Faithless feat. Fiat

Mint arról a Kreatív Online már korábban beszámolt, egyedülálló kezdeményezés jött létre a Faithless és a Fiat között, hiszen a zenekar és az autógyártó cég elkészítette minden idők legelső reklám-klippjét, egy úgynevezett prommercial-t. A Faithless „Feelin’ Good” című számához készült három perces filmet az angol Big Brother legújabb szériájának reklámszünetében mutatták be. A klipben nincs Fiat logó és direkt utalás a márkára, csupán az új Punto Evo tűnik fel időről-időre a sztoriban, amely teljesen passzol a zenekartól eddig megszokott stílusirányzatba. Elena Bernardelli, a Fiat marketingigazgatója úgy nyilatkozott, hogy korábban egyetlen autómárka sem készített olyan videóklipet, amiben a történetet egyszerre az autóra és a bandára írták volna meg.
 
A koprodukció mindkét "brand" számára előnyös volt, hiszen a – jelenleg lemezkiadó nélkül futó – Faitlhess így teljesen ingyen leforgathatott egy magas költségvetésű filmet, amit ráadásul főműsoridőben, egyedüli spotként vetítettek a reklámszünetben. A Fiat pedig tökéletes termékelhelyezést és márka-integrációt kapott, megszólítva ezzel egy igencsak nagy létszámú szubkultúrát.  A kampány részeként az autógyártó piacra fogja dobni a Feelin’ Good Punto Evo limitált számú szériát is.
 
A videóért a Krow Communications reklámügynökség és az a menedzsment felelt, akik korábban már a Radiohead-nek is újszerű értékesítési mechanizmust dolgoztak ki. (A rajongók annyit fizettek a neten az „In Rainbows”albumért, amennyit akartak.)
 
„Bár a Fiat a világ első ilyen projektjeként futtatja a kampányt, korábban Sting a Jaguar S-Type autóját promotálta a 2000-es Desert Rose klipjében. Popsztárok egyre sűrűbben tűnnek fel autómárkák arcaiként. Nemrég Victoria Beckham vállalta, hogy a Land Rover Evoke arca legyen, Shakira és a Seat együttműködése pedig elég régre nyúlik már vissza.” – világít rá a Kreatív Online. Az tény, hogy a zenészek manapság egyre gyakrabban "adják el magukat" a márkáknak, de a zeneipar jelenlegi válságos helyzetében ez valahol érthető, nekik is szükségük van a reklámra. A Faithless legújabb albumának eladási mutatói meg fogják mutatni, hogy jó-e ez az irány, ezzel is zöld utat adva a többi előadóművésznek. A csapat új albumát a Tescóban lehet majd kapni.
 
Ennyit a háttérről, most nézzétek meg a klipet! Mit gondoltok róla? 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr292685286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása