Betöltés...

Magyar márkák:
a Pöttyös Túró Rudi

Részvétel



Néphang

Taggyűlés

adrenalin (286) Adrenalin (45) ambient (224) app (17) array (273) augmented reality (11) autó (24) billboard (14) botrány (10) coca-cola (19) condom (20) dm (10) durex (16) élményhajsza (1004) erotika (20) facebook (35) film (163) foci (12) gerilla (12) heineken (10) heti 1 szex (58) humor (47) ikea (15) internet (65) játék (11) közösségi média (14) kreatív (48) lapszemle (21) mcdonalds (13) microsite (13) mobil (15) nsfw (16) online (25) plakát (13) print (97) profile (29) reklám (878) samsung (10) sör (21) sport (14) szex (12) társadalmi célú (63) trendvekker (66) tv (14) vicces (21) viral (60) vírusfilm (56) vírusvideó (12) volkswagen (11) youtube (12) zene (24) Összes tag

Impresszum

Az ADrenalin olyan marketing - kommunikációs megoldásokat mutat be, amelyek meggyőződésünk szerint egyedileg és/vagy koncepcionálisan fogyasztói márkaélményt generálnak. A blog rendszeresen közöl interjúkat profi kommunikációs szakemberekkel a média minden területéről, foglalkozik egy-egy iparág kommunikációjának trendjeivel, és a legjobb hazai digitális reklámokkal. Célunk, hogy napi áttekintést nyújtsunk a digitális médiák aktuális folyamatairól.

Köszönjük, ha véleményeddel, szavazataiddal hozzájárulsz Te is ehhez a munkához.

Szerkesztőség

– 2010-09-10 – Címkék: array – írta: ad-renalin

Mi kell a Facebook rajongóknak?

2010-09-10 – Címkék: array



Egy nemrég készült kutatás szerint a Facebook felhasználók nem csak az ismerősök és a szórakoztató tartalmak miatt látogatnak el a közösségi oldalra, hanem a különböző promóciók, nyereményjátékok és akciók miatt is – legalábbis ezek állnak a háttérben, amikor lájkolnak egy rajongói oldalt. Jól tetten érhető ez a viselkedés idehaza is, hiszen az elmúlt hónapokban indult spam-nyereményjátékokra több százezren jelentkeztek és jelentkeznek még a mai napig, ezzel is bővítve a sokszor teljesen inaktív rajongói oldal táborát.
 
 
A kutatás szerint külföldön csupán a felhasználók harmada kedveli azért a márkákat, hogy naprakész híreket és új termékmegjelenésekkel kapcsolatos infókat kapjon. Íme, a részletek:
 
 
Tehát ez azt jelenti, hogy a márkáknak mostantól csak és kizárólag leárazásokat és promóciókat kellene szervezniük az oldalakon? A válasz: nem. Itt van néhány ok arra, hogy miért nem hasznos hosszútávon csak kuponokkal és játékokkal operálni:
 
- Az emberek ideig-óráig élvezik a nyereményjátékokat, de ha túl sokat kapnak belőle, könnyen belefáradhatnak. Nincs annál zavaróbb, mint amikor minden bejegyzésben játékra buzdítják, szinte utasítják az embert.
 
- A nyereményjátékok a rajongótábort növelik, a márka iránti elkötelezettséget már nem biztosan. Egy valamire való oldalon az admin beszélget, kérdez, figyel és válaszol. Nem tekinti marhacsordának az embereket. Megpróbálja úgy átadni a márkaértéket, hogy közben szórakoztat és tanít, nem csak versenyeztet. Ha nem így tesz, csupán elpazarolja a büdzsét, amit a kuponokra és nyereményekre fordított. (Persze a rajongók „örökre” ott maradnak, később is lehet velük mit kezdeni, de az első benyomás – mint mindenhol máshol – itt is nagyon sokat nyom a latba.)
 
- Ha konkrétan rákérdezünk, a rajongók mindig azt fogják mondani, hogy szeretnek nyereményjátékokban és promóciókban részt venni. Mindazonáltal a nagyrészük erre akkor is vevő, ha a márka site-ján kell engedélyt adni az ilyen tartalmú email-ekre.
 
- Amikor a fogyasztók célirányosan keresnek ilyen kedvezményeket, csupán 17 százalékuk használja a Facebook-ot. A többség megmarad a keresők használatánál, illetve az erre szakosodott nyereményjáték-gyűjtő oldalaknál.
 
- A lista tetején lévő 40% főleg azokból a fogyasztókból áll, akik folyamatosan keresik a legjobb ajánlatokat és lehetőségeket, függetlenül attól, hogy milyen márkáról, termékről vagy szolgáltatásról van szó. Mindegy, hogy ez a te Facebook oldaladon, vagy bármilyen más csatornán történik.
 
Az ábrából kiderül, hogy a kutatásban résztvevők több indokot adtak arra, miért is lesznek rajongói egy oldalnak. A kérdőívben minden okot meg kellett jelölni, és bizony sokszor tényleg csak a nyereményekért kattintanak arra a bizonyos gombra. Persze akkor is sűrűn lájkolnak, ha nincs szó nyereményekről és akciókról, csupán világgá szeretnék kürtölni, hogy szimpatikus nekik a márka. Belőlük is nagyon sok van.
 
Az egyik legmeglepőbb adat, hogy csupán 13 százalékuk szeretne párbeszédbe elegyedni a márkával. A kutatás sajnos nem ad erre magyarázatot, ellentétben egy amerikai blogerrel, aki szerint a fogyasztók általában véve nem akarnak beszélni a márkákkal. Érdekes felvetés, érdemes beleolvasnii!
 
Végső gondolat
 
A felhasználóknak általában véve más és más motivációja van a márkafanná válásban. Az biztos, hogy van foganatja a játékoknak és ajándékoknak, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy miért is jött létre a Facebook. Aki nagyon szeretne nyerni, az feliratkozhat a márka hírlevelére vagy a Twitter csatornájára. De a Facebook más, eredetileg önkifejezésre, párbeszédre és szórakoztatásra találták ki – lehetőséget adva a márkáknak, hogy közelebb kerüljenek az emberekhez. Épp ezért, ebből a megközelítésből érdemes rajongói oldalt indítani, még ha időről-időre be is iktatunk néhány nyereményjátékot. Nektek mi a véleményetek, tapasztalatotok?

 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr42685299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.