Élménypont – Bluetooth marketing

A Bluetooth egy távközlési ipari szabvány kis hatósugarú, vezetéknélküli adatátvitelre.

A Bluetooth marketing egy olyan forradalmian új kommunikációs csatorna, mely közvetlenül szólítja meg a mobiltelefon felhasználóját. A küldött információ - mely lehet képüzenet, hangüzenet, játék, digitális névjegykártya, vagy bármely egyéb formátumú üzenet - felhasználásával a reklámkampányokat, promóciókat ki lehet terjeszteni a mobiltelefonokra. Ez a merõben új kommunikációs csatorna egyre inkább elengedhetetlen részét fogja képezni a jelenlegi marketing stratégiáknak.

Küldhetõ tartalmak:  
 
• képek, képüzenetek
• háttérképek
• csengõhangok, hangüzenetek
• eredmények
• játékok
• kuponok
• névjegykártyák
• webbookmark kedvencek automatikus hozzárendeléssel
• egyéb formátumú üzenetek 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A bluetooth marketing előnyei

Amellett, hogy a mobil marketing korlátlan teret ad a fantáziának, a legtöbb mobil kampány igen alacsony költséggel megvalósítható, olcsóbban, mint az internetes kampányok, egy SMS kampány vagy az ATL kampányok. A Bluetooth marketing alkalmazásakor legfeljebb három dologra kell gondolni, melynek költségvonzata van: a tartalomfejlesztés, a modul költségei, továbbá, ha a hirdetõ fel szeretné hívni a figyelmet a modulra, akkor az ahhoz tartozó hirdetési eszköz költségei (például plakát, képernyõ, stb.) 

Vásárlóközpontú kapcsolat 

A marketing ipar folyamatosan új utakat keres a vásárlókkal való kapcsolatteremtésre, az ATL tömegmarketinghez képest a BTL módszerek sokkal fogyasztócentrikusabbak: a mobil technológia remek lehetõséget nyújt ezen módszerek alkalmazóinak, hogy minél több embert érjenek el a lehetõ legközvetlenebb és legszemélyesebb úton.

A grafikák, videók, szöveges üzenetek, képek és zenék legkülönfélébb kombinációival csúcsminõségû multimédiás kommunikáció megteremtésére vagyunk képesek.

Interaktív marketing 

Nem szabad elfelejteni, hogy a mobiltelefon kommunikációs eszköz, ennél fogva pedig két irányban mûködik. Nem arról szól pusztán, hogy csak a cégek küldhetnek különbözõ üzeneteket és tartalmakat, hiszen a fogyasztók is hívhatják a cégeket, vagy üzenhetnek azoknak.

A mobiltelefon az egyik legmegfelelõbb eszköz arra, hogy kétirányú kapcsolatot építsenek ki a cégek a vevõkkel, hiszen a mobiltelefonokat mindig magunknál hordjuk. A mobiltelefonon megjelenõ üzenettel az interakció jóval nagyobb mint más promóciós eszközöknél. 

Mérhetõség 

 A modulokkal mérjük, hogy mekkora volt a fogyasztói interakciók száma, azaz hányan töltötték le a tartalmakat, ezek közül melyek voltak népszerûek. A mérés a kampányok teljes ideje alatt zajlik, az interakciók minden ponton mérhetõek. A kapott információk alapján a hirdetõnek módjában áll kiválasztani hol és milyen formában érdemes leginkább reklámoznia, hol voltak a hirdetésre a legfogékonyabbak a fogyasztók.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr772684443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása