A jövő pénzneme a „Like”

Mióta megjelent az univerzális, bármilyen oldalra beágyazható Facebook-os „like” gomb, az internetezők bármilyen webes felületen kifejezhetik tetszésüket egy adott téma, termék vagy márka iránt. Ez jó az önmagukat kifejezni vágyó embereknek, de még jobb a hirdetőknek, akik immár felhasználhatják az így szerzett egyéni preferenciákat arra, hogy személyre szabottan, szerkesztett tartalmakat és reklámokat közöljenek a felhasználók felé.
 
Ezt a lehetőséget néhány márka már el kezdte használni, ki-ki a saját szájíze szerint. A Levi’s például egy közösségi oldalt épített az új Facebook-protokollokra, amelyen a vásárlók a bejelentkezés után megnézhetik, mely termékek nyerték el barátaik tetszését, illetve vásárolhatnak is együtt. A CNN a különböző cikket és videókat ruházta fel a gombbal, ezzel is bebújva az olvasók Facebook-os profiljába és tovább terjedve a közösségi oldalon. Egyszóval számtalan lehetőséget és üzleti potenciált rejt magában ez az új rendszer.
 
Ám nem szabad arról megfeledkezni, hogy a jó öreg Facebook-on is csomó lehetőség rejlik még a különféle marketingakciók és promóciók számára. Remek példa erre a norvég Burger King kampánya, melyben a gyorséttermi lánc fizetőeszközzé alakította a rajongói oldalán lévő lájk gombot, amivel az emberek valódi hamburgereket vásárolhatnak az éttermekben. A felhasználóknak nincs más dolguk, mint megadni a mobilszámukat, amire minden lájkolás után kapnak egy kódot. 10 kód után pedig elmehetnek a legközelebbi Burgerbe, ahol beválthatják őket az új Hot Salsa szendvicsre, amely hozzávetőleg 630 forintba kerül. Ha gyorsan utánaszámolunk, kijön, hogy 63 forintot ér egy like gomb, ami elég könnyű pénznek számít. És, hogy mindez miért éri meg a Burger Kingnek? Azért, mert rohamos léptekkel növekszik a rajongói tábora – jelen pillanatban 30 200 ember kedveli a norvég márkát. És mit ér, ha sok rajongója van egy ilyen márkának?
 
Az Adweek publikációja szerint nagyon is sokat, hiszen egy rajongó értéke 3,6 dollár (kb. 810 forint), így 1 millió rajongó közel 3,6 millió dollárnyi médiaértéknek felel meg. Márpedig ennyi pénzből nehéz bármilyen más eszközzel ilyen sok ember elérni. Azonban nem minden márka egyenlő. A kutatást készítő Virtue szerint van, akiknek kevesebb és van, akiknek több haszna származik a Facebookból – attól függően, hogy hány rajongója van. A Starbucks 6,5 milliós rajongói tábora így például 23,4 millió dollárnyi médiaköltséget takarít meg a rajongókkal. (További részleteket itt olvashattok.)  
 
Szóval ezeknek az információknak a birtokában üzenjünk minden szkeptikus, Facebook-kerülő márkának, hogy igenis van haszna az ottani jelenlétnek – még ha az elején nem is milliókat takaríthatnak meg vele.  

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr482685205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása