Hülyére szponzorált film a termékelhelyezésről

A héten debütált a Sundance filmfesztivál keretein belül Morgan Spurlock új filmje, a Pom Wonderful Presents... The Greatest Movie Ever Sold (kb.: A POM Wonderful bemutatja: a legnagyobb film, amit valaha is eladtak). A Super Size Me rendezője, a fogyasztó-társadalom Michael Moore-ja most a mozis termékelhelyezést veszi górcső alá.

A csavar a filmben az, hogy nem csak megvizsgálja a filmekben termékeket elhelyező cégeket, de önmaga is csak azért létezhet, mert a hirdetők „reklámidőt” vásároltak benne. A film főtámogatója a POM üdítőitalcég, amely összesen 1 millió dollárt gurít bele az alkotásba, ám ehhez a rendezőnek és a filmnek teljesítenie kell az előzetesen lefektetett célokat.

Az előzetes menetrend szerint a POM 100 ezer dollárt adott Spurlocknak, valamint további 500 ezret költött reklámokra. Hogy a fennmaradó 400 ezret eltehesse a rendező, legalább 250 moziba kell bejuttatnia filmjét világszerte, emellett 500 ezres DVD-eladást, valamint 600 milló médiamegjelenést kell generálnia. Médiamegjelenésnek számíthat bármilyen eset, amikor  a reklám elér a fogyasztóhoz - vagyis a számláló már a Sundance fesztiválon elkezdett ketyegni.

Bár a film kritikusan szemléli a termékelhelyezést, Spurlock szerint élteti is a márkákat, amelyeket elhelyeztek benne - ez a rendező szerint úgy sikerülhetett, hogy a vágásnál és a kreatív résznél senki sem szólt bele, mit csináljon. Az alábbi hosszabb interjúban Spurlock ki is fejti, mit hogyan csinált.

via: PSFK.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr92685393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása