Furcsa kreatív energiák szabadulnak fel az ügynökségeknél, ha egy AIDS/HIV prevenciós kampányt kell készíteni. Az alattomos kórt ábrázolták már Hitlerrel, animált fütyivel, nyelvre húzott kotonnal és sok-sok egyéb bizarr ötlettel. Persze érthető a mechanizmus, hiszen át kell törni a reklámzajon és az emberek ingerküszöbén, muszáj valami szokatlant készíteni.
Nincs ez másképp most sem, hiszen a német Zeitsprung Commercial ügynökség is egy igencsak fura módját választotta az üzenet közvetítésének. Az ambient-viral akcióban egy jegesmedve jelmezbe öltözött hostesst küldtek Hamburg egyik forgalmas terére, ahol az állat mindenkit halomra ölelt. Az emberek jókedvvel bújtak a kedves macihoz, akiről nem is sejtették, hogy maga a gonosz: egy piercinges, tetovált, zord külsejű fickó, azaz maga a HIV (??). „Nem láthatod a HIV-et. De megelőzheted. Használj óvszert” – szól a tanulság a videóban, amely már 1 éve fent van a Youtube-on, de csak most bukkant fel a külföldi blogokon.

Kicsit távolinak érezzük az analógiát és gagyinak a kivitelezést, nem is beszélve arról, hogy – mint az a nézettségi adatok is bizonyítják – eddig nagyon kevés emberhez jutott el. Így már csak a saját tanulságunkat kell levonni: nem minden elvont reklámból lesz hatékony reklám.
A bejegyzés trackback címe:
https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr272685285
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.