Elindult a Facebook Sponsored Stories, a közösségi oldal új hirdetési formája, amely közösségre épít, és - ahogy a neve is mutatja - a felhasználók történeteibe illeszti bele a kapcsolódó hirdetőt. Az új formátummal a hirdetők bekapcsolódhatnak az üzenőfalra kikerült történésekbe, így ha valaki használja egy alkalmazásukat, vagy mondjuk bejelentkezik egy hirdető kávézóba, a személyes hírei között megjelenik a szponzorált hirdetés. Ehhez aztán ismerősei hozzászólhatnak, és - a Facebook ígérete szerint - csak azok látják majd a hirdetést, akik az eredeti sztorit is. A szponzori történetek hirdetői oldalról: ha van egy éttermünk, kiválaszthatjuk, hogy (például) az oda becsekkolások mekkora százalékánál akarunk látszódni mint szponzor. A felhasználók maguk nem, de barátaik már a logónkkal együtt látják, ha az adott személy bejelentkezett hozzánk, ez pedig lájkokhoz és az éttermünk iránti megnövekedett bizalomhoz vezet. „Nem a hirdető irányítja az üzenetet, hanem a tettek” - szól a Facebook hivatalos megfogalmazása. Az első szponzoráló fecskék között találjuk a Starbucks, a Coca-Cola, a Levi’s, valamint azt Anheuser-Busch cégeket, de beszállt már a (RED) AIDS-ellenes alapítvány és az UNICEF is. Természetesen, mint minden újítás esetén, máris alakult Facebook-csoport a szponzorált sztorik ellen, a közösségi oldal kapzsiságát és a gonosz kapitalistákat emlegetve. A sztori egyik eleme sem új: már 2006-ban (!!!), alig pár nappal a Facebook teljes nyilvánossá válása után felröppent a hír a szponzori sztorikról, ám kiderült: akkor ez még csak annyit jelentett, hogy ha egy barátunk egy szponzorált oldalon ráklikkelt az oldal egy hirdetésére, arról értesítést kaptunk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.