Feláldozták a Whoppert

Néhány nappal ezelőtt írtam egy postot a Burger King barátság-áldozás kampányáról, melyben a Facebook felhasználók 10 törölt ismerős után 1 Whopper szendvicset kapnak ajándékba. A Burgernek mindenképpen jó kis hírverést csinált a dolog, de a kérdés ugyebár mindenkiben felmerült: miért is jó ez a Facebook-nak? Nos, úgy tűnik, hogy nem jó, hiszen a tegnapi napon felfüggesztették az alkalmazást. „A Facebook törölte a Whopper Sacrafice alkalmazásunkat, mert úgy tűnik, hogy a szendvicset jobban szerettétek, mint 233 906 barátotokat” – áll a WhopperSacrifice.com oldalon.
A Facebook azzal reagált a dologra, hogy személyiségi jogok miatt állították le az alkalmazást. Ugyanis a közösségi site bizonyos vezetőinek nem tetszett, hogy a törölt barátokat egy üzenetben értesítették arról, hogy feláldozták őket. „Mi ösztönözzük a kreativitást a fejlesztők és márkák részéről, de azt is biztosítanunk kell, hogy ezek az alkalmazások betartsák a felhasználók személyiségi jogait”– közölte egy szóvivő a Facebook blogjában.
Én nem teljesen értem, hogy egy értesítési üzenet miért sértené ilyen mértékben a személyiségi jogokat, de úgy gondolom, hogy nem is ez volt az igazi oka a beszüntetésnek. Biztosan lesz még utóhangja ennek a dolognak, kíváncsian várjuk a fejleményeket – amiről természetesen beszámolunk minden kedves Adrenalin olvasónak.

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr442684561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Exo · http://addict.blog.hu/ 2009.01.16. 14:53:36

Szerintem is kamu ez az indok. Egyszerűen nem tűrte tovább az Facebook, hogy sorra törlik a kapcsolatokat a felhasználók. Úgy látszik, nem gondoltak bele igazán, mikor rábólintottak a Burger tervére, és csak most döbbentek rá, hogy a világban negatív fényt vet a site-ra ez az feláldozás dolog. Szerintem. :)

Omyg 2009.01.16. 14:54:47

Ja, én is így látom a dolgot. De lehet, hogy van itt még valami stikli a dologban....

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.01.16. 15:00:28

Bizony, valószínű, hogy nem gondolták át rendesen ezt a dolgot.
És most, hogy letiltották az alkalmazást, szerintem csak rontottak a helyzetükön. Biztos vannak olyanok, akik még csak 7-8 ismerőst töröltek...azok most elég morcosak lehetnek. :)

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.01.16. 15:07:58

@ad-renalin: :D de tudom őket sajnálni, micsoda pech... :)

_original · http://mikvannak.hu 2009.01.16. 16:41:46

nem tudom, szerintem nem szumorúak, szerintem be lehet őket jelölni újra.
süti beállítások módosítása