Hülye sz*r, ami k*vára nem működik

A mai napon ismét duplázunk: ha már szó volt a „Mi a fasz pokrócról”, nem mehetek el szó nélkül a „Hülye szar, ami kuvára nem működik” mellett sem, mely a Sony legújabb hiperszuper kütyüjéről készült kamu riportot takarja. Mielőtt még azt gondolnátok, hogy megőrültem, nézzétek meg a videót, melyből egy csapásra kiderül, hogy miről beszélek. (Vigyázat, erős NSFW jellege van.)

 

Most, hogy láttátok ezt a kis szösszenetet, felmerülhet bennetek egy kérdés: EZ MEG MI A FENE? A videó lényegében egy olyan új szerkezetről szól, aminek az égadta világon semmi értelme sincs. „Azt akarjuk, hogy az emberek vérben forgó szemekkel üvöltsék, hogy: működj, működj már te rohadt k*va szemét” – állítja a Sony szóvivője. Az kisfilm annyira hitelesen és ügyesen van megcsinálva, hogy jó pár másodpercig csak kérdően meredtem a képernyőre. Nem értettem mit nézek, egészen addig, míg rá nem kattintottam egy másik riportra.
Az oldal, melyen a videó található ugyanis egy amerikai „kamu híradó” szervezeté, az Onion-é. A cég lényegében szatirikus riportokat gyárt nemzetközi, helyi, tudományos és politikai témákról, melyek lehetnek igaziak, vagy kitaláltak. Létezik egy nyomtatott illetve online kiadása is. Az utóbbi 2007 márciusa óta működik és hihetetlenül népszerű az amcsik körében. „Több mint 1 millió letöltésünk van hetente, ami az egyik legjobb az internetre-készült-videók kategóriában.” –mondta az Onion elnöke, Sean Mills.
Tehát ebből is kiderül, hogy remek kommunikációs potenciál lakozik benne, hiszen óriási látogatottsága van és a humorból adódóan sok embert megnevettet. Valószínű ezért jutott a Sony eszébe, hogy ők is készítsenek egy ilyen kamu hírt, ami ha másra nem is, arra tökéletes, hogy megmutassák milyen jó fejek. Tehát lényegében egy negatív-image víruskampányról van szó, melyet senki nem vesz komolyan, de mégis terjed, mint az Ebola. És ki más engedhetne meg magának egy ilyen ötletet, ha nem az egyik legnagyobb nemzetközi multi?
Nagyon ügyesnek gondolom ezt az ötletet, annak ellenére, hogy semmilyen konkrét dolgot nem reklámoz, tele van káromkodással, negatív képet fest a termékekről és még a fogyasztókat is hülyének állítja be. Aki pedig szeretne egy ilyen "kib*szott idővámpírt" az nyugodtan rendeljen egyet, úgysem fog kapni! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr592684591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adrant 2009.02.13. 14:21:58

Ez kész, ez mára már betett. :-D
Baromi ügyes kis marketingfogás a Sony részéről és tutira veszem, hogy csak pozitívan jöhetnek ki a dologból.
Köszi a leírást Adri, nem nagyon jöttem volna rá, hogy mi a fene ez. :)

Omyg 2009.02.13. 14:28:01

Kezdem már unni, de egyetértek. :)
Nem hiszem, hogy sok cég megengedheti magának, hogy ilyen negatív hírverést készítsen a termékeinek. A film után egyáltalán nem érzem bántónak a dolgot, vagy kevésbé kívánatosnak a Sony-t. "Negatív-image víruskampány" ? Tetszik. :)
süti beállítások módosítása