mert ahogy a Mashable cikkéből megtudtuk, a másik, idei Google-szenzációnak, a Google Glassnak máris kihívója akadt, ahogy a YouTube-ot és a Facebookot is megelőzte egy jóval kisebb versenytárs, ahogy a Globes cikkéből kiderül. A szeptemberi adatok szerint ugyanis a 2011-ben indított Outbrain az Egyesült Államokban megelőzte vetélytársait, legalábbis ami a egyéni látogatószámot illeti.
Ha pedig új szereplőkről beszélünk, említsük meg az egyik nagy elődöt is: a Second Life alkotója, a Linden Lab is mobilon terjeszkedik. Creative Play nevű alkalmazásukkal ugyanis nem titkoltan az a céljuk, hogy mobilon is megadják felhasználóiknak azt a kreatív keretrendszert, ami virtuális valóságukat olyan népszerűvé tette. Mi szurkolunk nekik, bár a TechCrunc szerzője úgy véli, korábbi sikereiket nem tudják megismételni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.