Nagy Andrea

 

Interjú Nagy Andreával, a TV2 marketing és kommunikációs vezetőjével
 
Mik voltak azok a meghatározó élmények, amik erre a pályára terelték?
Azt hiszem, hogy az én generációmban mindenki egy kicsit véletlenül került erre a pályára. Ezek még azok az évek voltak, amikor szinte semmit nem tudtunk a reklámról, hisz az egész szakma éppen kialakulóban volt. Az én esetemben még erősebb a véletlen szerepe, hiszen egy bulin ismerkedtem meg a Saatchi and Saatchi egyik akkori magyarországi vezetőjével, aki a beszélgetés után kerek perec megkérdezte, hogy nincs-e kedvem az ügynökségen dolgozni. Rövid gondolkodás után igent mondtam.
 
Elég gyorsan külföldre került…
Mindig jól érzékem volt a nyelvekhez, és vonzott a lehetőség, hogy külföldön is kipróbáljam magamat. Előbb tanulási és tapasztalatszerzési céllal töltöttem néhány hónapot a londoni irodában, majd sikerült állandó pozíciót találni. Ebben sokat segítettek azok az angol vezetők, akik az ügynökséget illetve legfontosabb ügyfeleiket Pesten képviselték.
 
Részt vett a M&C Saatchi kialakításában is…
Igen, ez az egyik legizgalmasabb periódus volt eddigi pályámon. Amikor 1995-ben a Saatchi testvérek távozásra kényszerültek az általuk alapított ügynökségből, létrehozták az M&C Saatchi-t és a kulcsemberek jelentős része követte őket. Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy aktív részese lehettem az első régi-új ügyfelek megszerzésének éppúgy, mint a new yorki iroda kialakításának.
 
Aztán egyszer csak visszatért Európába……..
Egy olyan ajánlatot kaptam a JWT-től, amelynek nem tudtam ellenállni. És természetesen az is szerepet játszott, hogy Amszterdam sokkal közelebb van Budapesthez, mint New York. Fontos tudni, hogy számos nemzetközi cégnek (pld Unilever) adózási és egyéb okokból a központi irodái Amszterdamban vannak. Viszont a nagy európai ügynökségek zöme Londonban vagy Párizsban székel. A JWT azért hozta létre az amszterdami irodáját, hogy közelebbről hatékonyabban és olcsóbban tudja ezeket a cégeket kiszolgálni. Nagyszerű nemzetközi csapatban dolgoztam.
 
Akkor innen egyenes út vezetett a hazai JWT-hez?
Nem, ez egyáltalán nem volt így megtervezve. Hét évet töltöttem az amszterdami irodában, amikor úgy döntöttem, hogy hazajövök. Elég volt a külföldből, szerettem volna, ha a gyermekeim Magyarországon nőnek fel. A férjem magyar származású, de Hollandiában nőtt fel. Egymással hollandul beszélünk, de a gyerekek kétnyelvűek.
 
Tehát úgy döntött, hogy hazaköltözik a családdal…
Igen, és azt gondoltam, hogy legalább egy év szünetet tartok és nem dolgozom. De megkerestek a JWT budapesti irodájától, és végül elfogadtam az ajánlatot. Előbb stratégiai igazgatója, majd ügyvezetője lettem a cégnek.
 
Eközben a hazai tulajdonosokat kivásárolta az anyacég.
Igen, pontosan így történt, ez illeszkedett a JWT nemzetközi üzletpolitikájába. Én viszont a TV2-től kaptam egy olyan ajánlatot, amit nem tudtam visszautasítani.
 
Talán korábban is lett volna lehetősége átülni ügyféloldalra. Miért pont egy televíziót választott?
A televízió azért volt nagyon vonzó számomra, mert egy olyan kreatív műhely, ahol sokféle feladattal lehet és kell foglalkozni. A stratégiai tervezési tapasztalataimra is támaszkodom, és nagyon jó, hogy – szemben a legtöbb más hirdetővel – itt belső erőforrásokkal nagyon gyorsan reagálva létre is lehet hozni az elképzeléseket.
 
Azonnal munkához is látott: új csapat alakult ki, új arculat született...
Igen, a TV2 jelentős átalakuláson ment keresztül abban az elmúlt másfél évben, ami a tulajdonosváltással kezdődött. A szervezet is átalakult, a csatorna teljes - off-air és on-air - marketing- és kommunikációs tevékenysége egy szervezeti egységbe került, és ez új csapat kialakítását igényelte. Az arculatváltás és az új logó azt tükrözi, hogy itt egy valóban teljesen új csatorna született.
 
Az on-air megújulást azonban nem támogatta off-air kampány.
Valóban az a döntés született, hogy a kommunikáció első szakaszában az on-air dominál, mert nem akartuk egyszerre letámadni a közönséget. Emellett számos olyan új program indult, amelynek léte és a hozzá kapcsolódó megjelenések éppúgy sugározzák az új arculatot.
 
Ügynökséggel sem dolgoznak…
Nem, mert úgy gondolom, hogy egyrészt költséghatékonyabb a házon belüli megoldás, másrészt olyan tempóban, mint ahogy a televízió működik, nem tudnánk megfelelő kiszolgálást kapni egy ügynökségtől. Itt minden pillanatonként változhat, és erre reagálni kell tudnunk nagyon gyorsan. Így napi kapcsolatban vagyok a programigazgatónkkal, és minden fontos kérdésben egyeztetünk, kikérjük egymás véleményét. Kifejezetten jó a munkakapcsolatunk.
 
Elégedettnek tűnik a munkájával. Ha mégis más területen kellene elhelyezkedni, mit választana?
Nagyon nehezen tudnék választani. Talán a férjem kommunikációs tréningekkel foglalkozó cégénél vállalnék állást.
 
Mennyi ideje jut a családjára?
Sajnos nem elegendő. De azt gondolom, hogy a mennyiség mellett a minőség legalább olyan fontos, ezért arra törekszem, hogy az együtt töltött idő a lehető legjobb és legizgalmasabb legyen.
 
Családi nyaralás?
3 éve rendszeresen Hurghada-n nyaralunk, mert imádják a gyerekek.
 
Ilyenkor kikapcsolja a telefonját?
Régebben így volt, de most nem nagyon tehetem meg.
 
Titkos vágy, ahova szívesen elutazna?
Japánra nagyon kíváncsi vagyok.
 
Ha ott jár, kipróbálna valamilyen extrém sportot?
Nem nagyon vonzanak, de szörfözni szívesen megtanulnék.
 
Zenét hallgat?
Van egy több mint ezer CD-ből álló gyűjteményem, többségében rockzene. Sajnos azonban mostanában elég kevés időm van hallgatni őket.
 
Coldplay koncert?
Természetesen ott voltam.
 
Mik a kedvenc márkái?
Régebben nagyon márkatudatos voltam, de most már kevésbé számít. Azért vannak olyan márkák, amelyeket szakmai szemmel továbbra is csodálok. Ilyen például a H&M.
 
Akkor a márkapromóciók is hidegen hagyják?
Általában igen, de például SMART kártyám, az van.
 
Köszönjük szépen az interjút.
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr552684557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Omyg 2009.01.13. 12:13:24

Szimpatikus nő, és még a Coldplay-t is szereti. :D

Exo · http://addict.blog.hu/ 2009.01.13. 13:01:15

Nekem maga a TV2 is mindíg szimpatikusabb volt, mint az rtl klub. Remélem továbbra is így lesz!

visionfresh · http://visionfresh.net 2009.01.17. 20:02:46

jó kis interjú, szeretem az ilyeneket. Olyan Kreatív stílusú - közel hoz a nagyokhoz és segít elhinni, hogy egyszer én is az leszek a szakmában :)
süti beállítások módosítása