Para banner

Milyen reklámkommunikációval lehet útnak indítani egy olyan TV sorozatot, amiben egy mesterséges intelligenciával rendelkező számítógépes program elszabadul és elkezdi zaklatni a fiatalokat? A válasz egyszerű: el kell játszani az egészet élőben...
 
A DEUS nevű sorozathoz készült izraeli kampány alighanem áthág néhány etikai előírást, mégis briliánsan és érdekesen szólítja meg a célcsoportot. A több állomásból álló, ízig-vérig online kampány első fázisában egy sorsolásos játékra buzdították a netező fiatalokat, ahol jegyeket lehetett nyerni az ekkor még ismeretlen sorozat premierjére. A regisztrálók a személyes adataik megadása után nem is sejthették, hogy a remény mellett egy cookie fájlt is kapnak, ami elraktározza ezeket az információkat a számítógépükön. Két hét múlva a DEUS életre kelt. A cookie fájlban elrejtett adatok segítségével a böngésző fiatalok személyre szóló bannereket láthattak, amik tudták az illető szülinapját, hobbijait, iskoláit, sőt még a legjobb barátjuk nevét is – akárcsak a sorozatban lévő szuperszámítógép. Ezek az üzenetek hihetetlen nagy pánikot és érdeklődést keltettek a világhálón: fórumok és blogok tucatjai cikkeztek a témáról, aggódó szülök tömkelegei hívogatták a honlapokat, valamint figyelmeztető körüzenetek is útnak indultak. A bannerek 3 nap múlva eltűntek, így mindenki egy galád hackerre gyanakodott. Egy hét múlva azonban ismét megjelentek, de ezúttal már nem leplezték valódi céljukat. „Én tudom, hogy ki vagy….itt az idő, hogy te is megismerj engem”– szól a szöveg a banneren.
 
A kampány hatalmas nagy siker volt, hiszen fiatalok ezrei mentek el a megnyitó premierre és az első epizód is rekord nézettséget ért el.  Sikerült olyan buzzt generálni, amit aligha lehetett volna ennyi pénzből egy ATL kampánnyal. Persze kérdéses a dolog etikussága, illetve a személyiségi jogok megsértése, hiszen sok helyen ezt kiverné a biztosítékot – főleg Magyarországon. Ti mit gondoltok? Fel lennétek háborodva?

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr92684690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adrant 2009.07.23. 12:34:24

Szerintem ez még belefér. Én jót mosolyogtam volna a dolgon. Persze el tudom képzelni, hogy a kevésbé nyitott emberek nagyon ráparázhattak a dologra...
süti beállítások módosítása