Újévi találós kérdés

Ritkán kap az ember egy pillanatragasztó mellé teljes körű használati utasítást az élethez, de az UHU ragasztó reklámja pont egy ilyen kivételes példa. A hihetetlenül retro külső egy mélyebbnek tűnő belsőt takar, ami azonban szövegileg messze elmarad a benne rejtőző lehetőségektől. Csak, hogy tudjátok, miről beszélek, a reklám szövege durva fordításban így szól:
 
„A megfelelő hatás érdekében: olvassa el az összes utasítást! Mosson kezet! Törölje le a port mindenhonnan! Kapcsolja ki a TV-t! Kapcsoljon ki minden zenét és zajforrást! Húzza ki a telefonkábelt! Küldjön ki mindenkit a szobából! Lélegezzen mélyeket! Tisztítsa le az elméjét! Aludjon egy jó nagyot! Ne fogyasszon semmilyen alkoholt 36 órával a használat előtt! Bocsásson meg a szüleinek! Béküljön ki a múltjával! Fogadja el önmagát! Kössön békét az belül lakozó démonokkal! Jöjjön rá, hogy mennyire különleges ember, és hogy egy sokkal nagyobb terv része, mint azt el tudná képzelni! Tárolja szobahőmérsékleten!”
 
Kíváncsi lennék, hogy vajon miért próbálnak meg egy ilyen termékhez efféle „magasröptű” értékeket kötni? És ha már megpróbálják miért nem fektettek bele pár órácskával többet a szövegírók, hogy egy kicsit viccesebb legyen a dolog? Egyáltalán mi a fene akar ez lenni?
 
Aki már magához tért a szilveszteri mámorból, az segíthetne nekem megfejteni ezt a dolgot! Előre is köszönöm. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr772684544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.01.02. 23:20:56

Először is Boldog Új Évet nektek.

Ritkán látogatok el a site-ra, ez esetben azonban nem tudok szótlanul elmenni a kérdés megválaszolása mellett.

Egy tudományosabb magyarázat jut eszembe. Számos reklámpszichológus (, Sas, Babocsy, Móricz, stb.) és reklámpszichológiával foglalkozó szakkönyv foglalkozik a "figyelemfelkeltés veszélyeivel": ingerfokozás, tolakodás, öncélúság, sokkolás-főként tcr-kampányok esetében.

Főként a TCR-kampányok kapcsán, - a hatékonyabb emócionális rabulejtés végett - erős feszültséget kell genrálni a fogyasztóban. Majd ezt le is kell csapni: drive reduction,amely valamilyen pozitív póthasznot, élményt jelent neki -, hogy bekövetkezzen a meggyőzési hatás.

De - és itt térnék rá a konkrét hirdetésre - bumeráng hatás is előállhat, ha a reklámkoncepciónkkal nagyobb feszültséget generáltunk, mint amit a termékünk/szolgáltatásunk lecsaphatna.

Itt is valami hasonlót érzek - hatalmas szakadék tátong a társított "magasröptű" érték és a termék között.

Na remélem nem volt túl dagályos a teoretizálás.

Üdv mindenkinek. :)

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.01.04. 13:07:42

Köszi Bery, abszolút egyetértek.
B.u.é.k. neked is! :)
süti beállítások módosítása