Játszva tanul a brandmanager

A mai napon egy igazán ötletes B2B kampányról szeretnénk írni, nevezetesen a Lipton akciójáról, amiben a márkamenedzsereket szólították meg. A kampány egyetlen okból merült fel: manapság senki sem olvassa el a márka brand-guideline-ját. Valljuk be, egy több száz oldalas, stratégiákról és irányelvekről szóló kiadvány tényleg nem éppen olvasmányos. De vajon hogyan lehet érdekesebbé tenni egy ilyen unalmas útmutatót? Játékkal.
 
A Lipton hongkongi ügynöksége ezért elindította a „Litpon Millionaire” játékot, amiben a főnyeremény egy 1 millió dollár értékű támogatás volt. A márka egy bőröndöt küldött a menedzsereknek, benne némi kamupénzzel és egy valódi iPod Touch-csal, amin egy interaktív alkalmazás vette át a szerepét a régimódi kézikönyvnek. A videókkal és szép képekkel tarkított alkalmazás egyben egy kvíz is volt, ami – hasonlóan a Legyen Ön is Milliomoshoz – trükkös kérdéseket tett fel a játékosoknak. Ahhoz, hogy megfelelően tudjanak válaszolni, tüzetesen át kellett böngészniük az alkalmazást.
 
A kampány a maga nemében briliáns, hiszen rengetegen játszottak a játékkal, és többnyire jó eredményeket értek el – ezzel is tovább erősítve a menedzserek tudását és a márka no1. pozícióját az Ázsiai térségben. Az alkalmazás pedig bebizonyította, nem csak a B2C kommunikációban érdemes játékokat és szórakoztató tartalmakat generálni, hanem házon belül is. Hiszen végtére is, a márkamenedzserre is érvényes az az örökérvényű igazság, miszerint játszva tanul az ember.
 
FYI: a kampány Grand Prix-t nyert a Spikes Asia 2010 reklámversenyen.
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr952685377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása