Reklám öngyilkosjelölteknek

Szerbiában évente 1500 ember vet véget az életének saját kezűleg, akik közül átlagosan 40-en ugranak le valamelyik belgrádi hídról. Hogy csökkentsék az öngyilkosságok számát, egy helyi non-profit szervezet különleges ambient akciót tervezett Belgrád egyik legmagasabb hídjára, pontosabban az alatta lévő folyóra. Egy vetítő segítségével prevenciós üzenetet („Nem vagy egyedül”), illetve egy krízis forródrót telefonszámot vetítettek a Szávára, amit csak azok láthattak, akik felmentek a hídra.
 
Bár a kampány állítólag sikeres volt, mégis több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol. Vajon mennyi ideig volt látható a vetítés? Nappal hogyan oldották meg, hogy látszódjon? Azon kívül, hogy az akció felhívja a figyelmet a problémára, hogyan kezeli azt? Mi van a maradék 1460 emberrel, akik máshogy vetnek véget életüknek? Nem tartottak attól, hogy a „nem vagy egyedül”, azt jelenti majd a kétségbe esett embereknek, hogy „gyere, várnak rád a többiek is”? Persze ez az utóbbi egy kicsit morbidnak tűnhet, de egy zaklatott lelkiállapotú embernél sokszor egy apró félreértés is nagyon meghatározó lehet.
 
Ti mit gondoltok? Szerintetek lehet ilyen eszközzel hatékonyan szolgálni a célt, vagy egy teljesen felesleges scamről van szó a McCann Erickson Belgrade részéről?
 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr262685310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása