Bár már javában tombol a közösségi média láz Magyarországon is, sok márka még mindig kétkedve néz erre az új kommunikációs csatornára – akár úgy is, hogy közben már jelen van rajta. Üzleti vállalkozások lévén számukra a bevétel a legfontosabb, így valahol érthető a félelmük és szkepticizmusuk. Szeretnék tudni, hogy a közösségi médiába befektetett tőkéjük megtérül-e (ROI) valaha. A válasz: igen, mindenkinek megtérül valamilyen módon.
Azonban nem lehet egységesen vizsgálni őket, hiszen fontos a márka profilja. Míg a termék-központú márkáknak eladási csatornaként is működik a Facebook és Twitter, addig a többiek számára inkább kommunikációs eszközt jelentenek. Néhány cég számára a közösségi média marketingnek nincs köze a bevételekhez, számukra ez inkább megtakarítást és költségcsökkentést jelent – ügyfélszolgálati eszköznek tekintik, nem pedig eladási csatornának.
.jpg)
Így vagy úgy, hosszútávon csak profitálni lehet belőle. Íme, néhány meggyőző érv külföldről, melyek kézzel fogható eredményeket mutatnak:
- A Wetpaint/Altimeter tanulmánya megállapította, hogy azok az észak-amerikai vállalatok, melyek mélyen és széles körben használják a közösségi médiát, jelentősen felülkerekedtek vetélytársaikon – mind bevételben, mind nyereségben. A tanulmány azt is megállapította, hogy a legaktívabb közösségi kommunikátorok eladási mutatói +18%-al nőttek, míg a legpasszívabbaké -6%-al estek.
- A turmixgépeket forgalmazó BlendTec megötszörözte az eladásait, mióta elindították a videómegosztó portálokon a humoros „Will it blend” videókat, amikben iPhone-tól a seprűnyélig mindent összeaprítanak.
- A Dell 3 millió dollár (630 millió forint) értékben adott el számítógépeket a Twitteren.
- Mint ahogyan arról már mi is írtunk, azzal, hogy a Ford 100 befolyásos bloggernek adta tesztelésre az új Fiestát, 37 százalékkal nőtt az Y-generáció körében az autó ismertsége az Egyesült Államokban.
- A német szoftvercég, a Genius.com állítása szerint a közösségi hálókon lévő rajongóik 24 százalékánál van esély értékesítésre.
- A Sony Vaio egymillió fontos bevételt tudott elérni Twitter oldalán keresztül.
- A web host szolgáltató Moonfruit közösségi erőfeszítéseinek köszönhetően +300%-al nőtt a honlapjuk látogatottsága, illetve +20%-al az értékesítésük.
Az, hogy a felsorolásban kissebb és nagyobb cégek egyaránt szerepelnek, minden hazai vállalkozás számára bíztató jel lehet. Persze ezek az eredmények nem egyik napról a másikra történnek, és szükség van egy jól átgondolt stratégiára, amihez érdemes tanácsadók és szakemberek segítségét igénybe venni!
A bejegyzés trackback címe:
https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr702685274
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.