Super Bowl-taktikák

2010-ben egy 30 másodperces tv-szpot ára a Super Bowl alatt átlagosan 3,01 millió amerikai dollár volt. Idén ennél is többet kell fizetnünk ahhoz, hogy legyen fél percünk a reklámozás Mekkájában. De a nagy meccs reklámszünete rég nem arról szól, hogy ki mennyire vicces vagy eredeti: a kisfilmek sokkal nagyobb, integrált kampányok részei lettek az évek során.

 

 

 

Ez a változás jól tetten érhető abban, hogy már egy héttel az esemény előtt látjuk, hogy egy-egy hirdető mivel készül a Super Bowl-ra. A várakozás felépítésén túl nyilván az is emellett szól, hogy így vagy úgy mindenki találkozik ezekkel a reklámokkal. Az előhype-olással és az internetes jelenléttel nemzetközivé is tehető a kampány, mert azok is megismerik, akik egyébként nem kíváncsiak az amerikai focira. A felvehető tévéadást szolgáltató TiVo szerint ráadásul az amerikai nézők akkor sem tekerik át a reklámokat, ha felvételről megy a döntő, sőt, leállítják és többször újranézik a szpotokat.

Ez az irány már 2009 óta fontos a hirdetőknek: azóta minden szpotban láthattunk URL-t, valamint minden kampány rendelkezett saját oldallal, ahol interaktálni lehetett a márkával és a kampánnyal magával.

De nézzük az idei versenyzőket! Írtunk már a HomeAway lakás- és házközvetítő oldal kampányáról, ami üvegfalnak csapódó tesztbébivel és James Bond-szerű szupertitkos bázissal operál. A felhasználók a honlapra kattintva saját képüket rakhatják a baba arcára, valamint beállíthatják, milyen vége legyen a reklámnak, így létrehozhatják saját, egyénre szabott Super Bowl-hirdetésüket.

Egy lépéssel továbbgondolta a dolgot a Volkswagen, amelynek Star Wars-os és bogaras szpotjai őrületes sebességgel terjednek. Az autómárka nem csak vírusfilmben gondolkozik, sőt, túllép azokon: a Super Bowl-t követően óriási online kampányba kezd, de már nem a kisfilmek alapján, hanem a VW Akadémia-sorozat újabb darabjaira építve. Ezek rövid, webre szánt epizódok, amelyekben a VW modelljeit mutatják be humorosan: az új részekben Bill Hader színész-humorista játszik majd egy ügyvédet, akinek a feladata megvédeni a Honda Accordot a Passattal szemben.

A VW hozzáállása érthető: abból indulnak ki, hogy az autóvásárlás ösztönzése sokkal összetettebb dolog annál, hogy mutatunk egy cool filmet a márkáról - ezért inkább az összehasonlítós-autóbemutatós irányba viszik el a kampány folytatását.

 

 

A Bridgestone amellett, hogy a félideji műsort szponzorálja, kétféle kampánnyal is készül. Az egyik egy sima hódos-fékezős, a másik viszont már témájául is az internetet választotta: ebben egy irodai alkalmazott véletlenül Reply All-t nyom emailezés közben, ezzel lavinát indítva el. A kulisszák mögött játszótó Youtube-filmet megnézve nem értjük, mit keresnek ott a birkák, de valószínűleg szerves részét képezik majd a galibának.

A gumigyártó kampányait Facebook-aktivizáció segíti majd a döntő után, valamint a meccs alatt promotált tweetek özönlenek majd a felhasználókra. Ezzel dolgozik majd az Audi is, a luxusbörtön-lázadásokat feldolgozó kampánya részeként. A 60 másodperces szpot végén (az Audi szerint először és forradalmi módon) a #ProgressIs csatorna neve villan majd fel, aki pedig az audi.us/ProgressIs linket csiripeli, részt vehet a versenyben, és nyerhet egy kaliforniai tesztvezetést, valamint a nevében 25 ezer dollárt adományoz jótékony célra az Audi.

 A többi versenyző is igyekszik erősíteni az online jelenlétet: a Coca Cola arra buzdítja a felhasználókat, hogy saját képeket töltsenek fel, ő pedig minden feltöltés után egy dollárt adományoz jótékony célra. A Bud Light a rejtélyességre alapoz, Facebook-híveinek kell kitalálnia képek alapján, miről is szól majd egy-egy szpot. Ha megvan, újabb kihívás érkezik.

 

 

A közösségi hajtóerőt szó szerint vette a Mercedes-Benz, eddigi Super Bowl-szűz, a Twitterre fókuszálva ugyanis tweet-versenyt indított: négy csapat versenyez, rajongóik/segítőik pedig csiripekkel lendíthetik őket közelebb a győzelemhez.

Mindenki forradalmian új és úttörő, vagy legalábbis ezt mondja magáról - hogy ezekből a megoldásokból mi hal el, és mi lesz tényleg sikeres, azt a Super Bowl-t követő időszakből megtudjuk, majd jól kielemezzük.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr342685399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása