Meglepő fordulat a motorosok védelmében

A Volkswagen hirdetések híressé váltak kreativitásukról. Most ismét egy igazán újszerű példánnyal bővült a portfólió, amelyet iPad-re készítettek a motorosok védelmében... ahogy a felhasználó gyanútlanul lapozza egymás után az oldalakat, váratlan dolog történik. Épp, mint ahogy vezetés közben, az utakon...

 blind-spot-ad-volkswagen.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr397233877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikimackó 2015.03.02. 16:59:57

rossz a kérdésfeltevés......., igen, kénytelen vagyok figyelni a motorosokra, de párnak a nyakán szivesen megállnék 8 tonna tengelynyomással !!!

István Tamasi 2015.03.03. 10:38:10

A szabályosan közlekedő motrosokra vigyázok. A cikázó, sebességhatárt túllépő motorosoknak hosszú kórházi ápolást kívánok.

BitPork 2015.03.03. 11:50:07

Csatlakozom a fenti két hozzászóláshoz! Az hogy az a jármű keskenyebb nem alap a sor kerülésére vagy hogy cikázzunk. Én ( igaz nem nagy köbös ) is motor használó vagyok, de valamiért ki tudom várni a soromat.
És senki se jöjjön a gyorsabb érvvel, mert egy bő 200LE-s autóm van, és az is gyors , mégsem veszi senki szívesen ha előre akarok kerülni a forgalomban erre hivatkozva...

room_101 2015.03.03. 12:40:06

Pár éve egy "szelíd" motoros napokig hergelte a környéket a száguldozásával. Egyik délután bőgetés, fékcsikorgás és nagy puffanás. A delikvens lefejelte a keresztben átslisszolni próbáló BKV Ikarust a hátsó kerék mögött. Mire odaértünk, már csak egy kupac sár volt ott, amit a fejével a sárvédőből kivert, tetején véres trutymóval. Fogott at átok. Azóta csend van...

xunilo 2015.03.03. 13:15:04

"váratlan dolog történik. Épp, mint ahogy vezetés közben, az utakon..."

Hat ja, altalaban varatlanul eri az autosokat, amikor egy motoros -minden szabalyt felrugva- cikazik elore a sorok kozott, vagy jon szembe a fouton, a tuloldali savban.

A kerdesfelteves szandekosan manipulativ persze, h az jojjon ki, amit latni szeretnenek.
mar ugyan mirt huzodnek felre? Talan a gyalogosok felrehuzodnak a jardarol, h en elferjek autoval, mert all a sor?

walaki_aki 2015.03.03. 13:23:42

@BitPork: A motoros előremehet a sorban. Ez szabályos. Nem régi eset, hogy rendőr zavarta félre a dugóben előre menni szándékozó motoros elől a bunkó autóst aki csak azért is betartott neki. Ez természetesen nem jogosít senkit őrült cikázásra. Kocsik között előre lehet menni 10-20 Km-es sebesség különbséggel is. A dugó így is megszűnik létezni.

Medgar 2015.03.03. 13:35:01

@walaki_aki: Helyesen a motoros előre mehet az álló kocsisor(ok) bal oldalán.

walaki_aki 2015.03.03. 14:03:54

@Medgar: Így igaz. Bolond aki jobb oldalon megy. Több sávos esetén ugye már más a helyzet.

eßemfaßom meg áll 2015.03.03. 14:17:22

c. Igen figyelek, jónéhány minden szabályt leszaró motoros életét mentettem már meg ezzel.

eßemfaßom meg áll 2015.03.03. 14:24:29

@walaki_aki: "A motoros előremehet a sorban. Ez szabályos."

Amennyiben elfér. de senkinek nem kötelessége direkt akkora helyet hagyni, hogy elférjen.

"Kocsik között előre lehet menni 10-20 Km-es sebesség különbséggel is."

Erre tudnál valami kresz-linket adni?

GöTi 2015.03.03. 15:09:17

"mar ugyan mirt huzodnek felre?" - mert udvarias, a többiekkel is törődő ember vagy, nem pedig önző bunkó.

Akár kerékpárral, motorral, vagy gépkocsival közlekedik valaki, ugyanolyan joggal veszi igénybe a közutat.

Kedvencem az "autós" aki a piros lámpa előtt leelőz, amikor kerékpározom, majd gondosan jobbra zár. Már nem bosszant, csak elszomorít...

(Az "autós" nem azonos a gépkocsit vezető közlekedőkkel - ő így határozza meg magát, elért valamit az életben, van autója.)

erol 2015.03.03. 15:20:02

Mindig, mindenki szabálytalan csak egy kivétel van: az "autós". Neki mindig igaza van, övé az utolsó szó. Ő maga a legfelsőbb bíróság. Ámen.

2015.03.03. 15:21:57

Ajánlok mindenkinek egy kirándulást Vietnámba, Saigonba, hogy megértse mit jelent a motorozás. Európai aggyal felfoghatatlan 4-5 millió motoros egy városban, alig okozva balesetet. A duda helyettesíti az indexet, a tükröt, a záróvonalat, a közlekedési lámpát. A piros csak azt jelenti, hogy aki nem siet az ne menjen, de aki siet, az mehet. A megoldás kulcsa az alacsony sebesség (30-40 km/h), az odafigyelés, a türelem. A kereszteződésben, körforgalomban senkinek sincs elsőbbsége, ahogy a gyalogosnak sincs sehol, még a ritka zebrákon se. Mégse ritkán ütnek el bárkit. A motoros dugóban sétálni pedig fantasztikus élmény.

lobster thermidor 2015.03.03. 15:38:22

@eßemfaßom meg áll:

Ha normálisan használod a sávot, amelyben állsz, akkor egy normál méretű motor simán elfér a kocsisorok között. Ha az a szándékod, hogy szívasd azt, aki haladhatna akkor is, amikor neked várakoznod kell, akkor nem fog elférni. De ez már szimplán csak intelligencia, és kulturáltság kérdése.

2015.03.03. 15:50:11

A 4 kerekűnek mindig igaza van

lobster thermidor 2015.03.03. 15:57:56

@roli101:

Tökéletesen egyetértek!
Én Srí Lankáról mondhatnám el ugyan ezt. A bődületes forgalomban, ahol az a szabály, hogy nincsen szabály, mégis mindenki tudja a helyét. Bár a jármű legfontosabb felszerelési tárgya az erős duda, amit használ is mindenki, soha nincs anyázás ezért, és egy szemmozdulatból is megértik, hogy mit kíván jelezni a másik fél. Itt segítséget ad, ha valaki hangjelzéssel is tudatja a szándékát. Akár szemből is jönnek a forgalmi iránnyal a tuk tukok, vagy a robogók, kerékpárosok a forgalommal, de ennek ellenére alig történnek balesetek. Igaz, ott a 2 éves gyerekek, akár fiú, akár lány, már elöl a vázon állva a kormányba kapaszkodik, úgy viszi a szülő. Vagy akár három gyerek is jut egy robogóra iskolába jövet, menet, ezzel a módszerrel elég gyorsan belenőnek a forgalomba.
Nem csoda, hogy az átlagos turista, aki innen egy ilyen országba szabadul, elsőre még a sok helyen nem létező járdáról sem mer lelépni, és stressznek éli meg a városi, vagy országúti közlekedést. Egy biztos, hogy ott azt az autóst igen megbüntetnék, aki szándékosan akadályozni merné a kétkerekűvel közlekedőket. Mindezek ellenére csodás élmény egy ilyen országban motorozni, robogózni, mert az itthon megismert, főleg rosszindulattal, és agresszivitással átitatott közlekedés egy másik dimenzióját ismerheti meg az ember. 100 - ból 99 járműből, legyen az teherautó, vagy autóbusz átvigyorognak a kétkerekűt terelgető fehér arcra, mintegy elismerve a bátorságát. Komoly keménység, és átkozottul nagy forgalom van, de még a legnagyobb dugóban sincs rosszindulat, vagy szemétkedés a másikkal. Talán lehetne tanulni tőlük.

eßemfaßom meg áll 2015.03.03. 17:30:15

@lobster thermidor: Ha meg jófejként kicsit bentebb húzodok mert látom, hogy jön jobbról a bringás akkor én vagyok a köcsögtahó akitől nem tud elmenni balról a motoros, le kell rugni oktatásul a visszapillantóját.

Diopapa_sok 2015.03.03. 18:06:46

@GöTi: "Kedvencem az "autós" aki a piros lámpa előtt leelőz, amikor kerékpározom, majd gondosan jobbra zár. Már nem bosszant, csak elszomorít..."

Vagy lehet volt már olyan kerékpáros, akit majdnem kivasalt, mert a lámpánál a kocsival jobbra kanyarodott volna, mellette a biciklis meg egyenesen akart elindulni... (akit mondjuk addig észre sem vett, mert "előrecsorgott" az álló kocsisornál. Egyszerűbb "lezárni" és legalább onnan nincs gond.

2015.03.03. 19:16:59

@GöTi: "Akár kerékpárral, motorral, vagy gépkocsival közlekedik valaki, ugyanolyan joggal veszi igénybe a közutat."

Ugyanolyan joggal? Hülyeségeket beszélsz. Az autósok diszkriminálva vannak a motorosokkal és a bringásokkal szemben, magyarul ezeknek sok olyan dolgot engednek meg, amit az autósoknak nem. Valamelyik csimpánz jogalkotó mesélhetne erről, a kormány közeléből. Mondjuk a jogegyenlőség szempontjából...
A közlekedési szabályokat megalkotó/modosító áljogászok még a fogalmakkal sincsenek tisztában. Például, ha az agyhalott bringásnak megengedik, hogy egyírányú utcában forgalommmal szemben közlekedhessen, onnantól kezdve mitől egyírányú az az utca? Akkor motorral vagy busszal miért nem lehet behajtani?

J. Mutzenbacher 2015.03.03. 19:34:23

Autózok, motorozok, bicajozok, sétálni is szeretek. Azt tapasztalom, hogy bármilyen járművel (vagy gyalog) vagyok, az utóbbi években tök jól együtt tudok működni a többi közlekedővel. Ti, akik itt fröcsögtök, szerencsére úgy tűnik már
kihalófélben vagytok, és egyre több szomszédnak marad életben a tehene...

conmorientes 2015.03.03. 20:14:58

@BitPork:
Értelek én, vagyis nem. Mert a motornak pont ez a lényege. Ha motorozol pontosan tudod. Szűk látókörűség azt várni hogy ahol egy motor nyugodtan elfér ott a rajta ülő motoros mint közlekedő ne férjen el.

Az még szűkebb látókör hogy autósként, sőt motorosként sem ismered a Kreszt, amelynek a 36.§. 12) bek. 2010. január 01. napjától tartalmazza az alábbi szabályt.

Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, - előre sorolás céljából - kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.

conmorientes 2015.03.03. 20:18:50

@István Tamasi:

Mennyire jó is az hogy ennek megítélése felkent papjának születtél.

Ugyan már, autózom és motorozom. Bárki akar menni és biztonságosan elfér azt elengedem, ha egy egészen kicsit figyelünk egymásra és nem gondoljuk magunkról hogy mindenki helyett mindent jobban tudunk akkor lehet hogy a közlekedés is jobban menne....

BitPork 2015.03.03. 20:42:58

@walaki_aki: @conmorientes: Valamit tisztázzunk! A KRESZ rossz! Soha semmilyen körülmények között nincs senkinek joga valamihez az úton, csak mert azt valami hülye leírta. Ez vonatkozik az elsőbbségtől kezdve az egy nyomvonalúaknak kedvező hátrányos megkülönböztetésre is.
Marhára elegem van abból hogy mindenki takarózik mindennel ami a joga, de azt a belátást és kitüntető figyelmet amit ezek alapján megkövetelnek, valamiért magukra nem nézve nem tartják kötelezőre.
Soha nem megyek a sor elejére a robogóval. A sáv közepén megyek, igyekszem felvenni a fogalom tempóját ( ha 60 akkor annyi ). Az meg aki szerint a jobbról előre haladás a mai úthálózaton nem életveszélyes, és pláne nem akadályozza utána a kátyúk kikerülgetésével az elinduló forgalmat ( ne adj isten nem tartja fel, és okoz a KRESZben is büntetendő indokolatlan fékezést és/vagy hirtelen irányváltást pl a gyenge kismotor és/vagy bicikli), szimplán túl nagy kihívásokkal küzd intellektuális téren.
Ki tudja , lehet h a módosítás jegyzőjének is az lett volna a szándéka hogy pusztuljon a férgese, végre?
Érdekes hogy amikor városon kívül elengedem a motorosokat, akkor bezzeg a jobbra lehúzódást meg az indexelést b@sznak megköszönni...
Erről ennyit.

Laci1982 2015.03.03. 21:31:15

a motorosokat nemhiába utálja mindenki......nagy százalékuk egy minden szabályt leszaró arrogáns kivagyok-énvagyok-motorosvagyok hólyag.......figyelj rám akkoris, ha ide oda cikázok, ha 250nel hasítok, ha egykerekezek, ha dühömben letöröm a tükrödet és elhúzok, ha kocsisor között szerencsétlenkedve neki borulok az autódnak és megkarcolom, stb....hát torkon szarom őket!!!! Van egy kevés kivétel, a többi meg úgyis elkezd már megint hullani nemsokára mint ősszel a falevél hálistennek............

eßemfaßom meg áll 2015.03.03. 21:34:13

@conmorientes: ezt a részt felejtik el gyakran a motorosok:

"a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre,"

Ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek takarodnia kell a sáv másik szélére ha jön a motoros hanem azt, hogyha megvan neki a hely a biztonságos elhaladásra akkor megteheti.

GöTi 2015.03.04. 07:04:26

@Jules Verne:
Ha a gépkocsi is olyan keskeny lenne, mint egy bringa, nem kellene egyirányúsítani az utcát. Nem minden egyirányú utcába hajthat be szemből a kerékpáros, csak ha tábla jelzi.

"az agyhalott bringás" az "autós" megfelelője - amennyiben nem az összes kerékpáros közlekedőt gyaláztad.

" Mondjuk a jogegyenlőség szempontjából..." Arról mi a véleményed, hogy pl. Miskolc és Bp. között a 3-as úton tilos kerékpározni, pedig a motorizáltaknak párhuzamosan ott van az M3-as is?

eßemfaßom meg áll 2015.03.04. 08:58:46

@GöTi: "Nem minden egyirányú utcába hajthat be szemből a kerékpáros, csak ha tábla jelzi."
és ez az a része a szabálynak amit szeretnek nem tudni a kerékpárosok.

István Tamasi 2015.03.04. 09:41:27

@conmorientes:
Nem vagyok semminek sem a felkent papja. Azt sem gondolom, hogy mindenkinél jobban tudok közlekedni vagy jobban ismerem a közlekedési szabályokat.
Azonkívül saját magadat cáfolod: Azt írod "egy egészen kicsit figyelünk egymásra" viszont a szlalomozó, sebességtúllépő motorosok nem figyelnek a szabályosan közlekedő autósokra - hacsak annyiban nem, hogy számítanak az ő passzív vezetési stílusukra - hanem erőszakos agresszív módon csak a saját előbbrejutásukra figyelnek és teljesen figyelmen kívül hagyják a közlekedési szabályokat.
A szabályok arra is szolgálnak, hogy a közlekedők számíthassanak arra hogy a másik közlekedő is betartja azokat !!
Na ezért írtam azt amit.

István Tamasi 2015.03.04. 09:47:17

@BitPork:
Valamit tisztázzunk!
Soha senkinek sincs sem jogi sem erkölcsi alapja megsérteni a KRESZ-t csak mert ő azt - akár alappal akár alap nélkül - rossznak tartja!
A KRESZ - mint commorientsnek is írtam - egyik fontos szerepe /amit nagyon sokan elfelejtenek / az, hogy bármely közlekedő számíthasson arra, hogy mások is annak betartása szerint közlekednek.

eßemfaßom meg áll 2015.03.04. 10:53:47

@István Tamasi: "bármely közlekedő számíthasson arra, hogy mások is annak betartása szerint közlekednek. "

Pontoson, ez lenne a lényeg és ezt szarják telibe a motorosok amikor 200al huznak el egy kocsisor mellett országúton majd dühöngenek ha valaki kielőz eléjük. Senkinek nem kell arra számitania, hogy a semmiből egyszercsak megjelenik egy a megengedett sebesség kétszeresével közeledő tárgy ami a mérete miatt ráadásul a visszapillantóban se igazán vehető észre messziről.

BitPork 2015.03.04. 12:47:15

@István Tamasi: Baaaaaah! Majd ha leázott a biliben a bőr az ujjadról, esmét beszélhetünk. Erkölcsi alapot emlegetni egy olyan országban ahol illegitim még az alkotmány is, nem beszélve az ebből következőkről...

István Tamasi 2015.03.05. 08:55:31

@BitPork:
Az ön hozzáállásával közlekedni ön- és közveszélyes.
Egyébként azzal egyetértek, hogy az alkotákolmány nem teljesen legitim, de ezt a szemléletet akkor sem szabad átültetni a közlekedésbe mert ez egyparagrafusos KRESZ-hez vezet: "Annak van igaza/elsőbbsége amelyik járműben több a vas". Azért tettem idézőjelbe nehogy valaki azt gondolja ez az én véleményem. Attól, hogy enhén szólva is ocsmányság az egész mai magyar politika azt nem szabad átvinni az utakra, mert akármelyikünk, beleértve a gyerekeinket, életébe kerülhet.

BitPork 2015.03.05. 10:12:58

@István Tamasi: 97 óta vezetek( 96 de ott csak pár hónap volt) legkevesebb évi 40'000 km-t teszek meg. Eddig volt 2 balesetem, mindkettőben vétlen voltam. Ezen felül parkoláskori karcok voltak. De én vagyok az ön és közveszélyes...
Semmit nem vittem és viszek át az utakra, csak arra utaltam hogy erkölcsről beszélni közlekedésben van annyi értelme mint a citált alkotmányra hivatkozni, mikor annak léte kérdéses.

István Tamasi 2015.03.05. 10:54:31

@BitPork:
/96-/97 óta, öcsike? Én 69 óta. Jöhetsz lemosni a kocsimat.
Én pedig arról beszélek, hogy kölcsönösen vigyázni kell egymásra és a kölcsönösbe beletartoznak a szlalomozók, szabálytalanul előzők és a gyorshajtók is. Régen volt egy - ma marketingnek nevezhető - kampány "Vigyázzunk egymásra" meg "Mindenkit hazavárnak" címmel, mert egy balesetben kiszámthatatlan hogy kit visznek el tepsiben vagy hordágyon a helyszínről. Én erről beszélek és nem politikáról /aminek a mai állapotáról egyébként egyetértek veled/.

BitPork 2015.03.05. 16:03:32

Az hogy mikor szereztem meg a jogosítványomat, milyen korrelációban van a korommal? Csak úgy kérdem.
Azt viszont kikérem magamnak, hogy öcsikézzen!
A vigyázzunk kampány nem csak az autósokra vonatkozik, bármennyire is szeretné jó pár ember és - sajnos a törvényhozók is - csak őket felelőssé tenni minden bekövetkező sajnálatos esemény miatt! Jó lenne olyan világban létezni ahol mindennek meg van a következménye. Ha cikázik, akkor Ő a felelős, nem számít hogy autóval ütközött. Ez kellene hogy vonatkozzon a gyalogosokra is: ha lelép, az autósnak nincs felelőssége. Pont. Persze könnyebb abból kiindulni hogy akinek kocsija , van pénze mindenért tartani a hátát.
süti beállítások módosítása