Pulitzer-díjat az álhíroldalnak!

Hogyan reklámozol egy egyébként az álhír szinonímájaként ismert holapot? Indíts kampányt a Pulitzer-díjért! Ezt tette a The Onion is, amely az Egyesült Államok leghitelesebb hírforrásaként már több mint 20 éve ontja magából a kamuhíreket.

A kampány középpontja az AFAJP nevű szervezet, amely missziója, hogy a megfelelő emberek kapják a megfelelő újságírói díjakat, a Pulitzer-bizottság pedig jöjjön rá, mekkora szemétparasztok is voltak az elmúlt évtizedekben. A szervezet elnöke és az átlagemberek szerepelnek a hivatalos kampányvideóban is, amely megmutatja, mennyire szenvednek az Onion-olvasók kedvenc híroldaluk díjtalanságától. De nem csak ők: Tom Hanks, Arina Huffington, Gayle King, Ricky Gervais, Neil Gaiman, Russ Feingold ex-szenátor és még a grúz elnök Mihail Szaakasvili is (!!!) kiáll a híroldal mellett. De komolyan.

 

 

 

A videó már önmagában telitalálat, a szervezet honlapja viszont még inkább: a két nap alatt lejátszódó dráma szerint az AFAJP elnöke szimplán lelépett, és magával vitt mindent. Ennyit a díjakról - a hír természetesen az Onion oldalain jelent meg először.

Komolyra fordítva a szót: az ötletes kampány nem mást ünnepel, mint az Onion nyomtatott formájának 1000. lapszámát. „Nem csak az újságírói teljesítményünkre vagyunk büszkék, de mindarra a dicséretre is, amely olvasóink irányából árad felénk.” - írja a kampány bemutatójában a szerény szerkesztőbrigád. Hát igen, még 20 év és itthon elindulhat a „Pulitzer-emlékdíjat a HírCsárdának”-mozgalom is. Már látjuk is magunk előtt a plakátokat...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr743022489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása