Itt a tavasz (nyár), vele együtt pedig a májusi legfeltűnőbb online kampányok: rovatunkban ismét összeszedtük az ötleteket, hogy kedves olvasóink megszavazhassák, ki volt május legjobbja.
1. Fressnapf: Kedvenc verseny
Aki fent van a Facebookon, minden bizonnyal találkozott ismerősei kedvenceinek képeivel. A Fressnapf Kedvenc verseny a macskákat és a kutyákat versenyezteti óriási sikerrel: a Facebook-oldal eszméletlen tempóban gyűjti a rajongókat, a március végi 11 ezerről mára több mint 160 ezerre növelték ezt a számot.
2. SPAR: Vitamintáska
Utalványokért és a tervük megvalósulásáért indulhatnak kreativitásukat kiélni a felhasználók a SPAR szatyortervező microsite-ján. A történethez hozzátartozik, hogy a honlapra felfigyelt a 9gag.com nemzetközi mém/humoroldal, angol nyelven bíztatva nemi szervek rajzolására a júzereket. Szerencsére azonban nem mindenki csak trollkodni akar, van itt Star Wars-os, politikai üzenetes, streetart-szerű szatyor is, az egyszerűtől az egészen művésziig.
3. Csibor zenekar: albumbemutató
Egészen zseniális módját választotta a debütálásnak a Csibor zenekar, amely Twitteren, Facebookon, MySpace-en és a Blog.hu-n is megtalálható. Hétszámos lemezüket ugyanis különféle blogokon mutatják be számonként: így egy-egy szám került a Szakítósblogra, a Munkahelyi Terrorra, a Mandinerre, a Csajok és Pasik blogra, az Urbanistára, a teljes albumot pedig az LD Kritika oldaláról lehet letölteni.
4. Blikk: Brian a birka
A legújabb szabógyőzős kampányban a kisgyerek és a kutya után egy túlságosan is ragaszkodó birka szerepel, 4 epizódos websorozattal, Facebookos rajongói oldallal. A készítők minden bizonnyal jól szórakoztak a vérbirkás jelenetek készítésekor, más kérdés, hogy az egyelőre viszonylag kevés rajongóval bíró Brian mit fog kommunikálni most, hogy már lement az összes róla szóló kisfilm. Beeeeee-jön? (Elnézést, nem hagyhattuk ki a birkás szóviccet:)
5. Burn: RadioBRO 91.4
A lassan szétcsúszó magyar rádiós piacon üde jelenség a Burn óriáskampánya, amelynek keretében egy hónapra frekvenciára állították ezt az urbán-rádiót. A BRO eseményekkel és kommunikációval dús kampánya gyönyörűen szervezett, egészen a matricákat felragasztgató deszkás srácoktól a minimalista, de Facebookra alapuló saját honlapon át a Facebook-oldalig, ahol már azelőtt 3000 rajongót sikerült összegyűjteni, hogy a rádió megszólalt volna. A BRO egy hónapja nemsokára lejár, érdeklődve figyeljük, mit kezd majd a Burn a rajongók hadával.
6. T-mobile: Überfun
Szintén egy bevonós játék, a T-Mobile arra ösztönzi a júzereket, hogy a Facebook-alkalmazáson keresztül "turbózzanak fel" egy-egy ötletet. Nagy kérdés, hogy a fiataloknak van-e mindennél jobb sztorijuk, vagy hogy részt akarnak-e venni az ötletelésben - eddig úgy tűnik, részben igen.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Exo · http://addict.blog.hu/ 2011.05.27. 14:36:30
Amúgy remélem letiltja a Facebook a Fresnapf oldalát a törvénytelen nyereményjáték miatt! Felháborító, hogy még mindig ennyien tesznek a FB játékszabályzatára...