Miért lett sikeres Jordan?

Bizonyára senkinek sem kell bemutatnom Michael Jordant, minden idők leghíresebb kosárlabda játékosát, aki a tizennégy NBA-s idénye alatt, hatszor lett bajnok, valamint a rájátszás és a döntő legjobb játékosa. Tíz alkalommal volt a liga gólkirálya, ötször pedig az Év legértékesebb játékosa. Pályafutása alatt minden alkalommal beválasztották az All Star gálába és még egy saját hollywoodi filmmel is büszkélkedhet. De még Michael Jordannek is szüksége volt egy motiváló erőre, aki inspirálja és jobbá teszi a játékát, egy mentorra, aki kihozza az elméje és teste mélyén szunnyadó energiákat. Ez az ember nem más, mint Leroy Smith.
Történt ugyanis, hogy Leroy Smith a gimi második osztályában elverte kosárban MJ-t, s ezzel olyan svungot adott neki, ami örökre megpecsételte az ifjú kosárlabdatitán pályafutását. Ahogy ő fogalmaz, „nélküle Jordan csupán egy bohóc lenne nagy piros orral”. Smith azóta számtalan más kosarast is motivált, hála az oktató DVD-inek és az egyedi stílusú edzéseinek. Most végre elindított egy honlapot is, melyen az egész világ számára hozzáférhetővé teszi a tanításait és különleges edzésmódszerét.
Ha a kedves olvasó úgy érzi, hogy itt valami bűzlik, akkor bizony jó gondolja... A GetYourBasketballOn.com ugyanis egy hihetetlenül jól kitalált és felépített kampány része, melyben azonban annyira el van dugva a branding, hogy a külföldi kollegáim is csak egy domain regisztráció alapján tudtak megbizonyosodni arról, hogy kinek a nevéhez is fűződik. Az egész a Nike zseniális ötlete, mely  MJ Jumpman kollekcióját hivatott népszerűsíteni.
Marketingszempontból rendkívül érdekes, hogy ennyire „brandtelenítették” az oldalt – bár ha jobban belegondolunk hagytak némi nyomot, hiszen Jordan neve mindig is a Nike-hoz kötődött. A készítők szándékosan kerültek minden explicit utalást a márkáról, bízván az internet és a netezők által keltett buzzban, ami a külföldi reklámos és nem-reklámos oldalakat elnézve teljes mértékben bejött. A „VEDD MEG” sulykolása helyett olyan szórakoztató élményt generáltak, amiért az emberek akár többször is visszalátogatnak az oldalra, illetve WTF (what the f*ck) felkiáltással utánanéznek a dolognak.
A közelmúltban idehaza is indult egy hasonlóan titokzatos kampány, mely – mint kiderült – a Vitalis Lakópark nevéhez fűződik. A különbség csupán annyi, hogy míg Magyarországon a gyerekcipőben járó internetes kultúra egyelőre kevésbé, addig a tengerentúli internethasználat abszolút lehetővé és működőképessé tesz egy ilyenfajta megközelítést. A Charlie Murphy (Eddie testvére) által megformált Leroy Smith, valamint a tanításait és életművét bemutató filmek méltán érdemlik ki nálunk az 5 pontot. Kíváncsian várjuk az ehhez hasonló kampányokat!

Akit csak a filmek érdekelnek, az itt külön-külön megnézheti őket: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr792684673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.18. 12:37:02

kurvajó :o)) mondjuk egyébként is elfogult vagyok a kosárlabda iránt...
Charlie Murphy mintha Eddie testvére karikatúrája lenne, és azok a nyeszlett karok.... :DDD nem annyira kosaras...de imádnivaló

Adrant 2009.06.18. 16:04:52

Lol!!! Ez nagyon elborult, nekem való. :D:D

Amúgy érdekes megközelítés ez a "brandtelen" viral dolog, de úgy gondolom, hogy egy Nike-nál nyilván rendesen mérlegeltek mielőtt belevágtak.
Én is rákerestem a neten és tucatnyi site, meg blog foglalkozott a témával. Először azért mert nem tudták, hogy mi ez az egész (WTF :), utána meg azért mert leleplezték a márkát.

A Herceghalmos dolog is tökre szimpi nekem, az más kérdés, hogy idehaza tényleg egy szűkebb réteg foglalkozott a témával.

Omyg 2009.06.18. 16:15:16

Állati jó! A lángszórós résznél visítva fetrengtem. :)
Respect a Nike-nak, mert olyan rokonszenvet ébresztett bennem, amit egyetlen általuk készített reklámnál sem éreztem még. Simán elgondolkoznék azon, hogy megveszem a cipőt, mert egyrészt szeretek kosarazni, másrészt jól néz ki, harmadrészt meg én akarok "hot shot"-ot. :D

Vicces, a Kreatívon ma láttam a Rudolf herceges bannert, amin már nyíltan vállalják a kilétüket. Szerintem az is tök jó kis kampány.

uccaszoc · http://uccaszoc.blog.hu 2009.06.18. 16:59:19

És a kosaras kártyák már csak habok voltak a tortákon :D

mjordan 2009.06.18. 17:38:07

I liked it...thx for the commercial.

smartdrive 2009.06.18. 17:43:17

valódi néger ilyen hajat nem hord

DownQ · http://letoltes.freebase.hu 2009.06.18. 18:27:42

@mjordan: Jordan is az Adrenalit olvassa! :D

Adrant 2009.06.18. 23:20:15

@DownQ: Akkor már megérte azt a negyed órát, amíg rászántam a posztra. :)
@mjordan: Köszönöm, mester!! :D
süti beállítások módosítása