Lisa Kudrow műsorvezetésével magyar idő szerint kedd hajnalban átadták az internet Oscar-díjaként is emlegetett Webby Awards díjait. Az internet legjobbjait elismerő, rettenetesen komplex díj nyerteseiből szemezgettünk.
Az eseményen az Old Spice fickótól Rebecca Blacken át Daniel Radcliffe-ig minden ember, a Mashable!-től a Twitteren át az Angry Birds-ig minden honlap, alkalmazás és játék jelen volt, aki csak számít a világhálón.
A teljes listát itt lehet megtalálni, mi azonban szemezgessünk kicsit: rögtön megakad a szemünk a "legjobb intergrált médiaterv" kategórián, amelynek nyertese a Muse Amsterdam és a Starcom közös vetítése lett, amely a Samsung 3D technológiáját mutatta be Amszterdamban. A 3D-látvánnyal igazi turistaattrakciót varázsoltak a térre, ezzel pedig kiérdemelték a Webbyt.
Az Augmented Reality kategóriában nem egy játék, hanem egy hasznos alkalmazás nyert - bár a legfurábbnak az O2 kis szmötyivadászata tűnik a nevezettek közül, a győztes mégis a Converse telefonos cipőválasztója lett (amihez voltaképpen nem is kéne a saját lábunk, elég lenne megmutatnia felülről a cipőt, de mindegy). A vicces az, hogy minden további nélkül el tudjuk képzelni, hogy a Facebookon azonnal választ kapunk a "na hogy tetszik ez a cipő rajtam?" kérdésre.
Bannerekben az Albion London flashjátékai vitték el az első helyet, itt lehet szemezgetni a munkáikból. Az Air New Zealand szerencsére nem a híresen borzasztó reklámfilmjeihez hasonló bannereket kapott - ha az idióta báb Rico megjelent volna az online hirdetésekben, egészen biztos, hogy nem lett volna ekkora sikerük.
A legjobb a social media kategóriában egy mostanra már kifutóban lévő, ám az elmúlt egy évben nézettséget nézettségre halmozó Old Spice nyerte meg az első helyet. A Response kampány felhasználói kérdésekre válaszoló Isaiah Mustafa-videógyűjteménye a W&K Portland munkája. Szintén ők vitték el az Old Spice-ért a legjobb integrált kampány díját is.
A Conan-léghajó nem nyert Webbyt, de megnyerte kategóriája (branded content) közönségszavazását.
És természetesen ez még csak a jéghegy csúcsa, rengeteg jó ötletet találunk már a nevezettek között is - jó szemezgetést!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.06.15. 08:51:37
Pávor Jál 2011.06.15. 09:05:38
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.06.15. 09:20:03
Mad Mind 2011.06.15. 09:23:10
Alapvetően mi a problémád vele? Felkelti a figyelmet, beszélnek róla és még a terméket is megjegyzed amit közvetít. Tökéletes reklám.
Arilian 2011.06.15. 09:27:27
stikasz_1 2011.06.15. 09:44:54
ComLo 2011.06.15. 09:57:28
mutant · http://universal.blog.hu 2011.06.15. 10:53:16
@ComLo: Mondjuk, sportosan? És ki nem szarja le, hogy lenyúlták a macsó imidzset?:) Attól még lehet egy jobbat kitalálni. Nekem az Axe-kampány sem tetszik. Főleg ez az angyalos...