Zsembery György

 

„Alapvetően üzleti szolgáltató vagyunk, erre fókuszálunk, ebben szeretnénk a legjobbak lenni”
Interjú Zsembery Györggyel, az Invitel vezérigazgató- helyettesével
 
Az első negyedéves eredmények az üzleti megrendelők körében növekedést a lakossági bevételek tekintetében csökkenést mutatnak…
A lakossági piac összességében szűkül, azaz a szereplők egyre kisebb tortán kénytelenek osztozkodni. A lakossági hanghívások tekintetében a fix vonalas bevételek felől előbb a mobilhívások felé tolódott el a hangsúly, mostanra pedig már az IP-telefónia kezd beleharapni a mobil bevételekbe. Az Internet elérésben is a mobil hozzáférések száma növekszik legdinamikusabban – mindez persze csökkenő árak mellett. Így összességében a lakosság egyre kevesebbet költ telekommunikációra.
 
Az Invitel kommunikációs aktivitása a 2007-es újrapozícionálást követően úgy tűnik, hogy üzleti irányba tolódott el. Mostantól ez a cég fő stratégiai csapása?
Alapvetően üzleti szolgáltató vagyunk, erre fókuszálunk, ebben szeretnénk a legjobbak lenni. Eközben természetesen szeretnénk megbízható és jó minőségű szolgáltatást nyújtani azokon a területeken, ahol elsődleges szolgáltatók vagyunk.  
 
Az Invitel Holding ugyanakkor jelentős nagykereskedelmi tevékenységet is folytat. Húszezer kilométer optikai gerinchálózattal rendelkezünk a Dél-Németországtól Közép Európán és Olaszországon át a Balkánt és Kelet Európát is felölelő régióban. A Verizon, a Google vagy más nagy amerikai szolgáltatók is tőlünk vásárolnak adatkapacitást.
 
 
Ebben az IP TV sem hozhat változást?
Gyökeres változást nem fog hozni, de ez valóban egy olyan terület, ahol van lehetőség a növekedésre. Az Invitel is nyújt már ilyen szolgáltatást, de el kell mondani, hogy ez egy elég költséges és jelentős körültekintést igénylő beruházás. Számunkra a legfontosabb az volt, hogy megfelelően felmérjük a technikai lehetőségeket, és csak azokban a háztartásokban ajánljuk ezt a szolgáltatásunkat, ahol ez technikailag megfelelő színvonalon biztosítható. Mindez most körülbelül 130.000 háztartást jelent. A pozitív fogadtatás minket is meglepett – különösen a budapesti agglomerációban sikerült felülmúlni az előzetes várakozásokat. 
 
Mindezt úgy, hogy a cég alig folytat látható kommunikációt a lakossági ügyfelek irányába?
A lakossági kommunikációnk nagyon targetált, jelentős részben országos érdeklődésre számot tartó, helyi események szponzorációjához kapcsolódik, ilyen volt tavaly a veszprémi Utcazene fesztivál, idén pedig a Szegedi Ifjúsági Napok (SZÍN) támogatása. Emellett pedig teljesen direkt one-to-one kommunikációt folytatunk az ügyfeleinkkel illetve a potenciális ügyfelekkel is. Mindez az elmúlt évben kellőképpen hatékonynak bizonyult.
 
Az üzleti szegmensben viszont jóval merészebben költöttetek. Miért volt erre szükség?
Az üzleti piacon szerettünk volna határozott imázs-kommunikációval megjelenni, hisz az önmagában is pozícionál, súlyt ad a cégnek. A televízió használata, amit a médiaügynökségünk javasolt, azért volt indokolt, mert egy műsorszponzorációval költséghatékonyan a lehető legszélesebb elérést tudtuk biztosítani egy olyan célcsoportban, amibe nagyon sok olyan egyéni vagy kisvállalkozó is beletartozik, akiknek kedvelt szórakozási formája a tévénézés.
A fogadtatás kifejezetten pozitív volt, a kutatások szerint az Invitel név spontán és támogatott ismertsége is jelentősen növekedett a kampány lezárulását követően. Mindez persze önmagában nem elegendő, számomra most az a legfontosabb, hogy ezt a tendenciát ki tudjuk használni, és az ismertség növekedését minél több megrendelésre tudjuk lefordítani.
Nagyon fontosnak tartom hozzátenni azt is, hogy ez a szegmens abban is különbözik a lakossági piactól, hogy itt a push mellett a pull kommunikáció is nagyon fontos szerepet játszik. Azaz a már meglévő ügyfeleink rendszeresen keresnek meg minket különböző problémáikkal, amire mi igyekszünk a lehető leggyorsabban a legkorszerűbb megoldásokkal válaszolni. Azaz alapvetően rugalmas infrastruktúrát és megoldásokat biztosítunk üzleti ügyfeleink számára.
 
Az Invitel előtt a Budapest Bank lakossági termékmenedzsment és üzletfejlesztési vezetőjeként, előtte pedig öt évig az Argosz Biztosító marketingvezetőjeként dolgoztál. Egyszer csak eleged lett a pénzügyi területből?
Alapvetően mindig vállalatvezetéssel és cégépítéssel foglalkoztam, változásokat, átalakításokat menedzseltem. Engem ez érdekel, ebben vagyok jó, és azt hiszem a fejvadász cégeknél is így skatulyáztak be. Az Argosz biztosítónál az egész hálózatot kellett felépíteni, utána 4 évig a Budapest Banknál is üzlet-, és termékfejlesztéssel foglalkoztam. Az Invitelnél pedig a cég konszolidációjában vállalt feladataim még mindig tartanak. A pontos státusz vagy annak megnevezése kevésbé izgat.
 
Akkor lehet, hogy hamarosan innen is tovább állsz?
Az itteni munka egyelőre újabb és újabb kihívások elé állított, de természetesen eljöhet az a pillanat. Elég széles az érdeklődésem, sokféle szektorban el tudnám képzelni magamat, ha olyan építő és kreatív feladatokat láthatok el, mint eddig.
 
Utaltál rá, hogy korábban sportoltál. Mit is csináltál? 
Egyetemistaként éveken keresztül kosárlabdáztam. Persze a 187 centimmel én voltam a legalacsonyabb, de irányítóként nem ez volt a legfontosabb szempont. Érdekes, hogy amikor 1989-ben bejött a Johnson and Johnson, trainee-ket toboroztak, és megtudták, hogy kosarazom és irányítót játszok, azonnal fel akartak venni.
 
Hova utaznál a családdal szívesen?
Bárhova, ahol nyugodtan tudok velük lenni. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ilyenkor kikapcsolom a telefont, de most lesz négy nap, amikor biztosan nem lesz térerő. A közös családi nyaralás mellett a feleségemmel havonta egyszer elutazunk egy-egy hétvégére találkozni a barátainkkal.
 
Úgy hallottuk, zongoráztál is. Mikor játszottál utoljára?
Komolyan 24 éve nem zongoráztam, de azért mostanában, ahogy lányaim nőnek, elő-előfordult, hogy leültem mellé. Hála a technikának, van már olyan szintetizátorhoz hasonló Yamaha zongora, aminek még a billentyűi is úgy mozognak, mint egy versenyzongorának. Na egy ilyen van otthon.
 
Akkor bizonyára rendszeres zenehallgató vagy…
Úgy gondolom, hogy elég jól értem a zenét, és nagyon sokféle műfajt hallgatok. Musicalt nem, de operát minden mennyiségben. Queen-t és Deep Purple-t sem, de hip-hop vagy Sven Vaeth például mehet.
 
Legutolsó koncertélményed?
Mariza, a portugál – mozamibiki fado énekesnő koncertje a MUPA-ban. (link:
 
Milyen irodalmat forgatsz szabadidődben?
Utoljára Randy Pausch: Last lecture(Az utolsó előadás) című könyvét olvastam. Pausch a legnagyobb virtual reality guru volt, a Carnegie Mellon professzora, akinél váratlanul hasnyálmirigyrákot diagnosztizáltak. Ekkor döntött úgy, hogy „Hogyan érjük el gyermekkori álmainkat” címmel tartja meg utolsó előadását, kapcsolódva ahhoz a sorozathoz, amelyben rangos, idős professzorokat kértek fel arra, hogy tartsanak egy-egy előadást arról, hogy milyen életbölcsességet hagynának hátra, ha tudnák, hogy ez az utolsó lehetőségük. Rendkívül tanulságos és nagyon megható volt, mindenkinek csak ajánlani tudom.
 
Főzésre is jut időd?
Van ilyen irányú ambícióm, az egyik nagyanyám séf volt, tehát a családi indíttatás is megvan, de egyelőre csak a rántottáig jutottam el  
 
Legkedvesebb márkáid?
Hűha, nehéz kérdés. Nem kifejezetten a márka alapján választok, de ha valami bevált, ahhoz utána rendszerint ragaszkodom. Talán a ruházati márkákból vannak kifejezett kedvencek. Például ha jobban belegondolok, sportruházatot mindig Nike-t vásároltam. És nem is feltétlen azért, mert az cool, de amikor huszonvalahány éve először húztam fel Nike kosárcipőt a lábamra, az csodálatos érzés volt.
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr922684733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a_tom 2009.10.15. 13:14:44

„Alapvetően üzleti szolgáltató vagyunk, erre fókuszálunk, ebben szeretnénk a legjobbak lenni”

Legalább nem mindíg hazudiik, manapság már ezt is meg kell becsülni...
homar.blog.hu/2009/10/15/megbuntette_a_halottat_az_invitel

Bambano 2009.10.23. 20:54:43

Queent, Deep Purplet nem, de hiphopot igen. Na olyan az egész cég.
süti beállítások módosítása