Focimeccs félidőben

Bizonyára emlékeztek még arra a Heineken kampányra, melyben gyanútlan férfiakat csaltak el egy klasszikus koncertre a BL meccs helyett. A különleges ambient akció azóta több díjat is bezsebelt, ezzel is magasra rakva a lécet a kategóriában a többi sörmárka számára.
 
A portugál Sagres háza táján azonban nem ijedtek meg, és kitaláltak egy legalább olyan élvezetes, ám sokkal promóciósabb kampányt. A márka mindig is nagy támogatója volt a portugál focinak, ők támogatják az első osztály t is. Hogy tovább erősítsék a sör és a szurkolók közti kapcsolatot, lehetővé tették minden futballrajongó álmát: több tízezer ember előtt focizhattak a pályán, a félidőben. Ráadásul nem is egyszer, hiszen egy egész bajnokságot szerveztek, szerte az ország nagy stadionjaiban.
 
A szurkolók csapatokba verbuválódhattak, regisztrálhattak a microsite-on, majd benevezhettek egy meccsre valamelyik stadionban. És, hogy hol volt ebben a promóció? Ott, hogy a honlapon csak akkor regisztrálhattak, ha beírták a söröskupakon lévő kódot. Az a csapat, amelyik a legtöbb kódot küldte el, nagyobb eséllyel kerülhetett be az eseményre. Az egyéb eszközökkel megtámogatott (lásd videó) amatőr-szezon kezdete előtt már 75 ezer kódot regisztráltak, ami igencsak szépnek mondható. Ám ez még csak a kezdet volt. Az első félidős-meccs után – mikor a nézők ténylegesen látták, hogy megtörténhet a csoda – megugrottak az eladási mutatók. A szezon végére 8,1 millió kódot regisztráltak a honlapon, 2000 csapatot hoztak létre és 10 milliószor kattintottak a website-ra. Egy tízmilliós országnál ez már igencsak szépnek mondható.
 
És ami talán az eladásoknál is fontosabb, az az élmény, amit a fogyasztóknak nyújtottak – ezáltal is elősegítve a virális terjedést és a szóbeszédet. Úgy tűnik, hogy méltó ellenfélre akadt a Heineken, a Sagres kampányát sem fogjuk elfelejteni egyhamar. 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr122685278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása