Hogyan lehetsz közösségi médiás?

 

Mostanában egyre több hazai ügynökség keres közösségi médiával (SM) foglalkozó szakembereket, sőt néhányan külön divíziót is szentelnek ennek a területnek. (A tegnapi esti választási mizéria egyik nagy tanulsága is az volt, hogy az SM nem ismer határokat, akkor is aktívan működik, amikor minden más leáll.) De vajon mit keresnek az ügynökségek a felvételin és milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy jelentkezőnek?
 
Az AgencySpy mostantól rendszeresen interjúkat fog készíteni a külföldi ügynökségek vezetőivel, hogy választ kapjunk ezekre a kérdésekre. Nem mélyinterjúkról van szó, csupán néhány kérdés-feleletről, melyek talán a Te jelentkezésed során is hasznosak lehetnek – feltéve, ha érdeklődsz a dolog iránt. Az első beszélgetésben Kate Kelley-t, a Carrot Creative ügyvezetőjét faggatták.
 
 
1. Mik a legfontosabb tulajdonságai egy közösségi médiásnak?
Ha nem szereted az embereket, ne is álmodozz erről az állásról. Karakteres személyiséggel kell rendelkezz, ráadásul bátornak is kell lenned – azaz bármikor szóba kell tudnod elegyedni egy ismeretlennel egy szórakozóhelyen. Ismerned kell a digitális marketingstratégiákat és azt is, hogy azok miben különböznek a hagyományos gondolkodástól. Olyan embereket keresünk, akikben alapból van egyfajta folyamatos kíváncsiság, hiszen olyan gyorsan változik minden és olyan sok felületen zajlanak a történések, hogy mindig képben kell lenni. Egy SM szakembernek általában 20 ablaka van megnyitva, 6 párbeszédet folytat és közben végzi a házon belüli feladatait. Ez a fajta zsonglőrködés persze minden munkában megvan, de a közösségi médiában sokkal kiélezettebb a helyzet, hiszen minden élőben történik, így folyamatosan résen kell lenni. Ha elejtjük a labdát, mindenki látni fogja és akkor már nincs visszaút.
 
2. Milyen SM pozíciók vannak az ügynökségeteken belül – pl. junior, segéd, koordinátor, senior, ügyvezető?
A közösségi média egy újkeletű és ezáltal lapos hierarchiával rendelkező terület, ahol az embereket inkább az érdekli, hogy gyorsan és megfelelően végezzék el a munkájukat. De reklámügynökség lévén azért megkülönböztetünk bizonyos pozíciókat: újoncok, junior és senior kreatívok, jr. és sr. fejlesztők, stratégák, igazgatók és ügyvezetők.
 
3. És ezek az igazgatók hol helyezkednek el az ügynökségi hierarchiában?
Mi mindannyian okos, digitális marketingesek vagyunk, akiknek célja, hogy megértsék a közösségi webet. Nincs teljesen elkülönített osztálya a „közösségi médiának” – hiszen az egész cégünk ezzel foglalkozik. Három külön része van az ügynökségnek, melyek mindegyikét egy-egy ügyvezető irányítja: kreatív & stratégia, dizájn & fejlesztés, valamint kitelepítés (deployment).
 
4. Mit várnak az ügyfelek a közösségi médiától és mit ajánl nekik a Carrot? Persze ez egy elég tág kérdés, így nézzünk egy olyan ügyfelet, aki sokat vár az ügynökségtől.
Az ügyfelek elvárásai nagyot változtak az elmúlt 2 évben. Az elején a márkák inkább a PR és reklámügynökségeken keresztül kerestek meg minket és azt mondták: „Jaj, nem értjük a közösségi médiát és ezeket az újfajta digitális trendeket. Segítsetek!” De manapság már kihagyják ezeket a közvetítőket és direkten minket keresnek meg. Az ügyfeleink fele már benne van a közösségi médiában, a másik fele pedig el akarja kezdeni.
 
Ha teljesen kezdők az SM területén, mi felajánlunk egy teljes körű analízist, stratégiát készítünk, kitaláljuk a dizájnt és megcsinálunk minden egyéb fejlesztést.  Ha az ügyfél már elkötelezett az SM iránt és ismeri a közösségi tereket, akkor többnyire auditálást kérnek tőlünk, hogy megnézzék hol van szükség fejlesztésre. Ezután megkérnek minket, hogy élesszük újjá a kreatívjaikat vagy építsünk különlegességeket a mobil/iPad alkalmazásaikhoz.
 
5. Mivel tűnhetnek ki a jelöltek? Van esetleg egy érdekes sztori arról, hogy hogyan lehet "áttöri a zajt" nálatok?
Azok a jelöltek emelkednek ki a többiek közül, akik eljönnek a rendezvényeinkre (Digital DUMBO, NYDD rendezvények), kommentálnak a blogunkon, beszélnek hozzánk a Twitteren és többet látnak bennünk, mint puszta avatárokat. Az ausztráliai Jacob Cass-t (@justcreative, a világ top 3 dizájn-bloggere közül az egyik) például a Twitteres párbeszédünk miatt vettük fel.
Azok a jelentkezők is kitűnnek, akik postolnak a Carrot Tumblr oldalára – legyen az bármilyen agyament hülyeség. Érdekes például, hogy a jelentkezők 57%-a a „zombi” szót használta a hűtőmágnes játékunkon.
 
Azért iktatunk be ilyen játékos elemeket a felvételi folyamatokba, mert mi nem hagyományos ügynökség vagyunk és nem hagyományos embereket keresünk. Olyan embereket kedvelünk, akik el tudnak rugaszkodni a megszokott kliséktől és másképp látnak bizonyos dolgokat. A másik indok, hogy ezzel szűrni is tudjuk a beérkező – irdatlan mennyiségű – életrajzok és portfóliók számát. Sőt, az életrajz többnyire az utolsó, amit nézünk – nem is tudsz átjutni azon az ajtón, míg nincs Linkedin és Twitter profilod (hiszen ha nem vagy a közösségi médiában, hogy segíthetnél ügyfeleinken?).
 
6. Mennyi SM szakembert terveztek felvenni idén?
Ez az év máris egy nagy mérföldkő az ügynökség életében, pedig még csak április van. Az egyik legnagyobb kihívás számunkra, hogy úgy növekedjünk, hogy közben ne módosuljon a vállalati kultúra. Mindig nyitottak vagyunk az új tehetségekre, de mivel van egy nagyon jó csapatunk, ügyelnünk kell arra, hogy akit választunk tökéletes legyen a munkára, de még tökéletesebben illeszkedjen a szervezeti kultúrába. Ezeket figyelembe véve, meg szeretnénk duplázni a munkatársak számát az év végére.
 
7. Miken dolgoztatok mostanság?
Nem csak konkrét ügyfél megbízásokon dolgozunk, hanem technológiai fejlesztéseken is, melyeket az ügyfelek csak később rendelnek meg tőlünk. Tavaly például elkészítettük a „Where Brooklyn Alkalmazást”, ami a geo-lokációban mutatott fel jelentős fejlődéseket – csomó cég ezt használja most. Jelenleg különleges és mélyen szegmentált iPhone alkalmazásokon dolgozunk, melyek zárt csoportok (pl. irodák) számára lesznek hasznosak. A csapatunk mindig egy lépéssel a világ előtt jár, így szerencsére van időnk letesztelni az ötleteinket, mielőtt az ügyfél kezébe adnánk.
 

Reméljük hasznosnak találtátok az interjút. Ígérjük, hogy a jövőben továbbra is megosztunk veletek ehhez hasonló érdekességeket.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr42685158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása