Az emberek többsége úgy gondolja, hogy a hajléktalanok a saját hibájukból nem hagynak fel utcai életükkel – talán azért mert még sosem próbálták ki, hogy milyen is napról-napra kint élni. Egy francia segélyszervezet, a Samusocial ezért egy online kampányban mutatta meg a kétkedőknek, milyen is hajléktalannak lenni az utcán.
Az alapötlet egy website-ra épült, ahol a látogatók 24 órán keresztül, élő adásban követhették figyelemmel 4 hajléktalan férfi életét – köszönhetően a szemüvegükre szerelt kameráknak. A rendező maga az élet volt, semmilyen külső beavatkozás nem történt. A honlapra tévedt látogatók persze pár perc után megunták a műsort, de mikor el akartak lépni az oldalról, egy figyelmeztető szöveg lepte meg őket: „Sajnáljuk. Nem olyan könnyű elmenekülni az utcáról.” Csak úgy hagyhatták el az oldalt, ha a Samusocial logójára kattintottak, ahol adományokat adhattak a rászorulóknak. A releváns insight-nak köszönhetően, az előző évhez képest 12 százalékkal több adomány érkezett.
Íme, itt van még egy kis statisztika a kampányról: 100 ezer látogató a website-on az első héten, akiknek 72%-a legalább kétszer visszatért. Ötven százalékkal többet beszéltek a témáról a tévében, blogokon, ráadásul a kormány is sokkal támogatóbb lett (!?). A kampányt a Publicis Conseil készítette.
A bejegyzés trackback címe:
https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr282685376
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.