Vidámpark férfiaknak

Az energiaitalok végtelennek tűnő piacán a Coca-Cola is szép számmal képviselteti magát. Olyan nagy márkák kötődnek a nevéhez, mint a Burn, Monster Energy, Full Throttle, Vault és a Mother. Ezt az utóbbit az italgyártó Ausztráliában forgalmazza, így nem csoda, hogy még sosem hallottunk róla – pedig már 2006-óta létezik. Bevezetésének fő oka a Red Bull és a V nevű energiaital térhódításának megállítása volt, hiszen ez a két márka kenguruföld fogyasztóinak 94%-át uralta. Sajnálatos módon 2 év után sem sikerült számottevő piaci részesedést szerezniük, mivel a fogyasztók szerint pocsék volt a Mother íze. A hatalmas bukás után a Coca-Cola változtatott a formulán, ráadásul meg is duplázta az ital méretét: 250 ml-ről 500 ml-re növelte a kiszerelést, de ettől függetlenül változatlan áron kínálta a terméket. (Állítólag ez volt az első energiaital, amely nem a megszokott méretben volt kapható, s amely szabványt később a többi márka is átvette.)
 
A méretváltozást egy komoly marketingkommunikációs aktivitás kísérte, amelynek köszönhetően a Mother szép lassan elkezdett növekedni. Azóta eltelt két év, és a márka mára szilárdan áll a piacon. Így történhetett meg, hogy a Coca-Cola Amatil egy grandiózus reklámfilmmel örvendeztette meg az ottani nézőket. A film az átlag ausztrál férfiakat célozza meg és egy olyan vidámparkot mutat, ahol a célcsoport vélhetően jól érezné magát. Motherland-ben ugyanis minden robban, porig ég, veszélyes és mégis nagyon cool. Van benne szuper-dodzsem, bazooka-lövölde, házrobbantás és egy fő attrakció, a Tűz Hullámvasút. „Létezik egy hely, ahol a férfiak előbb cselekednek és csak aztán gondolkodnak” – szól a spot alatt narráció.  A látványos jelenetekben – melyeket a The Colony produkciós cég készített – tényleg igazi robbantásokat és tüzet használtak, valamint valódi vidámparkokban forgattak (Coney Island, New York és Los Angeles). Persze temérdek poszt-produkció is helyet kapott a filmben, aminek köszönhetően valóban különleges és szürreális látvány tárul elénk.
 
De a látvány nem minden. Bár nem sok ausztrál ismerősöm van (szám szerint egy), mégis megdöbbentett, hogy az ottani férfiakat ilyen akció-buzi Terminátornak állítják be. A pusztítás és a vad erőszak effajta pozitív ábrázolása meglehetősen furcsa egy fogyasztói reklámban. Az egész márka egy olyan kitalált parkra építi az imidzsét, ahol a valóságban percenként kb. 100 halott lenne, hiszen a vendégek lezuhannak, felrobbannak, megégnek és cafatokra szakadnak. Miért jó ez? Kinek jó ez? És miért olyan cool ez?
 
Persze egy energiaitalról van szó, tudjuk jól. A kommunikációban sokkal több minden megengedhető, hiszen maga a termék is erőteljesebb, mint egy átlagos üdítő. De ettől függetlenül mégis kicsit értetlenül állunk a képsorok és az üzenet előtt, és nem vagyunk benne biztosak, hogy ez volt a legmegfelelőbb út a márka előtt. Ti mit gondoltok?  

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr312685164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása