Inkább pusztítsuk a környezetet

Amikor egy reklám túl érzelmes lesz, fennáll a veszélye, hogy az eredeti üzenet elveszik a süllyesztőben - minden bizonnyal ez fog történni a brit alternatívenergia-cég felhívás-szerűségével is. Az alapötlet, miszerint arcot adnak a Big Six, azaz a szigetország hat legnagyobb energiaszolgáltatója összedőlő hűtőtornyainak, ugyanis túl meghatóra sikerült.

 

Az Ecotricity ígérete szerint megújuló energiaszolgáltatásba forgatná mindazt a pénzt, amit a felhasználók most számlákra költenek, honlapjukon pedig a Big Six (npower, sse, e.on, British Gas, EDF, Scottish Power) elleni lázadásra buzdítanak. Oké, lehetséges, hogy a változás ideje tényleg eljött, de akkor ezt nem így kéne kommunikálni - a megijedő hűtőtornyok ugyanis annyira szomorú látványt nyújtanak, hogy a videó hirtelen virálissá vált.

 

Egy nap alatt több mint egymillió megtekintésnek normális esetben mindenki örülne, sajnos azonban az üzenet nem nagyon jön át: ha bármi gondolat is marad az emberben, az az, hogy nem szabad ezt hagyni - hát szegények ÉPP ALUDTAK! Sajnos a szpot készítőiről egyelőre nincs információ, így nem tudjuk, kinek osszuk ki a Szívtelen-díjat. Legalább ne mosolyognának szegények.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr274095415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Exploiter 2012.02.12. 13:49:33

Hehe. Tényleg.
Na pont ennyire hülyék a zöldek.

frikazojd · http://kocs.ma 2012.02.12. 14:59:40

itt angliaban a fentemlitett cegek lehetove teszik, hogy csak a zoldeknek kedves modon eloallitott energiat vegyen egy haztartas. termeszetesen annak megfelelo aron (aram: kb. 15p/kwh, zoldaram min. 24p/kwh). a zoldek meg is erdemlik a lehetoseget, fizessenek csak draga aramot, koszonom, nekem jo az olcso is. es meg mindig igaz, hogy a legzoldebb aramot atomeromuben lehet megtermelni.

magyar bucó 2012.02.12. 15:27:32

@frikazojd: Nem, ők nem zöldenergiát vesznek, hanem zöld áron veszik az áramot. Szóval attól, hogy szélcsend van, nem lesz náluk sötét.

Izo 2012.02.12. 15:39:07

Ez most vicces, hogy fekete alapon fekete a felirat?

Macséta 2012.02.12. 16:03:04

Az egész, de főleg a négy hűtőtornyot "kiváltó", virágként előbújó 3 szélkerék képe demagógia-különdíjat érdemel.
Szánalmas, mint a mailben terjedő "bojkottáld ezt-és-ezt a benzinkutat" típusú ökörségek... Ideje lenne váltaniuk egy őszintébb, konstruktív irányra, az ehhez hasonló butaságokkal csak ártanak az ügynek, amit állítólag képviselnek.

Körömcsiga 2012.02.12. 17:02:12

@frikazojd: Majd mikor az unokád megkérdezi, hogy miért nincs élelmiszer és levegő, akkor is majd mondd ezt, hogy neked drága volt a zöld áram.

magyar bucó 2012.02.12. 17:11:39

@Körömcsiga: Néha próbálj meg gondolkodni. Ne félj, nem fáj.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.02.12. 17:27:00

Az ilyen filmeket azok találják ki, akik amúgy marha nagy jólétben élnek, akiknek az életszivonalát nem lehetne fenntartani csakis az olajra épült iparral-mezőgazdasággal.
Tehát az értelmiségi bulizósfiatalok.

exseven2 2012.02.12. 17:32:23

@frikazojd: Megkérdezném erről a japánokat is.

Macséta 2012.02.12. 19:17:07

@exseven2:
Ha elvonatkoztatunk az antinuke propagandisták aknamunkájától, és a tényekre koncentrálunk: 0 halott és 0 lakossági megbetegedés (a melósok azért kaptak...) közvetlenül az atomenergiával összefüggésben, ha jól tudom 2 haláleset a kárelhárítási munkálatok során. Tény az is, hogy evakuáltak százezer embert, életek munkája veszett oda, nagy területek váltak lakhatatlanná évtizedekre, ezek durva dolgok, való igaz. Tegyük hozzá, ezt 3+1 ősrégi tervezésű, totálkáros, elöntött-felrobbant reaktorblokk produkálta, azaz jó eséllyel örökre Fukushima marad a második legdurvább atombaleset a történelemben.

A fairplay nevében kérdezzük meg pl. a kínaiakat a széntüzelés áldásos hatásairól. Vagy a Három szurdok erőmű környezetbarát jellegéről (kitelepített népesség, elárasztott területek, a víztározók súlya alatt destabilizálódó szeizmikus zónák, emiatt földrengések, egy gátszakadás potenciális következményei stb). Esetleg számold ki, mekkora területet kéne beültetni szélkerékkel, napelemmel, hogy legalább a csúcsteljesítménye (aminek jó ha a felével lehet számolni a gyakorlatban) kiváltsa a reaktorokat, ezeknek a legyártása mennyibe kerülne pénz és szennyezés tekintetében.

Ezekről az "apróságokról" olyan könnyen megfeledkeztek. Jó lenne ha összedőlő erőműves videók és laikus hőbörgés helyett előállnátok valami használható ötlettel. Mindenki csak erre vár, híres és gazdag lehetsz, megmentheted a világot. Nos?

exseven2 2012.02.12. 19:47:37

@Macséta: Instabil idők jönnek, szélsőségesek kerülhetnek hatalmi pozícióba, az atomenergia mindenképp potenciális életveszély, és az atomhulladék tárolására sincs megnyugtató megoldás (évezredekről beszélünk de ezt te is tudod). Ami felkelti a kíváncsiságom, hogy mi ez a sok indulat, és miért azonosítasz engem a reklám készítőivel meg az ellenségképednek tekintett un. "zöldekkel", amikor nem ismersz, és az egy mondatom alapján nem sok képet alkothatsz a nézeteimről?

Körömcsiga 2012.02.12. 19:47:41

@magyar bucó: Tényleg nem fáj. Azt a különbözetet a zöld áram megteremtésére költik, kötelező, el kell vele számolni. Nem mvm a szolgáltató. Sajnos ma még többe kerül az előállítása (kevés erőmű, lassú megtérülés), de amíg ez az elmélet hajtja a világot (mi a francnak fizessünk bármiért is többet), addig nem is fog csökkenni az ára.

különvélemény 2012.02.12. 20:18:12

@exseven2:
"Instabil idők jönnek"
"atomhulladék tárolására sincs megnyugtató megoldás"

Egy spekuláció és egy tévedés. Komoly érvek az atom ellen.

halaloszto 2012.02.12. 20:41:53

Szep osszefoglaloja annak, hogy miert hiteltelen es ertelmetlen a zold mozgalom a mai allapotaban:

- a film 90%-a arrol szol, hogy mit ne, mit pusztitsunk, mi ellen vagyunk
- 10%-ban bemutatunk egy eroltetett es teljesen irrealis alternativat. senki nem gondolhatja, hogy a bemutatott elusztulo hoeromiveket kivalthatja harom szelkerek. valos alternativat viszont keptelenek mutatni

vajk

ps: osszesen hanyan is haltak meg japanban az atomeromubaleset kovetkezteben?

exseven2 2012.02.12. 20:49:18

@különvélemény: Mi szavatolja az atomhulladék biztonságát mondjuk 3123-ban? Erre kíváncsi lennék. A zuhanó repülőgép földre esése is spekuláció mindaddig, amíg nem történik meg, de azért amikor a légikísérők a mennyezeten vannak és a pilóta is vészjelzést ad, akkor már lehet kezdeni félni. De amúgy én is a positive thinking híve vagyok, szóval összeveszni nem fogunk. Csak én nem érzem úgy, hogy aki valamit másképp gondol, azt fölényesen le kell hülyéznem, mint a fenti sorok írói közt jópáran teszik :)

különvélemény 2012.02.12. 21:10:02

@exseven2:

"Végeredményben az újrahasznosítható anyagok visszakerülnek az üzemanyagciklusba, a transzurán elemek megsemmisülnek, a radioaktív hulladékok pedig olyan anyaggá alakulnak át, hogy aktivitásuk egy-két emberöltő alatt a kiindulásul szolgáló urán aktivitásának szintjére csökken. Ezzel megvalósul a "szennyező fizet" elve, hiszen az a nemzedék tünteti el a hulladékokat, amely a termelt villamos energia hasznát élvezte (vagy bármi más módon hasznosította az uránt)."

www.kfki.hu/fszemle/archivum/fsz1004/szatmary1004.html

agyameldobom42 2012.02.12. 21:41:53

Megmondom en a tutit: Csinalni kell egy par gigawatt csucsteljesitmenyu szel- vagy naperomuvet (csernobili lezart zona meretu lesz, szolok elore) a kozepere meg egy atomot, mondvan, hogy este meg szelcsendben is legyen aram, es ha felrobban sem zavar senkit mert minden iranyba soksok kilometeren at csak napelemek meg szelkerekek vannak :-)
Bonusz pontert ne 50 eves design legyen bombagyartasra optimalizalva, hanem valami modernebb civil breeder cucc, ami a regiek szemetevel elmegy.

Persze en orulnek a legjobban ha valaki gyorsan feltalalna a hidegfuziot, vagy szobabiciklikkel ossze lehetne dobni a vilag aramigenyet, csak ne szeneromuvet, annal mocskosabb dolog a vilagon nincs.

Aki azert lobbizik hogy atomeromu zarjon be vagy ne epuljon, hogy helyette szeneromu legyen tobb, azt vagy nagyon atvertek es nem tudja mirol beszel, vagy zartosztalyra valo szociopata.

halaloszto 2012.02.12. 22:16:05

@agyameldobom42: ez kurva jo otlet. es mivel az atomeromu 24 oraban mukodik, a szel meg naperomu reszt el is lehet hagyni
- oriasi koltsegmegtakaritas
- a madarakat nem kaszalja le a propeller
- csokkeno karbantartasi koltsegek
- rengeteg fosszilis energia felhasznalasa valik szuksegtelenne, hiszen nem kell napelemeket es szeleromuveket gyartani.

vajk

biopiac 2012.02.13. 00:17:16

Egyszerűen kevesebb energiát kell fogyasztani és akkor nincs szükség több energiára! Szigetelés, energiatakarékos izzók, készülékek, ilyesmi. De amúgy is: szélkerék, nap és vízenergia, fatüzelés! Miért kockáztassunk egy atombalesetet, ha nem muszáj?

flamer 2012.02.13. 01:40:54

@biobodza: A fatüzelés okozta finompor szennyezés meg direkt környezetbarát. Ahogy az, hogy a szél- és a napenergia több életet követelt eddig perkWh, mint az atomenergia Csernobillal együtt, szintén nem érdekes.
Egyébként meg atombalesetet leginkább akkor nem kockáztatunk, ha új atomerőműveket építünk.

aklubisz 2012.02.13. 08:41:55

ecotricity - ok az energiaszolgaltato, akie a reklam.

szerencsere nem ok az egyetlen akik "zold" energiat arulnak (mondjuk a hatok zsinorjain keresztul).
nem sokkal dragabbak mint egy "normal" aramszolgaltato, (eves szinten tiz-husz ezer ft-nak megfelelo hely penz) es ha mar itt fuj a szel boven eleget, akkor miert ne lehetne kihasznalni? en spec orommel fizetek egy picit tobbet, abban remenykedek, hogy az en eletemben meg nem jon el a vilagvege egy kornyezeti katasztrofaval - lehet engem demagognak nevezni - de gyereket erre a foldre mar nem csinalok.

es az a legviccesebb, hogy ugyanezek a cegek meg napelemmezoket is csinaltatnak, pedig abbol - napbol - itt joval kevesebb van (es magyar feketemunkasok a magyar vallalkozoval jonnek kifele osszerakni),

es az allam tamogatja az egyes hazaknak a ket harom napelemtablaval valo ellatasat, mert eg- ket ev alatt ugyis megterul.

igy is lehet, szerintem jo.

biopiac 2012.02.13. 10:00:53

@aklubisz: Így van! Nem kell mindjárt óriási mezőkben gondolkodni! Olcsóbb lenne, a családi házak szigetelését és napelemekkel felszerelését támogatni, mint az energiatermelést növelni!

És flamer: Hidd el,az a legbiztonságosabb atomerőmű, amelyik nem épül meg!
Tudod az emberiségnek két magot soha nem kellett volna megbolygatnia: a sejtmagot és az atommagot!

flamer 2012.02.13. 12:09:22

@aklubisz:
"gyereket erre a foldre mar nem csinalok."

Ezt azok szokták mondani, akiket vagy lefoglal a rövidlátó önzőségük vagy nem találnak egy balekot sem, aki a leendő gyerek másik szülője lenne. Bullshit.

"es az a legviccesebb, hogy ugyanezek a cegek meg napelemmezoket is csinaltatnak, pedig abbol - napbol - itt joval kevesebb van"

Minden bizonnyal azért, mert ott is nagyüzemben lapátolják át az állami pénzt saját zsebbe mindenféle "zöldenergia" támogatások formájában, pont úgy, mint nálunk a szélerőműveknél, amik ugyan elhanyagolható mennyiségű energiát termelnek, de legalább jól elkúrják a tájat.

"es az allam tamogatja az egyes hazaknak a ket harom napelemtablaval valo ellatasat, mert eg- ket ev alatt ugyis megterul."

Maximum akkor, ha kurva sok állami támogatást kapnak, mert anélkül a napelem kb. soha nem térül meg, főleg nem az angoloknál. Vagy csak simán összekeverted a napkollektorral, mert a jelek szerint ismeretek terén erős kihívásokkal küzdesz.

@biobodza: a legbiztonságosabb erőmű a modern atomerőmű. Annál semmi sem biztonságosabb, az se, ha felhagyunk az elektromos árammal és visszamegyünk a középkorba.

"Tudod az emberiségnek két magot soha nem kellett volna megbolygatnia: a sejtmagot és az atommagot! "

Ez kibaszott idióta demagógia, amit csak azok az agyatlan barmok képesek elhinni, akiknek baromira semmi lövésük sincs arról, amiről beszélnek.

aklubisz 2012.02.13. 12:17:42

@flamer: okes. igazad van, meggyoztel.

aklubisz 2012.02.13. 12:27:36

de azert en tovabbra is azzal nyugtatom a buta demagog lelkiismeretemet, hogy komposztalok, meg szelektiv hulladekgyujtok, meg fizetek picit tobbet az aramert, amirol elhitettek velem hogy kevesbe karos a foldre.
ugy veszem mint a kulturalt viselkedes reszet, igy is lehet, sot meg onlajn is udvarias tudok maradni egy darabig

a szelkerekek pedig olyanok mint a szelforgok gyerekkoromban, szoval egyszeru kis agyamban pozitiv erzeseket keltenek.

frikazojd · http://kocs.ma 2012.02.13. 19:25:25

@magyar bucó: igen, pontosan, ebbol is jol latszik, hogy a sotetzoldseg fertozo es veszelyes.

@Körömcsiga: rendben, ezt fogom mondani.

@exseven2: kérdezd.

flamer 2012.02.13. 22:53:39

@aklubisz: Az lehet, hogy pozitív érzéseket kelt, viszont egyrészt a gyártásuk eléggé környezetszennyező (alumíniumból vannak, tudod, aminek a gyártása során az a fasza vörösiszap keletkezik) másrészt meg az élővilág se feltétlenül értékeli őket.
Szóval szimbolikus szinten lehet, hogy baromi jók, a gyakorlatban viszont (főleg nálunk, ahol amúgy sincs elég szél) viszont nem annyira.

aklubisz 2012.02.14. 00:19:40

Flamer: ertem az erveidet, de egy valyogviskon tul minek a felepitese ne jarna kÀros mellektermekekkel/hatasokkal. Egy akarmilyen eromu alapjanak a kiasasa tuti megol annyi firget vakondokot,mint amennyi siralyt a szelkerek.
De a szel,a koolajjal, szennel szemben nem fogy el, valoszinuleg soha. Meg a szelen nem ul egy orszag se.nem lehet egymastol elvenni.
(Es a reklamban se az atomeromuveket rogyasztottak meg, ami ketsegtelen a legtisztabb, de gondolom ha -vigyazat demagogia es butasag jon- zse-kategorias haboru lenne te se Paksot valasztanad mint biztonsagos hely

aklubisz 2012.02.14. 00:56:06

Meg van az a hires idezet, hogy nem tudni, mikor lesz a harmadik, de a negyedik botokkal es kovekkel. Par hozaszolassal ezelott konnyeden lekibaszotidiotabarmoztal, sotetbutaagyatlandemagogoztal, stb, egy reklam alatti kommetbokszban. Kabe ilyen okokbol indul el egy haboru, demagog, sotet es kibaszott buta okokbol, szoval mi garantalja, hogy nem nyomjak meg a piros gombot? Mert annak a tiszta energianak ez a veszelye, es akkor mar kurva keso lesz statisztikazni.
(En kerek elnezest, epp most olvasom a Hozsanna neked Leibowitz-ot)
süti beállítások módosítása