Hazai pályán – magyar márkák a piacon

Jó valami attól, hogy magyar? A hazai márka néha magasabb árát is megfizetjük, vagy ilyenkor szimplán a pénztárcánk diktál? Az árverseny és a multik terjeszkedése ellenére máig vannak olyan, évtizedes tapasztalatokkal rendelkező magyar márkák – már nem is mindig hazai tulajdonban - amelyeket élvezik a fogyasztók szeretetét.

 

Legyen az ásványvíz, majonéz vagy tészta, ezek a cégek hozzá tudtak tenni valami pluszt magyarságukhoz, amitől megkajáljuk őket. Interjúsorozatunkban körüljárjuk, miért élték túl, mit csináltak jól, mit rosszul, és kiknek köszönhető a siker – hogy megismerhessük az arcokat az egyes márkák mögött.

„A minőséget nem ellenőrizzük, hanem gyártjuk”

 

Erős Pista tényleg létezett, Édes Annához pedig a Kosztolányi-család is gratulált a termék kitalálóinak. Az Univer márka több mint 60 éve létezik, mára a hazai élelmiszeripar meghatározó szereplője lett. Az ad:renalin Marosfi Györgynét, a cég értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettesét kérdezte arról, hogyan tud magyar márka piacvezető maradni a multik között.

 

Ad:renalin: Ki volt Pista?
Marosfi Györgyné: Az egyik kollegánk a termékfejlesztésen. Ők gondolták ki: ha már Piros Aranyat tudunk gyártani, miért ne tudnánk gulyáskrémet, ha már paprikakrémünk van, miért ne lehetne olyan is, amiben benne van a mag? Pista volt az, aki ezt megalkotta. Innen van a termék neve is – Erős Pista.

 

És Édes Anna?
Azt viszont én találtam ki – ha van már erős krémünk, legyen csemege változata is. Így vezettük be a piacra – népviseletbe öltöztettük két munkatársunkat, és jártuk az árubemutatókat. Egyszer a Kosztolányi-család levelet írt nekünk Amerikából, hogyan gondoljuk ezt a terméknevet. Visszaírtuk: mi egy magyar cég vagyunk, ez egy magyaros ízvonal, amelyet a magyar fogyasztónak gyártunk. Végül megnyugodtak és sok sikert kívántak a termékhez. Később jött a fokhagymakrém, a vöröshagymakrém, minden, ami a főzéshez kell – ezek a termékek mára bevonultak a nemzeti konyhába, kevés olyan háztartás van, ahol nem találhatóak meg.

 

Ma már mindenki ismeri ezeket, de hogyan kezdődött?
Az ÁFÉSZ érával. A II. világháború után mindenhol megalakult ÁFÉSZ-ek fő feladata saját, hatvan kilométeres körzetükben a vidék ellátása volt, a tüzelőtől elkezdve a kocsmán át a nyersanyagok, zöldségek, gyümölcsök felvásárlásáig minden. Ilyen lett Kecskeméten az Univer is. Amiben az Univer eltért a szokásos működéstől, az a 60-as évek itteni ÁFÉSZ elnökének, Bordós Lajos ötletének köszönhető, aki meglátta a fantáziát a hetényegyházi üzemben. 1963-ban itt kezdődött a Piros Arany üzemszerű gyártása. Mivel az Univer saját bolthálózattal rendelkezett, az értékesítés először ezekben a boltokban indult meg, később a Füszértek is átvették a terméket.

 

Miért volt fontos a Piros Arany megjelenése?
Jóval megelőzte korát, már a létezésével is, hogy ilyen termékre egyáltalán ipari tevékenységet alapoztak. 1975-ben aztán kijött az első majonéz. Nem állítom, hogy akkoriban Magyarországon nagy igény lett volna konyhakész bolti majonézre, viszont volt egy nagyon lelkes fejlesztőcsapatunk, aki azt mondta: próbáljuk meg, miért ne? Sikerült.

 

Aztán lassan tovább szélesedett a termékpaletta.
Amikor 1988-ban megnyílt az első magyarországi McDonald’s, mi szállítottuk oda a ketchupot, majonézt, mustárt. Ezek még vödrös termékek voltak, amiket szó szerint az ajtóig vittünk, mert be nem mehettünk. Aztán a cég történelmében egyik legmeghatározóbb munkatársunk, a legendás Ica néni kitalálta, ha a McDonald’s-nak tudunk gyártani, akkor miért ne tudnánk ezt nagyüzemileg is csinálni?

 

Akkoriban hogy festett egy termékbevezetés?
Miután a Piros Arany már népszerű termék volt, borzasztó egyszerű módot választottak a bevezetésre: ha a bolt rendelt Piros Aranyat, ahhoz „járt” majonéz is. Így indult el az üzemszerűen gyártott majonéz értékesítése. Ezt követte a többi: a mustárt például eredetileg a Globustól vásároltuk, mert nem volt saját mustárgyártásunk. Akkoriban a ketchupot is készen vettük, az Univer csak a csomagolást végezte. A McDonald’s-nak szállított termékkel viszont állandóan problémák voltak, így a kilencvenes évek közepén elhatároztuk, inkább mi magunk fogjuk gyártani.

 

A McDonald’s kapcsolat előnyt, vagy inkább hátrányt jelentett?
Nagyrészt ennek az együttműködésnek köszönhetjük a minőség iránti elkötelezettségünket. Soha nem szóltak előre, mikor jönnek ellenőrzésre, hanem egyszer csak megjelentek – nekünk pedig rá kellett jönnünk, hogy nem elég, ha a vizitnél rendbevágjuk a dolgokat, ezt folyamatosan meg kell tartani, így nem érhet minket meglepetés. Csak egyféleképpen sikerülhet: a minőséget nem utólag ellenőrizzük, hanem belegyártjuk a termékbe. Óriási különbség – nem a laborban, utólag szűrjük ki a bajt, hanem már az elejétől figyelünk mindenre.

 

Mi vezetett oda, hogy az Univer kereskedelmi hálózatok saját márkás (Private Label) termékeit is gyártja?
Amikor az ipar fenegyerekei, a nagy, monopolhelyzetben lévő cégek visszaéltek azzal, hogy diktálhatnak, a kereskedelem az egyetlen fegyveréhez nyúlt, és elkezdett a saját nevéből brandet építeni. Megjelentek a saját márkás termékek, ma már sok kereskedelmi láncnak van saját húsüzeme, péksége. Hatékony eszközrendszert építettek ki, aminek nagy elismerője vagyok – az már kevésbé jó, ha egy lánc azt mondja valamelyik termékünkre, hogy nem kérünk belőle, mert van belőle saját.

 

Meglepte ez az Univert annak idején?
Nagyon. Amikor a céghez kerültem, azt vettem észre, hogy egyre kevesebb a munkánk. Mi meg csak ültünk és vártuk, hogy jöjjenek a Füszért teherautói, de nem jöttek. A Piros Arany még mindig nagyon népszerű volt, de a majonézből és a mustárból egyre kevesebb fogyott - ekkor határoztuk el, hogy komolyan foglalkozunk a marketinggel is.

 

Szerepe volt ebben annak is, hogy a Füszértek a multik megjelenésével egyre gyengébben teljesítettek?
Amikor megérkezett a Profi, vagy a Metro, és a Füszértek kezdtek összeroskadni, már látszott, hogy új időszámítás kezdődik. Az Univernek ezzel szerencséje volt, mert bár a boltjai száma egyre csökkent, időben kezdett hozzá a racionalizáláshoz. 1992-ben, mire én a céghez kerültem, már letisztultabb volt a helyzet.

 

Ez rosszat vagy jót jelentett?
Abban az időben a kereskedelem még működött, de az eladások egyre csökkentek. Egy kollegámmal együtt kellett megszerveznünk az értékesítést és a marketinget. Bevallom, volt úgy nem egyszer, hogy a multikkal folytatott tárgyaláson vidéki libáknak éreztük magunkat, mert a felét nem értettük annak, amiről ott szó volt. Úttörő időszak volt, az esetlenségünket szimpatikussággal pótoltuk, a kereskedelem részéről pedig megvolt a türelem: elmagyarázták, mi kell nekik, és az Univer össze tudta magát szedni. Pedig épp ekkor jelent meg az első igazi konkurensünk is, a Hellman’s.

 

Ők nyilván kicsit komolyabban csinálták a marketinget.
Igen, lényegében a bevételük nagy részét promócióra költötték, és annak ellenére, hogy teljesen más volt az íze a majonézüknek, a piac 10-12%-át megszerezték maguknak. Előfordult, hogy tőlünk vették a mustárt, hátha olyan íze lesz tőle a majonézüknek, mint a miénk – persze nem lett. Igazi versenyhelyzetbe akkor kerültünk, amikor megvették a Globus márkát, ami jobban élt az emberek fejében, mint a Hellman’s. Mégis megőriztük a piacvezető pozíciót.

 

Hogyan sikerült?
Az Univer valahogy a cég tisztességénél fogva kivívta a kitüntető helyzetet – hűséget márkáink iránt. Kecskeméten az emberek hozzánk jönnek vásárolni is az Univer-Coop boltokba. A cégcsoport magyar tulajdonban van, itteni emberekből áll, ezért tudjuk gyorsan megérteni a piacot és reagálni rá. Őszinte hangulat uralkodik a vállalatnál, itt nyugodtan meg lehet mondani akár a vezérigazgatónak is, ha valaki másként látja a dolgokat, és más a véleménye. Mindez a döntésig tart, utána mindenki annak alapján dolgozik tovább.

 

A kommunikációban milyen csatornákat használnak?
Televízió, microsite, print hirdetések adják a reklámtevékenységünk nagy részét. Néha megjelenik rólunk egy-egy pr-cikk is, de csak akkor, amikor tényleg van miről beszélnünk. Óriásplakátot négy-öt éve nem használunk, mert nem tűnt elég hatékonynak, vagy éppen nem voltunk megelégedve a kihelyezéssel. 2007 és 2009 között átfogó brandépítést indítottunk a fent említett eszközök bevonásával. Minden évben szervezünk partnertalálkozókat, játékos formában találkozunk azokkal, akikkel év közben tartjuk a kapcsolatot. A Ketchup Akadémia és a Majonéz Akadémia keretében főzőshow, vetélkedők és egyéb programok várják a kereskedelmi partnereinket.

 

Hogyan lehet elérni azt, hogy a fogyasztó az Univer termékét vegye le a polcról, amikor talál olcsóbbat is?
Értékarányos minőséggel. Mindig a polcok előtt állva dől el, hogy a fogyasztó márkahű marad-e, vagy hagyja, hogy a pénztárcája diktáljon. A felmérések szerint elsőre mindenki az árat nézi, csak utána jön a minőség, harmadik helyre pedig feljött az utóbbi években, hogy a termék legyen magyar. A saját kereskedelmi márkák szintén folyamatosan fejlesztenek, már a csomagolásuk is vonzóbb lett.

 

Az Univer is gyárt ilyet „bérmunkában” – ezzel nem saját magának csinál konkurenciát?
Valóban, a PL - termékek kannibalizálják a piacot, de inkább én gyártom, mint hogy más tegye ugyanezt. Ezt kellett megértenünk: ha mindenképpen kevesebb lesz a saját brand eladásunk, akkor készítsük mi a másik terméket is. Persze, ezek nem igazán profitabilis termékek, de az általános költségeiket fedezik.

 

Régi kérdés, hogy ugyanaz van-e ezekben a termékekben, mint az „igaziban”.
Más recept alapján készül, de nem azért, mert így olcsóbb, vagy gyengébb minőségű, hanem elvből. Voltak olyan PL-megkeresések is, azt mondták: lehet benne bármi, csak ne ártson. Az ilyenekre természetesen nemet mondunk, mert nekünk is fontos, hogy amit itt gyártunk, amihez a nevünket adjuk, az hiteles legyen.

 

Hogyan találják ki, milyen íze legyen egy új terméknek?
Annak idején Ica néni minden fűszert, amihez csak hozzájutott, beszerzett, és a csapatával együtt ki kellett éreznie, hogy mik vannak a termékben. A McDonald’s viszont mindig készterméket hozott nekünk, sohasem adtak receptet. Amikor bejött egy-egy új termék, nekünk kellett összerakni, amit utána gyártani fogunk. Egy analitikai vizsgálat meg tudja állapítani, hogy mennyi a mintában a zsír, a cukor, de az ízeket nem.

 

Ennyire személyfüggő, hogy milyen lesz a termék?
Nálunk igen, azóta szerencsére Ica néni kinevelte az utódait, akik ugyanúgy csinálják. Ha van egy spiritusszal megtöltött vezető, akkor az húzza maga után az egész céget is. A kereskedőknél a területi képviselők viszik tovább ezt a filozófiát. Mi soha nem nyomulunk, nem vagyunk erőszakosak, persze azért el akarjuk adni a terméket.

 

Ön egyébként használja a cég termékeit?
Három gyerekünk és öt unokánk van, ezért a bébiételtől kezdve a majonézig valamennyi termékünket használom. Imádok főzni, szeretek jókat enni,. Régen magam készítettem el a majonézt, de mára inkább a saját termékünket használom.

 

Hogyan lehet visszaadni ezt a fogyasztónak manapság, amikor mindenki a hazai, minőségi termék jelszóval próbál eladni?
Csakis a terméken keresztül. Mindig állandó minőséget kell adni – az Univer termékeiben mindig az van ráírva, ami benne van. Sosem volt a termékeinkkel semmilyen probléma, ez a termékhitelesség tartja a márka mellett a fogyasztót. Hazai cégként sok helyen jelen vagyunk, kórházakat, sportot támogatunk – amennyire futja az erőnkből.

 

Irigylésre méltó, hogy ennyire pozitívan gondol a munkájára.
Munkatársaimban megvan ugyanez a felfogás. Mindenki segíti a másikat, bízhatunk egymásban, így folyamatosan jönnek az új, lelkes ötletek. Ezért imádom az Univert, és ez talán ki is sugárzik.

 

Beke Dániel, Havasi Raymond
© Copyright 2011 ad:renalin

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr382901016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.05.16. 23:33:53

Óóóó, az Univer! Náluk voltam kirakatrendező még siheder nyikoromban, a zátkosban – az első munkakönyvemmel. Azok voltak a szép idők! Meg az abszolút piacvezetés. ;)

vauvauvau 2011.05.16. 23:53:15

Emlékszem, amikor a Hellmanns majonézt megkóstoltam, nem ízlett. Pedig sokkal jobb csomagolásban volt, többet igért.
Az Univer termékei egytől-egyig nagyon jók, gratula a céghez, tényleg az egyik legjobb magyar cég, nem a magyardemagógiával próbálja eladni a termékeit, hanem a mínőséggel.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.05.17. 04:36:08

Nekem Univerbol csak a majonez izlik.
Ketchupbol vagy Felix vagy Heinz.

The Great Destroyer 2011.05.17. 06:07:05

Nálam az erőspista az alapvető élelmiszer kategóriába esik :).

In Motion 2011.05.17. 07:39:08

Majonéz: Heinz (önmagában nekem régen sem ízlett igazán az Univer, viszont alapanyagként tökéletesnek tartom pl. tartárba)
Ketchup: Heinz
Az erős pistával az a "bajom", hogy nagyon megváltoztatja az étel ízét. Nem csak erősebb lesz tőle, hanem teljesen más. A nagyon tré leveseket szoktam erős pistával tuningolni.

Gasztonyi_Ádám 2011.05.17. 08:37:19

imádom a termékeiket, szimpatikus cég. Hajrá Univer!

sz_ 2011.05.17. 08:38:18

Ketchup = Heinz.
Az Erős Pista jól passzol a bográcsban készült gulyáshoz, de a gulyáskrém emlékeim szerint tele van állományjavítókkal, aromákkal és stabilizátorokkal.

herut 2011.05.17. 08:50:36

UNIVER terméket használunk a családban,több,mint harminc éve.Soha nem csalódtunk a minőségében!

TH 2011.05.17. 08:50:47

Cseh és szlovák kollégáim rendszeresen kérnek, hogy hozzak nekik erős pityut és piros aranyat, ez szerintem sokat elmond a termékekről...:-) Univer majonézt itthonra hozok magunknak, kiszorította a hűtőből a Hellman's-t, illetve a cseh majonézeket. Ketchupot szintén szoktam venni és hozni. A gulyás- és hagymakrémeknek viszont nem igazán látom az értelmét...
És egyetértek pár előttem szólóval, én is szimpatikusnak tartom a céget. :-)

narancshéj 2011.05.17. 08:59:31

Arany is van a hűtőben, és hogy Pista ne unatkozzon, vettem neki Annát is. A mustár és ketchup nagyon finom, viszont a majonéznek van egy kis mellékíze, azt nem szeretem.

lolperec 2011.05.17. 09:21:29

Ketchupból nekem is a Heinz a kedvencem, de mindíg Felixet veszünk mert abból van kilós :(
az Erős Pista viszont verhetetlen. Átfedéssel veszem őket, nehogy hiány legyen. :D
Mekis ezersziget öntet is aláz :)

pepin_nymburk 2011.05.17. 09:38:27

Számomra érthetetlen, hogyan favorizálhatja valaki a Lengyelországban készült Heinz ketchupot, egy Mo-n készülttel szemben. Járt már valaki arra, és tudja hogy mennyit süt a nap????? 1 évre vetítve kb. a 60%-át a Mo-inak. Úgyhogy aki lengyel ketchupot meg gyümölcsleveket vesz csak annyit mondok, Good luck.

Úgyhogy nekem a ketchup Univer, régebben pedig az üveges Kőrösi volt a standard. Az nem tudom létezik-e még...

Na mi újság, Wagner úr? 2011.05.17. 09:39:40

a majonéz, a mustár és az erős pista remek, a piros arany gyermekkoromat idézi, de a ketchup nem az igazi, igaz, abból inkább megveszem a drága heinzet /félix sem jön be/, mert abból tényleg kiérzem a paradicsom ízét, és nem olyan, mint a víz. de hát minden nem lehet...
univernek gratula, hogy ilyen remek eredményeket értek el, és rettentő szimpatikusak, különösen ezután a cikk után

2011.05.17. 09:40:57

sosem értettem, hogy miért kellett egy paprika krémet egy munkaadóit lemészároló cselédlányról elnevezni. Az Erős Pistát szeretem, de az Édes Annért nem nyúlnék a polcra, kész horror.

Na mi újság, Wagner úr? 2011.05.17. 09:42:55

@pepin_nymburk:
Heinz összetevők: paradicsom (132g/100g termék), borecet, cukor, só, fűszerek és fűszernövény kivonatok (zellert tartalmaz), fűszerek.
Univer ketchup összetevők: víz, ecet, sűrített paradicsom, cukor, módosított kukorica keményítő, étkezési só, tartósítószerek (nátrium-benzoát, kálium-szorbát), aroma
asszem látod a különbséget... /persze az univer ketchup sem rossz, nem azt mondom, de nem közelíti meg a Heinzet/

Attilajukkaja 2011.05.17. 09:58:44

Nem szeretem se az Eros Pistat, se az edes parjat. Semmivel sem nyujt tobbet, mint az orolt paprika vagy a Piros Arany. Foleg azt nem szeretem, amikor etteremben eros paprika helyett hozzak ki az Eros Pistat, mert nem eleg csipos, viszont annyi so van benne, hogy egeszsegtelenul elsozza az etelt.
Azt a szakacsot/haziasszonyt sem irigylem, aki eloregyartott fokhagyma- vagy voroshagymakremet hasznal fozeshez friss zoldseg helyett.
Az Univer majonezt es ketchup-ot viszont kedvelem.

2011.05.17. 10:01:11

Németekkel teszteltettem az Erős Pistát meg a piros Aranyat, egyértelműen a piros Aranyra szavaztak, mindig ezt hozom nekik ajándékba, de a magyar kollégák a Pistához ragaszkodnak.

Drezdai barátnőm több mint 30 éve Piros Arany rajongó.

Attilajukkaja 2011.05.17. 10:01:15

@Na mi újság, Wagner úr?:

"paradicsom (132g/100g termék)"

Ez mar igen! De hogyan sikerult nekik ennyi paradicsomot belepreselniuk 100 g termekbe? :o))))

TH 2011.05.17. 10:34:48

@Attilajukkaja: ez most komoly kérdés? Ez azt jelenti csak, hogy 100 gramm késztermékhez 132 grammnyi nyers paradicsomot használnak fel...

TH 2011.05.17. 10:36:31

@Attilajukkaja: főzéshez én sem használom ezeket, viszont szendvicsbe/szendvicsre szeretem a piros aranyat, meg a pistát is. A hagymakrém értelme számomra is kérdéses...

zilma 2011.05.17. 10:44:44

majonézből az Univernek van íze, a külföldieknek rendre semmi

ketchupból csak a csípős jöhet, abból a Felix a jó sajna

mustárból csak a Kiskunfélegyházi, már a színén is látszik, hogy az a tuti

a Piros Aranyhoz nem fér kétség sem

Artie 2011.05.17. 10:44:47

@lolperec: Heinzből meg 910 grammos.

Ja, bocs, lehet, hogy csak Ausztriában.:S

@TH: A Heinznek van kimondottan gyerekketchupja, 30%-kal kevesebb cukorral, ott 205 g paradicsom van 100 g-ban.

Akvyr 2011.05.17. 10:49:03

Ketchup-majonéz nagyon nyerő tőlük.

Az erős pista-piros arany kombóval az a bajom, hogy mindkettő inkább sós mint erős, azaz még mindig nem lesz elég csípős amikor már ehetetlenül sóssá válik.

A nép fia 2011.05.17. 10:55:58

Erőspista minden magyar ételbe illik (és kell is): legyen az pörkölt vagy leves, egyszerűen feldobja, ad neki egy sehol máshol nem érezhető ízt, az erőset.

Na mi újság, Wagner úr? 2011.05.17. 10:58:55

mostanában egyébként az erős pista nem is annyira erős (vagy csak én szoktam hozzá, ki tudja)

Artie 2011.05.17. 11:06:11

@A nép fia: Azért ezt pl. Mexikóban annyira ne reklámozd, hogy sehol máshol nincs erős, csak nálunk.

Na mi újság, Wagner úr? 2011.05.17. 11:07:50

@Artie: meg mondjuk thaiföldön, kínában, stb. se nagyon...

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.17. 11:07:51

Én meg falkont gyártottam nekik folyamatosan :-))) Nem szerettem, emrt hülye fényes PET anyagból van mindig szétcsúsztak, csaak a baj volt velük :D
De a ketchupuk, mustáruk jó, majonézben viszont a Globus nyer!! :D

gigantikus kertitörpe 2011.05.17. 11:08:14

Ketchupból nálam az ukrán Chumak a nyerő. Nem vicc, először én is azt hittem szórakozik aki ajánlotta. De megkóstoltam..."vesztemre", mert elég nehéz beszerezni, és azóta nem nagyon akarok másfélét. (Nem Csernobil környéki cucc :-) , hanem a Krím félsziget környékén szedik a paradicsomot)
en.chumak.com/

mnandy 2011.05.17. 11:22:57

Erős Pista bográcsba/bográcsos cuccokhoz, majommézes torma (Mhm!) Húsvétra, meg minden felvágotthoz, hjahj!

Egyszer rádióban (talán Névjegy?) hallottam valakit, USA ösztöndíjjal volt kint, és a barbekjú pátriéj-hez a házigazda külön a lelkére kötötte, hogy - magyar lévén - vigyen P. Aranyat! Szófogadó doktorandusz nem okoz csalódást, vitte is. Oridzsí tubusok, átdva, shéf kezdi keresni a kését, hogy kibökje a lezárást és a cucc rendeltetés szerű használata megkezdődhessen. A srác közben letekeri a tubus kupakját, megfordítja, és a kupak elejében levő csappal deflorálja a tubust, majd átnyújtja: Használatra kész!

Több akadémikus és a műszaki tudományok néhány doktora szaladt össze döbbenten: "Óh! Hát ERRE való az a csap! Évek óta töprengek, hogy miért van a tubus-kupakok elejében az a hegyes kiképzés!" :D

(akkor is aranyos sztori, ha - mint gyanítom - urban legend..)

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.05.17. 11:38:54

"Egyszer a Kosztolányi-család levelet írt nekünk Amerikából, hogyan gondoljuk ezt a terméknevet."

A jó édes anyucikáját ezeknek a pióca örökösöknek (vö. József Attila), még szerencse, hogy ezek is már elveszítették a szerzői jogokat...

@mnandy: Mint a vicc a székely bácsiról, aki az unokája által hozott dobozos sört a bicskával nyitja fel, és amikor a gyerek mutatja a nyitófület, így válaszol: "Az azoknak való, akiknek nincs bicskájuk..."

Attilajukkaja 2011.05.17. 11:39:48

@TH:

"Ez azt jelenti csak, hogy 100 gramm késztermékhez 132 grammnyi nyers paradicsomot használnak fel."

Igen, en komolyan kerdeztem. Szerintem a dolog nem ilyen egyertelmu. Lehetne az paradicsomsuritmeny is vagy por (?). En, a vasarlo, honnan tudjam? Ha tenyleg nyers paradicsomrol van szo, akkor a 132 g viszont nagyon keves!!!!!
A lenyeg, hogy a leiras szamomra nem elegge egyertelmu.
Miert nincsenek erre szabvanyok, egyertelmu cimkezesi szabalyok? Igy nem tudom osszehasonlitani a termekek tartalmat, mert mindenki mas szempotok szerint informal engem.

A Piros Aranyat en is foleg diszitesre hasznalom. Arra idealis :o)
Masra nem alkalmas.

Nem bantani akartam az Univer-t (vagy a foton a nevukben kedvesen mosolygo holgyet), csak ramutatni, hogy egy csomo termeke hulyeseg. Nagyon itt lenne az ideje, hogy ujitsanak.

Javasolnam a Csipo"s Pistat, ami valoban rendelkezne a neveben foglaltakkal es a kapszicin (a paprika erejet ado vegyulet) tartalma kompenzalni tudna a merhetetlenul sok sot, amit tartositas miatt a temekhez adnak. Az Eros Pista lagymatag valtozatat is megtarthatna a ceg, ha a piaci forgalom ezt indokolja.

Attilajukkaja 2011.05.17. 11:51:42

@Na mi újság, Wagner úr?:

"mostanában egyébként az erős pista nem is annyira erős (vagy csak én szoktam hozzá, ki tudja) "

Soha sem volt igazan eros!
Ha valaki szereti az eros/csipos konyhat, az keruli az ilyen keszitmenyeket. Csak akkor alkalmazd, ha sot akarsz belevinni a kajaba,...mert azzal tele van!

Az Eros Pista es tarsai egy tipikusan felesleges, a fogyasztoi tarsadalom "igenyeire" szuletett, jellegzetes agyszulemeny/termek. Olyan, ami penzt csinal a cegnek. Valojaban nem kepvisel mas erteket.

A szinvonalas gasztronomiaban az ilyen termekek szitokszokent szerepelnek :o)

A nép fia 2011.05.17. 12:00:27

@Artie: volt szerencsém mexikói erőset enni, thai-t is... de nem ilyen! Komolyan mondom, erős és erős közt is van különbség. Imádom a chilit, és minden tiszteletem a mexikói konyháé (a thai kaját ki nem állhatom!), de a magyar ételbe inkább erőspistát teszek, és nem mexikói fűszert. :-)

A kínai csípős-erős pedig megint teljesen más íz, mint a magyar.

Na mi újság, Wagner úr? 2011.05.17. 12:17:47

@A nép fia: én mexikóit nem ettem még, csak igazi kínai és thai erőset, hááát, az erős pista hozzájuk képest édes anna, az tuti. amúgy a thai kaja szerintem remek!

Attilajukkaja 2011.05.17. 12:20:06

@A nép fia:
Tisztelem a velemenyedet.
Szerintem, te nem igazan szereted a csipos kajakat (??), de igenyed van a fuszerekre. Szamodra talan nem a paprika jelenti a gasztronomiai elvezetet, hanem a sok zoldfuszer.
Az Eros Pista biztosan nem a te termeked!
Azt is el tudom kepzelni, hogy az enyhen csipos kajakat szereted. Itt a mexikoi habanero tipusu paprikaknak semmi helyuk. Ezekkel ne is probalozzal.
A thai kajak is lehetnek nagyon finomak. Ne legy ennyire visszautasito :o)
Te igazabol nem birod a tul csiposet. Szerintem

Tavikagyló 2011.05.17. 14:19:40

Személy szerint imádom a csípőset, de nagy ívben kerülöm Erős Pistát, mert van valami kellemetlen mellékíze ami átjárja az egész ételt. Étteremben is rákérdezek, hogy mitől csípős a csípős és nem egyszer visszaküldtem, mert letagadták az Erős Pistát.

Majonéz fronton az Univer bejön, de (mint minden másik fajta is) olyan eszméletlen drága, hogy inkább magam keverem otthon. Viszont a külföldi ismerőseim megvesznek a Globus majonéztől! Ha megyek hozzájuk minimum 3 litert kell vinnem. (pedig ott sem gyenge a választék...)

Az Univernek volt egy vegyes zöldség konzerv sorozata. Alföldi, mexikói stb. valami eszméletlen jó volt rizottóba!! Sajna évek óta eltűnt és a konkurencia (Bonduelle) hasonló termékei a közelébe sem érnek.

Tavikagyló 2011.05.17. 14:24:33

És még valami! Az Univernek van még egy zseniális termékcsaládja a TUBUSOS fűszerkeverékek. (Grill, Flekken, Magyaros - én az első kettőt használom csak) Viszont évek óta hatalmas dilemma számomra, hogy a por alapú terméket mi a fenéért kell tubusban árulni?!??? (mint a piros arany olyanban) Ez csak drágítja!

Attilajukkaja 2011.05.17. 15:44:30

@Tavikagyló:
A legtobb Univer termek ilyen: lusta haziasszonyok tartaleka vegszugsegletre.
A ketchup-nal egeszsegesebb es finomabb dolgot nehez elkepzelni, mert csupa paradicsom es iz,....de eleg melos elkesziteni otthon. Ezert az ember inkabb megveszi. Tartositoszerrel es egyebekkel (?).
De a legtobb termekuk olyan, amit otthon nagyon rovid ido alatt sokkal olcsobban es finomabban elkeszit az ember.
Ez van!
süti beállítások módosítása