ÉLményhajsza – Kreatív válság DM

Mint az már a korábbi, autópiaci kommunikáció postunkból kiderült, a márkák számos módszert és eszközt vetnek be a válság idején, hogy elcsábítsák a potenciális vásárlókat. A legtöbben az árakat viszik lejebb, de a Fiat inkább egyik új extráját helyezte a középpontba: a parkolássegítő rendszert.
 
A Leo Burnet egy jópofa kis dm-et tervezett a márkának, melyben ötletesen szimulálták a rendszer működését egy kis hangkártya segítségével. Ha a címzettek elvitték a dm-et egy márkakereskedésbe, ingyen megkaphatták a rendszert bármilyen Fiát gépjármű vásárlása esetén. A reklámokat Frankfurtban küldték ki, ahol köztudottan nehéz parkolóhelyet találni, így ez a USP csak még vonzóbbá tette a döntést az embereknek. Az eredmények lenyűgözőek voltak, hiszen a címzettek 45 százaléka ellátogatott valamelyik kereskedésbe és 30 százalékuk vásárolt is gépjárművet.
 
Ez a kiváló, újszerű és legfőképp hatásos reklámfogás minden bizonnyal az egyik legjobb választás volt a németországi Fiat részéről, amit a válságban megtehetett. 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr612684660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiskicsicsiga@gmail.com 2009.05.27. 21:08:34

"Az eredmények lenyűgözőek voltak, hiszen a címzettek 45 százaléka ellátogatott valamelyik kereskedésbe és 30 százalékuk vásárolt is gépjárművet."

hát ez azért nekem kicsit túl nagy szám-főleg a válság miatt.
de azt már látom magam előtt, hány szülő haja állhat égnek,hogy poronttya ezzel szórakoztatja éjjel-nappal:)

Adrant 2009.05.28. 10:02:05

@Esztiiiiiiiiiiiii: Valószínűnek tartom, hogy a 45 százalék 30 százaléka vásárolt. Így az már nem is olyan nagy szám.
Amúgy igen, el tudom képzelni, hogy másnap a suliban a gyerkőcök ezzel játszadoznak....:D

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.05.29. 01:11:54

sirály,

mindig elmosolyodom azon mikor ezzel az USP-kel jövünk. Annyira éles a verseny, annyira nincs már objektív termékelőny (benefit:)), amivel lényegesen meg tudnánk különböztetni egy terméket a másiktól.

S aztán - főként - az autós piacon időről-időre bebizonyítják, hogy igenis rá lehet tapintatni lényeges különbségekre, egyedi termékelőnyökre. Igenis, az USP malaclopó köpönyeg mögé bújtatott termékelőnyökkel érdemben pozícionálható a termék.

Lásd még:

VOLVO XC 70 - lejtmenetszabályozó print kampánya;
VOLVO XC 60 - koccanásgátló direkt marketing kampánya;
Volkswagen - Magyar reptér csomagvárójában kirakott ambient-hirdetése

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.05.29. 08:02:40

@Bery: "az autós piacon időről-időre bebizonyítják, hogy igenis rá lehet tapintatni lényeges különbségekre, egyedi termékelőnyökre"

ez nem egyedi termékelőny, számos olyan más autómárka van akiknek ez évek óta szériatartozék, persze az más ha a Fiat éppen ott és éppen ezt adja el. De a világon a Fiat fejekben elfoglalhelye nem ez lesz: "Fiat-a parkolássegítő rendszerű autó"

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.05.29. 08:11:16

...egyébként tényleg aranyos én is játszanék vele holnap a suliban :DDD

Frankfurnak jelenleg 670 ezer fő lakosa van, megkaphatták szerintem kb 1000-ren, akiből megnézte 450 ember, ennek 30 %-a vásárolt: hát kb 150 fő.... mindig szkeptikus vagyok az ilyen reklámokkal, mert ki tudja milyen ebyéb, multifaktorális hatások érték még az embereket nade mindegy, mi ügynökségi emberek tudjuk hogyan kell jól eladni a számokat

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.05.29. 12:06:51

én a Volvo-ról, s a Volswagenről beszéltem :( .. figyelem, figyelem..

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.05.29. 12:08:28

bocsika.

lehet, h. nem egyedi termékelőny, de ők építenek rá kommunikációt. Akkor úgy fogalmaznék, hogy termékelőny egyedi kommunikációs köntösben. Tudod UAP (unique advertising point)!!!

Mert mi van, ha arról kérdezlek, h. melyik az az autó, amelyikhez a biztosnság attribútumát társítod. Tuti a Volvo-t válaszolod, pedig a Renault legalább olyan jól szerepel a törésteszteken.

Csak a Volvo aknázta ki kommunikációs szinten ezt a termékelőnyt. Emlékezzünk csak, mikor a "biztonság" terméktulajdonságának kiaknázására a Volvo egy olyan printkampányt készített, amelyben a srác nyakig be volt tekerve (Cotton wool), s a fősor: Or buy a Volvo.

Itt van még néhány egyedi terméktulajdonságra építő aktivitás:


Volkswagen park distance:
http://www.ibelieveinadv.com/2008/05/volkswagen-park-distance-control-golf-touran-golf-variant/

Volkswagen- légkondi:

http://www.adverblog.com/archives/001404.htm

gromit 2009.05.29. 18:46:42

30% = MOST OF THE CLIENTS?

hadd rohogjek
süti beállítások módosítása