A közösségi médiában való részvétel már egy jó ideje alapkövetelménynek számít a márkák életében. Egy kutatás szerint a hirdetők 2009-ben 800 millió dollárt költöttek közösségi hálózatokra, WOM marketingre és párbeszéd marketingre – ez 23%-kal több, mint az előző évben. 2010-ben további 35%-os emelkedést várnak, ezzel az egymilliárd dolláros határt is átléphetik a költések.
A legnépszerűbb kommunikációs csatornának a Facebook számít, melyen több ezerre tehető a létrehozott rajongói oldalak száma. Ez a felület kiválóan alkalmas interaktív kommunikációra, a márkázott tartalom elosztására és a márkahűség erősítésére – a promóciókról és egyéb akciókról nem is beszélve. (Oldalakat lehetne még írni a felhasználásáról, de azt majd egy másik postban…) Minél több rajongója van egy oldalnak, annál hatékonyabban és intenzívebben lehet megszólítani a potenciális fogyasztókat.
Kíváncsiak voltunk, hogy vajon melyik az a 50 termék/márka, amely a legnagyobb rajongói bázissal büszkélkedhet, így készítettünk egy toplistát. A felsorolásban az FMCG- és gyorséttermi márkák vannak többségben, de bőven akadnak ruházati és divatmárkák is. Érdemes végigböngészni!
Helyezés | Oldal neve | Rajongók száma |
1. | 7,147,856 | |
2. | Starbucks | 5,715,016 |
3. | Coca Cola | 4,899,682 |
4. | Twilight | 4,879,464 |
5. | Youtube | 4,137,717 |
6. | Skittles | 3,688,825 |
7. | Oreo | 3,668,349 |
8. | Nutella | 3,556,777 |
9. | Freeze Pops | 3,457,945 |
10. | iTunes | 2,944,750 |
11. | Pringles | 2,886,520 |
12. | Victoria’s Secret | 2,637,137 |
13. | Kinder Surprise | 2,628,087 |
14. | Live Messenger | 2,533,139 |
15. | Ferrero Rocher | 2,484,752 |
16. | Cookie Dough | 2,421,844 |
17. | Adidas Originals | 2,349,572 |
18. | Red Bull | 2,258,868 |
19. | Converse All Star | 1,995,944 |
20. | NBA | 1,910,222 |
21. | Nike Shoes | 1,909,028 |
22. | Cookie Dough | 1,908,415 |
23. | Zara | 1,906,080 |
24. | Victoria’s Secret PINK | 1,802,707 |
25. | Converse All-Star | 1,721,009 |
26. | CONVERSE | 1,713,145 |
27. | McDonald’s | 1,712,540 |
28. | Chocolate Chip Cookies | 1,493,425 |
29. | Toblerone | 1,589,595 |
30. | H&M | 1,576,932 |
31. | Starburst | 1,564,940 |
32. | Reese’s | 1,507,440 |
33. | ipods | 1,402,509 |
34. | Puma | 1,352,688 |
35. | Subway | 1,344,227 |
36. | Playboy | 1,336,904 |
37. | Krispy Kreme Doughnuts | 1,320,234 |
38. | Chick-fil-A | 1,315,478 |
39. | FC Barcelona | 1,311,961 |
40. | KFC | 1,241,122 |
41. | Lacoste | 1,205,815 |
42. | Slurpee | 1,156,393 |
43. | MTV Finland | 1,146,755 |
44. | Liverpool FC | 1,141,797 |
45. | Kellogg’s Pop-Tarts | 1,133,652 |
46. | Pizza Hut | 1,130,123 |
47. | Vitaminwater | 1,126,702 |
48. | adidas | 1,121,601 |
49. | Real Madrid | 1,113,152 |
50. | Dunkin Donuts | 1,112,586 |
A bejegyzés trackback címe:
https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr582685104
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.