Autóipar: merre halad tovább?

Új rovattal jelentkezik az Adrenalin. A MONITOR elsősorban azoknak készül, akik kiemelten kíváncsiak a reklámpiac meghatározó piaci szegmenseinek összegyűjtött hirdetéseire. Az autóipar, a bankszakma és más, „nagypályás” kommunikátorok akciói, reklámjai mindig kínálnak figyelemreméltó újdonságokat. Különösen izgalmas lesz nyomon követni ezt most, amikor a válság a kommunikációs szakmát is utolérte, és a kreatív, de takarékos megoldásoknak még sohasem nyílt ekkora tér, mint manapság, a nagy büdzsévágások korában.
 
 
 
Eladatlan készletek, elhalasztott modell bevezetések, állami segítségért kalapolás – ezek az autópiaccal kapcsolatos hírek leggyakrabban elhangzó fordulatai tavaly ősz óta. A gazdasági válság markánsan új helyzet elé állította a szektor szereplőit, hiszen a vásárlóerő csökkenése és a hitelpiac beszűkülése miatt a meglévő kommunikációs stratégiák már nem kifizetődőek a gépjárművek eladására. A kérdés tehát az, hogy mit tegyen a márka egy ilyen marketing kihívás ellen, ahol nagy árérzékenység és kíméletlen versengés uralja a piacot.  A jelenlegi kompetitív helyzetben számos irány létezik, melyek különböző érvekkel és üzenetekkel próbálják meg becserkészni a potenciális autóvásárlókat. Ár, szerviz, fogyasztás, környezet, biztonság – a következőkben, számos példával megvilágítva, ilyen és más kommunikációs stratégiákon, valamint az Adrenalin küldetésének megfelelően, új típusú (online, ambient, event) reklámokon keresztül mutatjuk be, ki mit tesz azért, hogy megfeleljen a megváltozott piac követelményeinek.
Kép forrása: Corbis.com
Kevesebb vagy több?
 
Az első és talán legkézenfekvőbb megoldás egy márka életben tartására és az eladás növelésére az árcsökkentés és a sales promóció. Mindkét megközelítésnek megvannak az előnyei és hátrányai. A nagyfokú kényelmi felszereltség megfelel az autóval szemben felállított követelményeknek, viszont könnyedén elijesztheti a takarékoskodni vágyókat. A kevésbé extrás járművek csábítóan hangzanak pénzügyileg, viszont akaratlanul is megtépázzák a típus minőségi megítélését az emberek fejében. Ami viszont mindkét kommunikációs megközelítésben hibádzik, az az, hogy a mérhetetlen nagy reklámzaj miatt nehezen tudják átütő erővel megszólítani a potenciális vásárlókat. Persze léteznek kivételek.
A következő reklámban, a Volkswagen extra felszereltségéről láthatunk egy reklámfilmet, mely annyira diszkréten próbálja meg bemutatni az autó képességeit, hogy még mi magunk sem látjuk.

 

Ha TV reklám, akkor legyen takarékos. A Honda nem volt rest, és denevérbarlangot csinált az új Honda Fit hátuljából, hogy így hangsúlyozza csomagtartó nagyságát. A reklámfilmben több száz denevér néz szembe velünk. Ám csak az ötlet horrorisztikus, a költségek egyáltalán nem, és a film ennek ellenére jól teljesíti a figyelemfelkeltés követelményét is.

 
A térkínálat egyébként egyre fontosabb fogyasztói insight az autópiacon. Erre fókuszál a Peugeot Boxer tavaly év végi akciója is, mely mindössze egy épületmatricát igényelt. Remek helyválasztás, ötletes kreatív, minőségi kivitelezés, csupán ennyi kell.
 
Az olcsóság szimbólumává vált Tata Motors egy lenyűgöző üzleti modellel nyújt négy kereket az autózni vágyóknak. Bármilyen hitetlen is, de ez az indiai autómárka, konkurenseit megszégyenítve tört az elmúlt években az élre, ahol vállalkozók és magánemberek tömegei tették le mellettük világszerte a voksukat. Az Indiában készült reklámfilmjük is illik a modellhez: egyszerű, olcsó, de mégis használható.

A költségvetés amúgy sem jelenthet akadályt a kreativitás számára. A Volkswagen remek példát mutat arra, hogy még a megkurtított marketingbüdzsében is szerepet kaphat a televízió, mint fő médium. Franciaországban 4 részből álló reklámsorozattal népszerűsítette magát, mely azonban nem használt technikai csodákat, szóval abszolút válság-kompatibilis,és büdzsé-barát. A szpotok egyszerű képi világgal, humoros és emlékezetes történetekben olyan sikertelen befektetőket mutatnak be, akik kétes pénzügyi tranzakcióik miatt nagyot buktak, de még így sem tudnak leállni. A szenvedélybetegekhez hasonlóan egy terápiás kezelésen vesznek részt, ahol különféle módszerekkel próbálják meg leszoktatni őket a bizonytalan bizniszekről. „Amikor nehéz idők járnak, válaszd a biztos értékeket” – szól a szlogen, és ezzel újra kerek a világ, érthetővé válik az üzenet. A sorozat további részeit itt találhatod meg.
 

 
 
Szerviz bárhol, bármikor
 
Válságos időkben különösen felértékelődnek a termékhez járó egyéb előnyök és szolgáltatások, mint például a szerviz. A Renault erre helyezte a hangsúlyt a 2008 végén indított sajtókampányában. Az „Egész nyáron nyitva vagyunk” és a „Karácsonykor is szeretettel várjuk” headline-okkal operáló printek jópofa vizuális gegre építenek, melyek emlékezetes nyomot hagytak a potenciális- és meglévő ügyfelek fejében egyaránt.
 
 
Környezettudatosság
 
Az elmúlt tizenöt évben az olaj árának növekedése és a légszennyezés csökkentését célzó előírások hatására  a vezető autóipari cégek sorra hozzák ki a hibrid és környezetbarát technológiára épülő autóikat. A korábban használt design, teljesítmény vagy éppen árjellemzők középpontba állítása helyett a válság idején kiemelt szerepet kap az alacsonyabb fogyasztás, a csökkentett szennyező anyag kibocsájtás vagy a hibrid hajtás.
A Fiat Brazíliában például egy igen szokatlan – ám annál hatásosabb – módját választotta a Mille Economy márka népszerűsítésének. Hogy bemutassák az autó típus környezetbarátságát és alacsony fogyasztását, apróval működő, elektromos kisautókat brandingeltek meg, így míg a gyermekek önfeledten játszottak, a mellettük strázsáló szülők megismerkedhettek az autó előnyeivel. Egyszerű és olcsó.
 
A Toyota egy háromrészes sajtókampánnyal erősítette tovább a hibridhajtású Prius ismertségét. Mivel ez a típus volt első, sorozatgyártású autó a hibrid meghajtású járművek piacán, a gyártó úgy gondolta, megengedheti magának, hogy viccesen kommunikálja a termékét. A koncepció igen eredeti: még a rosszfiúk is hibridet vezetnek.
 
A Toyota mellett a Hyundai is az alacsonyabb fogyasztásra helyezte a hangsúlyt. A márka nagyszabású kezdeményezése, a Blue drive rendszer,   több sorozatra lesz érvényes és a környezetbarát autózás alternatíváját kínálja a vásárlóknak. A stop-start technológiával ellátott modellekkel a motor álló helyzetben automatikusan leáll, így üzemanyagot takarít meg az autós. Az üzemanyag árának kiszámíthatatlan ingadozása miatt ez az USP is vonzó lehet a takarékoskodni vágyóknak és a környezet-tudatos vásárlóknak egyaránt. Mindezt egy  szerethető reklámfilmben mondták el.

 
A biztonság fontossága
 
Ötven éve még azt tanácsolták az úrvezetőknek, hogy karambol veszélye esetén támasszák ki magukat a műszerfalon. Manapság már gyűrődő zóna, biztonsági öv meg számtalan légzsák védi az életünket. Az autós cégek az egyre növekvő igényekre válaszolva rengeteg pénzt költenek arra, hogy új modelljeiket biztonságosabbá tegyék. Vannak márkák és típusok, melyek a biztonságot a brand legismertebb védjegyévé fejlesztették.
A közismerten masszívan megépített Mercedes például egy okosan kivitelezett kreatív koncepcióval mutatja be autóinak biztonságát. „Egy családi út. Egy hirtelen fékezés. A következő 0,5 másodperc” A jól megírt copy és a letisztult forma kreatív módon megmutatja, ki mit tesz egy vészhelyzet esetén. (A legtöbbet szerencsére maga a S limuzin.)
 
Amerikában a Volvo választott érdekes módot arra, hogy modelljeinek biztonságát kommunikálja. A 45 másodperces reklámfilmben rengeteg autót láthatunk ütközni, széttörni és darabokra esni. Hogy miért? Mert a Volvo így tudja a saját autóit sokkal biztonságosabbá tenni.

 

ÚJ TIPUSÚ ÉLMÉNY ESZKÖZÖK
 
Válság idején kiemelt hangsúlyt kap a hagyományos és az egyedi, különleges eszközök közötti választás kérdése. A megfelelő döntéshez a marketingvezetőknek és a kreatív ügynökségeknek  azt kell alaposan körbe járni, hogy a kommunikációs mix különböző elemei mennyire nélkülözhetőek vagy nélkülözhetetlenek a piaci célok eléréséhez. A régi, bevált recepteket  azonban érdemes újragondolni, mert a kommunikációs piac az elmúlt években jelentősen átalakult.
 
A legutóbbi recessziós ciklus idején a hirdetők zöme változatlanul hagyta a hagyományos (ATL) eszközökre szánt büdzséjét, és az új, inkább még kísérletinek tekintett megoldásokon (pld online) spórolva igyekezett csökkenteni a költségeit. Mára azonban a helyzet gyökeresen átalakult, és az internet tömeges elérést biztosító, jól célozható és mérhető, és - nem utolsósorban - nagyon erős befolyásoló erővel bíró eszközzé vált. Különösen fontos ez az autóipar tekintetében ahol az internet jelenti az egyetlen olyan kommunikációs platformot, amely az érdeklődők figyelmének felkeltésétől egészen akár a vásárlási tranzakció lebonyolításáig végig kísérheti a fogyasztót mindezt egyszerűen és költséghatékonyan.
 
De az internet nem az egyetlen különleges eszköz, amivel sikeresen lehet figyelmet generálni vagy aktiválni. A mobil vagy az eseménymarketing, egy jó ambient  hirdetés vagy éppen a PR számos lehetőséget kínál.  Íme, néhány példa arra, hogy mennyire jól meg lehet találni a márka, az üzenet és az fogyasztó közti összekötő kapcsot.
 
 
A varázslat mindig csábító
 
 
Lehet bármilyen jó egy márka által kitalált promóciós site, ha nem tudja odacsalogatni a potenciális vásárlókat az oldalra. A Mini éppen ezért egy forradalmian új technológiát vetett be az emberek célirányos kattintása érdekében: az un. augmented reality-t (AR). Az AR egy olyan számítógépes technológia, mely kombinálja a való világot a számítógép által generált adatokkal, és így lélegzetelállító vizuális élményben részesíti a felhasználókat. A kampányban a cég autós szaklapokban közölt 1/1-es hirdetéseket, melyeket a webkamera felé mutatva egy háromdimenziós autó jelent meg a monitoron – rajta a kézben tartott hirdetésen. A bravúros látványhoz persze fel kellett menni a Mini oldalára, és ott kellett elindítani a webcamot, ami után már egyszerű volt kapós ajánlatokkal és kedvezményekkel bombázni az érdeklődőket. Indítsd el Te is a videót, hogy lásd, mennyire egyszerű az egész.
A Ford Ka – még a Minit megelőzően – szintén az AR technológiára építette a reklámkampányát, ám ők mobiltelefonra optimalizálták az alkalmazást. A város különböző pontjain, illetve egy fiataloknak szóló programcsomagban rejtették el a matricákat, melyeken a program működéséhez szükséges kódok voltak. A cél itt is a microsite (gofindit.net) forgalmának növelése volt. Nézd meg, hogyan működött.
 
A hírek szerint a Chryslerre kacsingató Fiat is a takarékoskodás útjára lépett és reklámfilm helyett egy roppant olcsó, mégis szellemes ambient akcióval reklámozta az új Linea-t, melyben alapfelszereltség a navigációs rendszer. A műszerfalt védő napellenzőt használták médiumként, melyen humorosan szemléltették, hogy a Blue&Me Nav nélkül teljesen elveszettnek érezhetjük magunkat.
Terjed, mint a vírus
 
Az utóbbi pár évben a vírusfilmek új irányokat jelöltek ki a reklámiparban. Egyre több ügynökség – és persze ügyfél – ismeri fel ennek az eszköznek az előnyeit, mivel rendkívül alacsony költségekkel és ráfordítással lehet emberek nagy tömegéhez szólni. Ehhez azonban egy rendkívül eredeti és merész ötlet kell, hiszen csak így lehet a netezőket rávenni, hogy megosszák, illetve továbbküldjék a filmeket.
 
A Honda Motors Europe ennek megfelelően igazi látványmozit készített, melyet reményeik szerint rengeteg ember fog megnézni az interneten – és persze nemcsak ott. A „Let it Shine” (Ragyogjon) című, 60 másodperces filmben a világ legnagyobb LED fényjátékát láthatjuk, melyeket több száz autó fényszórójával készítettek. A lámpák le- és fölkapcsolásával kis jeleneteket játszanak el, bemutatva a cég emberközeli attitüdjét. Hasonlóan eredeti filmet már készített a Wieden & Kennedy a Hondának, I hate címen, amely nagydíjat is kapott Cannes-ban. Erre most is esélyesek.

A Subaru is tökéletesen teljesítette a vírusfilm követelményeit, és még ha "meg is bújik" a ruhagyártó DC mögött, akkor is tisztán és láthatóan jelen van a filmben. A látványos driftelős videóról meg lehetett jósolni, hogy vírussá fog válni. És így is lett, pár hónap alatt – csak a Youtube-on – 5 millió ember nézte meg. 

 
Kis fogyasztás, környezet-tudatosság – ambient módra
 
A kisebb fogyasztást lehet élménymarketinggel is jól kommunikálni. Ezt tette a Daihatsu Cuore az új ambient reklámjában. Miniatűr kutakat helyeztek el a normális méretűek mellé, ezzel szimbolizálva, mennyire keveset fogyaszt a kis autó. Az ügyes ötlet garantáltan felkeltette az odatévedt tankolók érdeklődését, akiket a mellékelt szórólapon a közeli Daihatsu márkakereskedésbe invitálták egy tesztvezetésre.
 
Vannak márkák, amelyek nemcsak az üzenetben, de magában a kommunikációs csatornában is zöldek maradnak. Ilyen a Kia is, mely Soul márkáját szintén ambient módon, „természetes reklámozással” népszerűsítette. Az Egyesült Királyság öt legnagyobb városában, több mint 700 koszos járdát tisztítottak meg logójukkal és az akcióhoz tartozó microsite (shapeyoursoul.com) nevével. A felületek kifehérítésére tiszta esővízzel működő spary-t használtak, így semmilyen kárt nem okoztak az aszfalton.
 
Egy apróság sokat jelenthet
 
Bármennyire is jelentéktelennek tűnik egy kisebb ambient akció, mégis felbecsülhetetlenül sokat jelenhet abban, hogy bekerüljünk a fogyasztói „top of mind-ba” és megszeressék a márkát az emberek. 
 
A Mitsubishi például sífelvonókra helyezte el az ötletes kis matricáit, hogy a turisták ne unatkozzanak felfelé. A hely- és csatornaválasztás itt is szorosan egybefügg, hiszen a Pajero egy kifejezetten nehéz/havas terepre való autó. Biztosra veszem, hogy a síelők izgatottan várták a következő útjukat a hegyre, hogy megnézhessenek egy újabb kis matricás történetet.
 
Végül egy példa arra, hogy egy olyan gazdag világcég, mint Mercedes is alkalmaz válság idején egyszerű, olcsó, de hatékony ambient eszközt a kommunikációjában. A csak látszólag egyszerű transzport reklám a mögötte haladó gépkocsi reflektorának hatására szinte nappali fényben ragyog. A gyártó ezzel érzékelteti újítását, a Night View-t, amely lehetővé teszi, hogy az út még nagyon rossz fényviszonyok között is ragyogóan látható maradjon a vezető számára.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr902684641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Omyg 2009.04.01. 13:28:16

Nagyon korrekt kis elemzés, köszönöm szépen. :)

A kedvencem a Peugeot Boxer épületreklámja, eszméletlenül ügyes és egyszerű.

Adrant 2009.04.01. 13:30:15

Jó post, kíváncsi lennék mennyit dolgoztatok rajta. :)
Én az augmented reality-n voltam kész, remélem idehaza is használni fogják/fogjátok. :D

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.04.01. 16:53:56

Ez a poszt nagyon ott van. Le a kalappal.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.04.01. 17:15:41

Köszönjük szépen. :)

ripsie 2009.04.01. 17:45:09

Az első VW hirdetésben nem az extra felszereltségről van szó, hanem hogy a kiegészítő szolgáltatások, a szerviz még nagyobbá (vagyis jobbá) teszik az autót. Így inkább a Renault mellé kéne tenni a cikkben. És a YouTube-on lévő kommentekből az is látszik, hogy ez egy igenis viccesnek számító reklám Hollandiában.

freddo 2009.04.01. 17:48:59

"Az első és talán legkézenfekvőbb megoldás egy márka életben tartására és az eladás növelésére az árcsökkentés és a sales promóció."

Mi ez? Advertising science? Claude Hopkins kiszólt a sírból? Az árcsökkentés és sales promó a márka halála. Bővebben javaslom Jeremy Bullmore Behind the scenes in advertising c. könyvét.

"A térkínálat egyébként egyre fontosabb fogyasztói insight az autópiacon."

Ez nem insight, hanem igény. A kettő közti különbségről bővebben keress rá John Gerzema bármelyik előadására a YouTube-on.

"Válság idején kiemelt hangsúlyt kap a hagyományos és az egyedi, különleges eszközök közötti választás kérdése. A megfelelő döntéshez a marketingvezetőknek és a kreatív ügynökségeknek azt kell alaposan körbe járni, hogy a kommunikációs mix különböző elemei mennyire nélkülözhetőek vagy nélkülözhetetlenek a piaci célok eléréséhez. "

Ez legközelebb inkább maradjon a céges preziben.

Ésatöbbi.

Én kedvelem a blogotokat, szeretem az írásaitokat, de bánjatok sokkal óvatosabban a szakmai olvasóitokkal, mert hamar kiderül ha a király meztelen. És legfőképpen olvastassátok meg az accountok írásait azzal, aki egyébként írja a blogot. Barátsággal egy tervező.

Tamas88 2009.04.01. 18:26:32

Nagyon jó és átfogó cikk!
Fura, hogy Magyarországon sokszor ezekhez képest mennyire alsórendű marketingtevékenység folyik.

pafff 2009.04.01. 18:31:41

Könyörgöm, a
modellbevezetés
marketingkihívás
és
tv-reklám
szavak helyesen való írásában mi olyan elképesztően bonyolult?

Valamint a kötőjel használata a "válság-kompatibilis" és "büdzsé-barát" szavakban tökéletesen fölösleges, hiszen azt éppenhogy a hat szótag feletti főnevet eredményező összetételeknél alkalmazzuk - aza pont azokban az esetekben, amikor a szerző külön írja, amit nem kellene...

Labancz 2009.04.01. 18:35:59

Érdekes, hogy a Volvo még mindig a biztonság gumicsontját rágja...
A Nissan még reklámban sincs jelen...
Seatnál minden marketinges kényszerszabadságon,
Citroenéknél elveszett a zsebszámológép, ezért mindig csak a soha, senki által ki nem fizetett alapárakat csökkentik (a konkurencia normál árára) LOL :-)
Mazdáék már be sem járnak dolgozni?
Tuggyuk Audinál alles in ordnung, köszönik, jól vannak,
Totoyáék nyomják a kaizengombot,
Fukszwagányék világszáma: Adjunk el egy Golfot,
Valahogy, így állunk, térdig a szétszórt Alfa-Romeo szórólapokban...

pafff 2009.04.01. 18:36:06

Amúgy értem a brandszerű felsorolást, meg hogy listába gyűjtjük, ki mivel operál, de a nagy relevációt eredményező konklúzió nekem valahogy kimaradt...

Omyg 2009.04.01. 18:52:01

@freddo:
Árcsökkentés és promóció: Miért, szerinted mit csinálnak manapság a hazai és külföldi márkák? Mást sem látni, csak azt ahogyan egymás alá licitáltnak árban....
Nézzél már kicsit körül a való világban is, mielőtt könyvekből idézel! :-)

freddo 2009.04.01. 19:05:59

@Omyg:
Gyanítom, nem vagy szakmabeli, ezért a márka neked mást jelent.

Amiről te beszélsz, az nem a márka, hanem a márkatulajdonos, aki a termékértékesítés rövid távú szempontjait helyezi előtérbe a márkaépítéssel szemben.

A márka a klasszikus definíció szerint termék + hozzáadott érték, ami valamilyen érzelmi preferenciát jelent.

Természetesen a márkaépítés is eladási célokat szolgál, de hosszú távon, másfajta érveléssel: többek között azzal, hogy vmilyen érzelmi viszonyt, minőségi megerősítést, stb alakít ki leendő fogyasztóival.

A sales promó és az árcsökkentés többek között ezt a minőségi percepciót rombolja, ezért a márkaépítéssel ritkán egyeztethető össze (vannak speciális termékek és szolgáltatások, ahol igen.)

Röviden ennyi, csak hogy értsd. Egyébként az előző hozzászólásomban nem idéztem ahogy ebben sem.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.04.01. 19:09:39

Labancz:
azér Fukszwagányék sem csak a Golffal takaróznak. Meg ha már vírus:
www.youtube.com/watch?v=pqDUxT25Csg

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.04.01. 19:58:51

Hyundai i30 nagyon kemény!

Labancz 2009.04.01. 20:37:21

@pafff: Nem baj, nekik is kimaradt...

Labancz 2009.04.01. 20:39:13

@Pikszi: Nem, az ellen nem véd. :-)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.04.01. 21:18:03

nem szeretnék fogadatlan prókátor lenni, de abban a mondatban, hogy
""Az első és talán legkézenfekvőbb megoldás egy márka életben tartására és az eladás növelésére az árcsökkentés és a sales promóció."" nem látok márkaépítést, meg hosszú távú brandstratégiát .... csak a jelenkor túlélő, rövidtávú vevőcsalogató és árbevétel (nem profit) erősítő lépéseit.

Hol látsz ilyet?
"A sales promó és az árcsökkentés többek között ezt a minőségi percepciót rombolja, ezért a márkaépítéssel ritkán egyeztethető össze (vannak speciális termékek és szolgáltatások, ahol igen.)" szerintem ezt mindenki aláírja pont

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.04.01. 21:19:22

vagy rosszul fordítottam magyarról magyarra?

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.04.01. 21:23:31

Adri, klassz az új fül, jó a törekvés, de azért vigyázzatok az ilyen témákkal, mert főleg a autóipart és a hozzá kapcsolódó értékesítési- és brandstratégiákat érintő változások annyira sokrétűek, hogy egy egész posztsorazot kéne belőlük írni, hogy a valóságot objektíven bemutassuk. Szerintem...

A téma túl komplex, de azért respect :)

acsa77 2009.04.01. 21:47:15

Sajnos már nem tudom, hol olvastam, hogy az autós reklámokra költött pénz nagy része teljesen haszontalan. Legfeljebb egyfajta elvárt jelenlétet jelentenek, és legjobb esetben is csak nagyon-nagyon szimpla, sokszor már unalomig ismert üzenetet sulykolnak
És az tényleg ijesztő, hogy nem kis hányada az autó árának a reklám. A prémium kocsik ára így már érthetőbb (több százezer Ft kocsinként). Remélem, a fenti "válság-költségvetésű" reklámok megszokottá válnak.

CA1386 2009.04.04. 10:16:03

Nagyon jól megírt, alapos poszt. Szeretnék még ilyeneket látni, de ahogy nézem, mostanában alábbhagyott a lendület, egy ideje nem született új bejegyzés :(

Jackson Sámuel 2009.04.04. 15:31:17

Kedves Ad-renalin!
Csalódottan tapasztalom, hogy áprilisban még nem született friss poszt.
Remélem a közeljövőben új tartalmakkal is találkozni fogok!

Adrant 2009.04.06. 10:05:07

Nekem is már friss post éhségem vagyon! :P

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.04.08. 17:02:54

Adri hova tűnt a Kontontündér?

bys · http://unhub.com/bysman 2009.04.08. 21:38:19

Ó hát az egy hosszú történet, de csak visszajön a pajtásaival, ugye Adri? :)

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.04.10. 15:43:28

Nagyon remélem! :(

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.04.16. 08:54:57

Hahóóóó van ott valaki? Tudjuk hogy a jó munkához idő kell, de ennek a posztnak mostmár az összes betűjét ismerjük, elolvastuk számtalanszor :D
Mikor-mikor?
(kérdezem én, aki jan. óta semmit nem írt :DDD)

bys · http://unhub.com/bysman 2009.04.16. 17:11:12

@SueSue: Hiányzik is kedves SueSue. Miért nincs új, publikus?
süti beállítások módosítása