Kullancsok vagyunk

Legalábbis így gondolták a jakartai Saatchi & Saatchi kreatívjai, akik egy grandiózus de költséghatékony ambient trükkel örvendeztették meg az egyik bevásárlóközpont látogatóit. A reklámra azért volt szükség, mert egy helyi állatkereskedés növelni szerette volna a kullancsirtó  termékeinek eladását, de – nem meglepő módon – kevés pénz állt a rendelkezésére. Szerencsére valakinek eszébe jutott a cégnél, hogy a mutyis reklámcédulák és kézzel rajzolt plakátok helyett felkérjenek egy reklámügynökséget, akik professzionális marketing-elsősegélyben részesítik a vállalkozást.
A terv bejött, az emberek „lekapták” a fejüket a 225 négyzetméteres padlómatricákra, melyeket 3 nagy plázában is kihelyeztek. Mi volt az eredmény? Nos, az emlékezetes és szórakoztató ambient akció sokak fejében megmaradt, ezzel is elhelyezve a top of mind-ban a céget, a JakPetz-et és egyik legfőbb termékét, a Frontline-t. Szóval a végén mindenki jól járt: a kutyákon kevesebb kullancs lett, a boltokban meg több vevő, a kullancsmentes kutyusok örültek, a JakPetz tulajdonosai meg főleg…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr422684609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Omyg 2009.03.05. 10:16:42

Hogy egyem a szívét a kis kutyulimutyulinak. Szegénykén csúnya randa bolhák mászkálnak... Na majd adunk nekik. :D

Exo · http://addict.blog.hu/ 2009.03.05. 10:17:45

Ja, még jó, hogy nem volt a közelben egyetlen PETÁs sem, mert lehet rájuk öntött volna fentről egy kis forró szurkot. :-)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.03.05. 10:35:53

az állatgyógyászetben (mint általában az egészségügyben) nagy pénz van, csak pont az a baj, amit Te is mondtál Ad-ri, hogy gyógyszerészaggyal max leafletekra gondolnak.
A termékhez: érdekes lenne lekutatni, hogy elsőre mi jut eszedbe a Frontlineról, mert nekem a kullancsírtás....

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.03.05. 11:19:49

Húú..igazad van. Az angol tudásom most cserben hagyott. :)Köszi Sue

Adrant 2009.03.05. 11:23:44

Nekem is fura volt, hogy bolhát írtál, bár a reklám szempontjából tök mindegy. :)

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.03.05. 12:57:25

és mindezt Saatchi & Saatchi nélkül is simán meg lehetett volna csinálni, úgy biztos olcsóbb lett volna mint egy átlag falu éves költségvetése...bár nem kétséges így is olcsóbb mint ha drágább lett volna. Azzal azonban nehéz vitatkozni hogy jól néz ki, és ötletes mert hogy működik, az így messziről is látszik!

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.03.05. 14:12:52

Nagyon jó az ötlet. Tetszik.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.03.05. 14:41:26

gonoszpok:
"mindezt Saatchi & Saatchi nélkül is simán meg lehetett volna csinálni"

Én csak ismételni tudom magam: a gyártócégnél kémikusok ülnek a marketingen, nem kreatívok ha nem hiszed nézd meg a Merial (gyártócég!!!!!) honlapját, szerintem ez mindent megmagyaráz:

fr.merial.com/

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.03.05. 14:44:21

de ha ez sem győzőtt meg nézdd meg a magyar Merial honlapot:
frontline.hu.merial.com/#

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.03.05. 15:01:10

az én kutyám is frontline-t használ oh yeah :)

Omyg 2009.03.05. 15:59:07

Hűűű....mindkét honlap egy gyöngyszem. :)
A Merial reklámfilmje a magyar honlapon meg egyenesen egy remekmű. :D

Adrant 2009.03.05. 16:11:40

Egyébként ez tipikusan olyan ambient fogás, amit idehaza tutira nem engednének meg. Szinte hallom, ahogy kinevetik a kreatívot: "Te hülye vagy? Kullancsoknak állítsuk be az embereket? Hát azt nem lehet."

Na, ilyenkor rühellem ezt az egész magyar reklámipart. Itthon miért ilyen tejbetök mindenki?

mihalytoth · http://www.kerkom.hu/ 2009.03.05. 16:35:51

@Adrant: Sajnos nagyon igazad van. Én korábban "középkeleteurópalegnagyobbbevásárlóközpontjában" dolgoztam, ahol a padlómatrica maga volt a káromkodás.

Aztán egy rendezvényen leragasztottunk egy hatalmas Európa térképet, amin azt mutattuk be a kutyushoz hasonlóan, hogy nincsenek igazán határok...

Két eredmény született:
1. Az akkor külügyi kulturális megmondóember "kölcsönkérte" az ötletet.
2. Iszonytató pénzt terhelt a marketingre az üzemeltetés a "ragasztónyomok eltávolításáért".

De a hirdetők sem elég rugalmasak sokszor, próbáld meg eladni egy honi cégnek, hogy a hirdetését csak felülnézetből lehet látni, 200 méterről, de akkor jó poén lesz...

Adrant 2009.03.05. 17:05:25

@mihalytoth: Na igen, pont erről beszéltem.
Köszönöm szépen a szemléltető példát. :)

Folyton azon töröm a fejem, hogy mi kéne ahhoz, hogy végre bátrabbak legyenek a fejesek? Hogyan lehetne nekik megmutatni, hogy ki kell mászni azokból a hülye öreg dogmákból, amikben nyakig hemperegnek évek óta.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.03.05. 17:06:03

Viva la ADrevolucion!!!!! :D

Adrant 2009.03.05. 17:07:07

@ad-renalin:
Lol!!!!! :D:D:D

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.03.06. 10:49:45

@mihalytoth:
hááát nem tudod mit terheltek a marketingre nálatok, szerintem csak rossz ügynökségi szerződést kötöttetek.
Mi a adlómatricát legyártjuk, mi rakjuk fel (hogy ne legyen buborékos stb..) és vissza is szedjük. Az vinylanyag amivel mi dolgozunk egyébként rem ragad...
süti beállítások módosítása