Férfinak lenni jó

Ma a férfiak és a nők közti egyenjogúság megkérdőjelezhetetlen szinte az egész világon – kivéve persze egyes iszlám országokat. A gyengébbik nem tagjai ugyanúgy élnek, ugyanúgy dolgoznak, ugyanúgy küzdenek, ugyanúgy örülnek és ugyanúgy csalódnak, mint az XY kromoszómás fajtársaik. Sajátos helyzetekben azonban mégis indokolt lehet a különbségtétel.
Ilyen például a sörivás, amely több ezer éve egy tipikusan a férfias „rituálé”. A sör nemcsak egy ital, hanem fontos „male-bonding” kellék, amely generációk óta közelebb hozza egymáshoz a fiút, apát és nagyapát. Nem csoda, hogy a sörgyártók 99 százaléka a férfiakat állítja a reklámjaik középpontjába.
A Goldstar legújabb kampányában sincs ez másképp. Sőt, ezekben a reklámokban az eddigiekhez képest még jobban fókuszálnak arra, hogy férfinak lenni és sört inni mennyire jó – illetve jobb, mint nőnek lenni és koktélt szürcsölni. A három print, három különböző aspektusból közelíti meg a témát, és ötletesen vázolja fel a férfiak egyszerűségét és a nők bonyolultságát. A reklámokat egyébként  bárok  és kocsmák vécéibe helyzeték ki Tel Avivban, szóval abszolút passzolnak a szituációhoz. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr822684538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária · http://maria.blog.hu 2008.12.20. 11:30:31

Ugyan már... nő vagyok és sört iszom.

És nem is ismerek olyan nőket, akik koktélokat innának.

A sörivás egyébként egészen a legújabb korig mindkét nemre jellemző volt. A dolog akkor lett elcseszve, amikor jöttek az okostojás marketingesek hogy célcsoportokat képezzenek :)))

232323 · http://uzssob.extra.hu/ 2008.12.20. 11:49:26

Nem ismerek olyan nőt, aki sört inna. Olyan embert se aki koktélozna. Nem ismerek nőket sem.

a_tom 2008.12.20. 11:51:31

Férfi vagyok és nem szeretem a sört.
Az ábrák logikai hibásak, de nyilván azoknak készültek akiket ez nem érdekel. Mintahogy az sem hogy nem feltétlenül jobb az ami egyszerűbb.
A ötlet vicces, kár hogy nem lett túl jó. Bár 10 sör után egy WC-ben biztos tetszene, nem ide való.

hivatásos naplopó 2008.12.20. 11:54:12

férfi vagyok és szeretem a sört. meg a koktélokat is, főleg a tejszíneseket mert édesszájú vagyok. akkor most mi van?

Nűnű 2008.12.20. 11:56:38

Buzi vagy :)

Mária · http://maria.blog.hu 2008.12.20. 12:02:13

@ 232323 - férfiakat ismersz? vagy ott nálatok a büntibolygón csak olyan kocsonyaszerű csápos lények élnek?

zZz 2008.12.20. 12:11:56

"a férfiak egyszerűségét és a nők bonyolultságát"

Aki azt hiszi, hogy a férfiak egyszerűek és a nők bonyolultak, az nem és nem is lesz lesz sikeres ember.

FlybyWire 2008.12.20. 12:24:24

Mennyi savanyú pofa kommentelő :)
Én szeretem a sört, a koktélokat, a nőket, és a jó poénokat is, mint ezek fent. Sőt, még a savanyú pofa kommentelőket is szeretem, úgyhogy bekaphatja mindenki :)))

vegacs 2008.12.20. 12:27:48

Férfi vagyok.Sör nélkül az életem értelmetlen.Nem iszom sokat.Abszolút nem.Heti két -három sört.A minőséget helyezem előtérbe.Na meg a 0,33-at.
A párom nem szereti a koktélokat.De a gin-tonicot annál inkább.Ez a "reklám"érdekes de nem tükrözi a valóságot.Legalábbis nem itthon.Tőlünk nyugatra igen/talán.Bár ha joban belegondolok Tel-aviv nem nyugatra van.Ahhh...

fokaorr 2008.12.20. 12:34:15

sor!
koktelban esetleg egy dupla zombie :D

Richárd · http://probadolog.blog.hu 2008.12.20. 12:39:19

Baromi jók ezek a reklámok.
Bár én férfiként utálom a sört a reklámok nagyon tetszenek.
De sört ettől nem fogok inni. :-)

Az, hogy a férfiak egyszerűek-e a nők meg bonyolultak-e nem tudom megmondani, mert én egyszerű vagyok. :-)

Wolfram 2008.12.20. 12:56:08

A reklám nem tükrözi a valóságot, ez nem egy vállalatirányítási folyamatábra, vagy szociográfia! Az ötlet ügyes. Imádom a sörreklámokat, olyan termék, ahol helye van a humornak. Sajnos a hazaiak még gyerekcipőben járnak...

Különösen a harmadik tetszik, a legegyszerűbb dekódolni ergo ez működhet a legjobban.

Egyébként szeretem a sört, az egyszerű dolgokat (mint minden férfi), de a bonyolult nőket is (mint a legtöbb férfi).

Fucksee 2008.12.20. 13:01:51

Érdekes, hogy még senki sem zsidózott...

Wolfram 2008.12.20. 13:10:16

Dehogynem. Épp te.

burian 2008.12.20. 13:26:04

Szerintem vicces reklámok. Minden reklám alapja egy sztereotípia, anélkül nem működne. Ez ügyesen dolgoz fel pár sztereotípiát. Nekem tetszik.

(Férfi. Alig iszom. Sört még ritkábban. Koktélt szinte soha.)
süti beállítások módosítása