Egyszerre szép gondolat és jó megvalósítás a BBH ügynökség három gyakornoka által kiötlött kampány, amely a New York-i hajlékatlanok helyzetére hívja fel a figyelmet. Az Underheard In New York projekt négy hajléktalan férfit követ a nagyváros utcáin, akiknek az ügynökség emberei mobiltelefont adtak, a kapcsolódó Twitter-felhasználókon keresztül pedig szó szerint láthatjuk azokat, akik egyébként láthatatlanok. A kampány nagyban hasonlít a nemrég bemutatott francia Samusocial-projektre, ám itt a képek helyett a szöveges üzeneteken van a hangsúly.
A négy hajléktalan Danny (@putodanny), Derrick (@awitness2011), Albert (@albert814) és Carlos (@jessie550) folyamatosan frissít - megtudhatjuk, mikor fáradtak, mit gondolnak arról, ha hajléktalannak hívják őket, hogyan próbálnak munkát szerezni, sőt, még kedvenc alvóhelyeiket is megosztják a követőkkel.
Bár a kampány nem közvetlenül azért született, hogy adományokat gyűjtsön, kitalálói azt remélik, hogy a nyilvánosság segít az adakozókedv növelésében, és egyre többen támogatják majd például azt az NYC Rescue Mission-t, amely többek között a twitterező hajléktalanoknak is szállást biztosít.
Az ügynökség a négy férfi segítségével teszteli az ötletet, a jövőben pedig szeretnének még több hajléktalannak ilyen lehetőséget nyújtani.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.