5 érv a munkahelyi netezésre és a közösségi kommunikációra

Manapság egyre többet hallani arról, hogy a munkaadók megtiltják alkalmazottaknak a közösségi oldalak használatát, illetve korlátozzák a dolgozók netes hozzáférését. A Robert Half Technology 1400 vállalat informatikai vezetőjét kérdezte meg arról, megtiltják-e a munkatársaknak a Facebook, a MySpace vagy a Twitter használatát munka közben. A cégek mindössze tizede hagyja, hogy alkalmazottai közösségi oldalakat látogassanak munkaidőben. Pedig nem biztos, hogy feltétlenül kifizetődő, ha szigorúan tiltják ezeket a lehetőségeket. De vajon miért?
 
Nézzünk meg néhány racionális érvet, melyek a közösségi oldalak használata mellett szólnak. B.L. Ochman, az ADage újságírójának cikke következik.
 
 
 
1. Az ellenállás hiábavaló
A munkavállalók egyre nagyobb hányadának van már internet hozzáférése a mobiltelefonján keresztül. 2013-ra a globális internethasználók 43%-a (607 millió ember) úgyis erről az eszközről fogja elérni a közösségi oldalakat – állítja az eMarketer tanulmánya.
 
2. Ne gondoljuk azt, hogy az alkalmazottak nem találnak más hasztalan elfoglaltságot
A vezetők egyik legnagyobb félelme, hogy a közösségi oldalak munkakerülésre ösztönzik az embereket. Tehát ha megtiltják a szörfölést, az alkalmazottak rögvest munkához látnak… Mindannyian tudjuk, hogy ez nem így van, hiszen aki lazsálni akar, az offline is képes rá.
 
3. A közösségi oldalak növelhetik a dolgozok termelékenységét
Az Internet Jövője IV nevű tanulmányban a megkérdezett szakértők háromnegyede azt állította, hogy az internet használata fejlesztheti az emberi intelligenciát, kétharmaduk pedig azt, hogy az internet javítja az olvasási, írásbeli és lexikális képességeket.
 
4. Jó ötleteket szalaszthatunk el
A jó ötletek egy cégen belül bárhonnan jöhetnek. A közösségi portálok (wikik, blogok, fórumok, közösség oldalak) erősítik az emberek közötti kommunikációt, így lehetővé teszik a dolgozóknak, hogy több szinten is megosszák egymással az ötleteiket.
 
Lehet, hogy egy igazán friss ötlet arról a részlegről jön, aminek  nincs szorosan köze a marketinghez, pr-hez vagy a sales-hez. Az is megeshet, hogy a kommunikáció hiányában két részleg ugyanazon az irányon kezd el gondolkozni.
 
5. Az alkalmazottak sokkal megbízhatóbbak, mint azt gondolnánk
A vezetők attól félnek, hogy az alkalmazottak szigorúan titkos információkat szivárogtatnak ki, netán rossz fényben tűntetik fel a vállalatot. Az emberek nagy hányadának azonban sokkal több esze van annál, minthogy kockára tegye a munkáját néhány öncélú kommenttel és levéllel – különösen ezekben a nehéz időkben, amikor mindenki félti az állását.
 
Ha nem bízik a vállalat a munkavállalókban, akkor két nagy probléma is felmerül: rossz embereket alkalmaznak, illetve nem megfelelően képzete ki őket. Azok az emberek, akik negatív színben akarják feltűntetni munkaadójukat úgyis találnak rá módot.
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Összefoglalva, a cégeknek sokkal több vesztenivalójuk van, ha megtiltják alkalmazottaiknak a közösségi oldalak használatát, mint amennyit nyerhetnek a dolgon. Sok idő kell még, hogy ezt belássák a vezetők,  az ADage szerzője szerint kb. még 2 év. Kíváncsian várjuk, hogy idehaza mikko jönnek rá...

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr442685125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása