Márkázott Tartalom Elosztás

Kedves ADrenalin olvasók!
 
Monitor rovatunkban ezúttal a GoViral legújabb hírlevelét tolmácsoljuk, melynek fő témája a Márkázott Tartalom Elosztás (Branded Content Distribution) és az online videó-reklámozás. Szó lesz még egy hirtelen népszerűvé vált reklámos honlapról, valamint bepillantást nyerhettek az AT&T (Iphone) és Verzion (Motorola) könyörtelen reklámháborújába is.
 
Rajongótábor felépítése – márkaközösség és hűség létrehozása
 
Azok lesznek sikeres márkák, amelyek képesek meggyőzni a fogyasztókat, hogy önként időt szánjanak és besegítsenek a márka marketingkommunikációjába. Ha a fogyasztók részei lesznek egy márkázott, interaktív élménynek, akkor visszajelzést várnak majd a közösségi hálózatukban lévő ismerőseiktől – tehát segítenek a céljainkban. Egy Márkázott Tartalom kampányhoz éppen ezért elengedhetetlen, hogy a márkák online marketingkommunikációval szólítsák meg a fogyasztókat, így kiépítsék az online rajongói bázisukat.
 
Sokan úgy gondolják, hogy a word-of-mouth ereje maradéktalanul segít terjeszteni a Márkázott Tartalamat – mindenféle marketingtámogatás nélkül. Ez néha igaz is, viszont sok hasznos trükk létezik, melyekkel gyorsítani, illetve elindítani lehet a terjedést. Íme, néhány  stratégiailag fontos megközelítés, amelyek segíthetnek a reklámozóknak, hogy kampányuk vírus-potenciálja és az emberek közösségi kötődése kialakuljon/nőjön.
 
A marketingakciók integrálása
 
Egy márka többnyire sokféle marketingkommunikációs csatornát használ – ATL-t és BTL-t is egyaránt. Sajnos a marketingesek sokszor abba a csapdába esnek, hogy az online élményeket online kampánnyal, az offline kampányokat pedig hagyományos eszközökkel támogatják. Így viszont könnyen ellentmondásossá válhat a marketingkommunikáció, illetve a fogyasztók is összezavarodhatnak. Ha viszont összecsoportosítjuk az online és offline marketing akcióinkat, akkor az nekünk és a fogyasztónak is nagyon hasznos lesz – hiszen nem kell majd keresgélniük az online jelenlétünket, illetve nem kell arra várniuk, hogy egyszer csak ránk bukkannak.
 
A digitális word-of-mouth serkentése
 
Az egyik legjobb mód arra, hogy felhívjuk a márkánkra a figyelmet, ha pozitív segítséget, illetve támogatást kapunk az online világ befolyásolóitól. A múlt havi GoViral hírlevélben már szó volt az Alkotókról (pl. blogokat írnak, videókat töltenek fel, stb.) és a Kritikusokról (pl. postokat pontoznak és véleményeznek, blogokon kommentálnak, stb.), akik segíteni, de akár hátráltatni is tudják a törekvéseinket. (Hiszen a bloggereknek, szerkesztőknek és fórum moderátoroknak az égadta világon mindenről van valamilyen véleményük.) Pont ezért hasznos a márkánk számára, ha jó kapcsolatot alakítunk ki ezekkel az emberekkel – főleg azokkal, akik valamiért releváns információforrásnak számítanak a márkánkkal kapcsolatban. Mindig legyen része a stratégiánknak ezeknek az embereknek a megnyerése.
 
A Márkázott Tartalom Elosztásának segítése
 
Minden online-marketinges rémálma, ha kampányának site-ja csupán maroknyi oldalletöltést generál – mivel senki nem tud a létezéséről. Sajnálatos módon ez nem ritka. Elkészíthetjük mi a legjobb oldalt, ha nincs megfelelően „szétszórva” a hálón, akkor csak kukába kidobott pénz az egész. Ha hosszú távra gondolkodunk, biztosítanunk kell, hogy az online marketing akcióink olyan környezettel lépjenek kapcsolatba, melyek relevánsak a márkánk számára. Ahelyett, hogy ölbe tett kézzel várjuk, hogy a videónk terjedjen, inkább válasszunk egy stratégiailag átgondolt megközelítést, mely az elosztásra, terjesztésre és a Márkázott Tartalom követésére összpontosít.
 
Burger King Whopper rajongók
 
Kiváló példa egy márka rajongói táborának felnevelésére a Burger King tavalyi online kampánya, melyért egy Cannes-i Arany Oroszlánt is kapott. A „Whopper Áldozat” kampányban – melyről mi is írtunk az Adrenalinon – a márka létrehozott egy Facebook-os alkalmazást, melyet a felhasználók hozzáadhattak a profiljukhoz. Ha a felhasználók 10 ismerősüket feláldozták (törölték), akkor egy ingyen Whopper szendvicset kaphattak a legközelebbi Burger King gyorsétteremben. A kampány végén közel 235 ezer ismerőst áldoztak fel 20 ezer Whopper kuponért. A Burger King ezzel bebizonyította, hogy az amerikaiak imádják a szendvicsüket – jobban, mint a barátaikat. A kampány tökéletes példa arra, hogyan lehet figyelemfelkeltően és innovatívan felhasználni egy márka rajongótáborát az online világban.
 
De nem csak ez a Burger King kampány ért el hatalmas sikereket a vírusos tartalmak terjesztésében. 2007-ben is volt egy rendkívül jó kisfilmjük, melyen rejtett kamerás felvételeken láthattuk, amint közlik az éttermekbe betévedő, éhes emberekkel, hogy levették a Whoppert a kínálatból. Milliók látták a videót és szóltak hozzá a témához különböző oldalakon, aminek köszönhetően még több emberhez jutott el az akció.

 

Imádom a Reklámokat
 
Az ilovelocalcommercials.com egy őrült páros, Rhett McLaughlin és Link Neal agyszüleménye, akik kezdetben csak zs-kategóriás amerikai reklámfilmeket gyűjtöttek, de ahogy egyre népszerűbb lett az oldal, a srácok a fejükbe vették, hogy ők maguk is készítenek reklámokat a „rászoruló” delikvenseknek. Az oldalon a felhasználók kisvállalkozásokat nevezhetnek be, akik közül a legbénábbak abban a szerencsében részesülnek, hogy egy ingyenes online videó -reklámot kapnak a duótól.

 

A website hihetetlen nagy népszerűségnek örvend, úgy tűnik, hogy az emberek nem tudnak betelni a srácok „fantasztikusan egyedi” reklámjaival. A legnépszerűbb reklámot például több mint 2 millióan nézték meg. Az ilovelocalcommercials.com egy tökéletes példája a Márkázott Tartalom Elosztásnak és videó-reklámozásnak, amellyel a kis vállalatok is hatalmas nagy tömegekhez szólhatnak. Ebben az estben Rhett & Link meglévő rajongótábora nyújtotta a lehetőséget, hogy a vállalkozások világgá kürtöljék magukat.
 
De a srácok sem maguktól kezdtek bele a home made reklámkészítésbe, valaki felkérte őket. Támogatójuk a MicroBilt volt, amely kis- és középvállalkozások számára ad üzleti tanácsokat és segítséget a jó döntésekhez – tehát tökéletesen passzol az oldal tematikája a profiljukhoz. Ahogy a srácok is megemlítik az oldalon: „Lehet, hogy a reklámok viccesek és komolytalanok, de a MicroBilt nagyon is komolyan veszi a segítségnyújtást minden KKV-nak.”
 
A szóbeszéd terjedése a duó népszerűségének, az ötlet újszerűségének és az oldalnak köszönhető. Maga a kampány pedig bebizonyítja, hogy mennyire hatalmas előnye lehet egy befolyásos blogger – jelen esetben kettő – részvétele, akik képesek lázba hozni a blogoszférát és az egész webet.
 
Az iPhone háború: AT&T vs. Verzion
 
Durván egy hónappal ezelőtt hatalmas reklámháború indult az amerikai telekommunikációs piacon, mivel a Verzion megtámadta a – szerintük – alacsony hálózati lefedettséggel rendelkező AT&T-t. A Verzion azóta bombázza a fogyasztókat mind online, mind televíziós reklámokkal. A kampány egy súlyos pofonnal kezdődött, melyről mi is írtunk az ADrenalinon. Az „iDon't, Droid Does” című videóban erősen alázzák az iPhone-t és istenítik az új Motorola Droid-ot. A filmnek több mint 1.8 millió nézője volt és 2400 tweet-je.

 

De mindez nem volt elég a Verzion-nak, még egy pofont adott az AT&T-nek a második spotjában, amiben a „haszontalan játékok szigetére” száműzte a szifont. Ez a film már kisebb visszhangot kapott az online világban, mivel csak félmillióan nézték meg, de azért sem olyan rossz szám.
 
Nem meglepő módon, az AT&T perel. A szerintük „helyrehozhatatlan sérelem” miatt már a második perüket indítják két hét leforgása alatt. Hogy mennyit ér egy rajongótábor, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a Verzion első támadása után elindított rajongói videó, mellyel az iPhone fanatikusok rendesen visszaütöttek a Droidnak – 400 ezer letöltés csak a Youtube-on. Emellett persze az AT&T is ellentámadást indított egy tesztimónia reklámmal, amelyben Luke Wilson válaszol az őket érő rágalmakra, valamint egy közleményt is feltettek honlapjukra, amiben elmondják, miért érdemes őket választani a Verzion-nal szemben.
 
Persze ezzel még biztosan nincs vége a „3G háborúnak”, ígérjük, hogy tájékoztatni fogunk titeket a további hadműveletekről.
 
Összefoglalva, a hírlevél tanulsága, hogy nem szabad összetéveszteni a márka online jelenlétének kommunikációját a rajongói közösség és a márkához fűződő hűség kialakításával. Sokféle módja van annak, hogy megmutassuk közösségi jelenlétünket és, hogy növeljük a fogyasztók és a márka közötti kötődést. A hagyományos marketing csatornák, a digitális word-of-mouth és a viral faktor megsegítése tökéletes kombináció lehet marketing céljaink eléréséhez. Egy hűséges rajongói bázis hatalmas segítséget, ezáltal hatékony támogatást nyújt a Márkázott Tartalom Elosztásában és a videó-reklámozásban.
 
Terveink szerint mostantól minden hónap – magyarosított – GoViral hírlevelét megosztjuk veletek, így érdemes visszanéznetek januárban is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr202684803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oligan (törölt) 2009.12.17. 14:26:14

Nagyon köszi a postot. Én is kaptam ilyen hírlevelet de nem vettem rá a fáradtságot, hogy végigböngésszem angolul. :)

Amúgy a Burgeres kampány tényleg nagyon sikeres volt meg minden, de nem biztos, hogy az a legjobb példa. Az IKEA-s facebookos lehet jobb lett volna. De mondjuk ez nem a ti hibátok. :P

Adrant 2009.12.17. 14:46:15

Respect ad-renalin, egész jó lett a fordítás. ;) A "Márkázott Tartalom Elosztás" nem bizti, hogy a legjobb fordítás, de pillanatnyilag én sem tudnék jobbat. Pedig tudok angolul. :)

Thx.

Omyg 2009.12.17. 14:47:37

Regisztráltam a hírlevélre, köszi ADrenalin. :)
süti beállítások módosítása