Aki eddig nem hitte el, hogy a Twitter 140 karakterben maximált üzenetei hatékonyak is lehetnek, annak itt a Buddy Media legújabb felmérése, ami a Facebook-os márkatartalmakat vizsgálta. A New York-i cég kutatása arra jutott: ha az üzenetünk kevesebb, mint 80 karakteres, 27 százalékkal nagyobb mozgósító ereje van.
A Buddy Media a mozgósítóerőt klasszikus eszközökkel számolta, vagyis hogy a márkák egy adott posztját mennyien kommentelték, valamint a "rajongók" hány százaléka nyomott rá a tetszik gombra. 200 Facebook-oldalt figyeltek két héten keresztül, és többek között napra lebontott statisztikát is készítettek.
A kutatásból így kiderül: a kiskereskedelmi, az autó- és a sportmarketingeseknek vasárnap kell posztolniuk, ez 39 százalékkal nagyobb aktivitást vált ki az olvasókból, mint a hét többi napján. Az autómárkák Facebook-oldalain a forgalom ilyenkor ötször nagyobb, mint a második legjobb napon, szerdán - mégis, ezen márkák posztjainak csak öt százaléka kerül ki hétvégén, a sportmárkák pedig a legkevésbé a vasárnapot használják az üzenetek publikálására.
A divat- és a szépségápolási márkák legeredményesebb napja a kedd: előbbiek háromszor, utóbbiak pedig négyszer nagyobb érdeklődésre tarthatnak számot ezen a napon. Az sem mindegy, melyik napszakban kerülnek ki az üzenetek - a kutatás szerint a kora reggeli, esti és éjszakai posztok 20 százalékkal nagyobb forgalmat generálnak, ennek ellenére a márkaüzenetek 60 százaléka munkaidőben születik.
Mindenkire érvényes ugyanakkor a péntek-szabály - míg az eDM-üzenetetet kedden vagy szerdán érdemes elküldeni, a Facebook belső kutatása szerint is a legboldogabb nap a közösségi oldalon a péntek, ekkor minden üzenet pozitívabb fogadtatásra számíthat. A végére pedig egy érdekes eredmény: bár sokan használnak URL-rövidítő oldalakat, a kutatás szerint az érintetlenül hagyott, hosszú webcímek háromszor nagyobb kattintást hoztak.
Összefoglalva, bár nehéz forintosítani a Facebook-forgalmat, ha rászánjuk az időt arra, hogy esténként és hétvégente is üzenünk követőinknek, nagyobb érdeklődést tudunk kelteni márkánk iránt. Reggel meg majd alszunk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.