A McDonald’s melegeknek reklámoz

Érdekes kezdeményezésnek lehetünk szemtanúi ebben a francia McDonald’s reklámfilmben, amely kifejezetten a homoszexuális embereket szólítja meg. Az ötletért felelős Euro RSCG reklámügynökség a spotot felrakta a Youtube-ra is (angol felirattal), hogy az amerikai piacon is megnézhessék az állampolgárok – akik a tévében sosem fogják látni, mivel ott nem merik leadni.
 
És mint azt sejteni lehetett, az amcsik és a kommentezők egyből egymás torkának estek. Valaki a melegeket szidja, van, aki a Mekit és a franciákat, és vannak olyanok is, akik mindenkit. De ez nem olyan meglepő, hiszen a gyorsétterem-lánc effajta próbálkozása már korábban is nagy port kavart az intoleráns körökben. De ennyit a körülményekről, most vegyük szemügyre egy kicsit a reklámfilmet!  
 
Nagyon nehéz megfogalmazni, hogy mit érzünk, hiszen külső szemlélőként próbáljuk megérteni azt, amit igazából csak a melegek érthetnek. Elsőre nem tetszett a spot, ám másodjára már láttunk benne fantáziát. A 45 másodperces történetben bepillantást nyerhetünk egy fiatal fiú titkába, amit rejteni próbál a külvilág és az apja elől – nem nehéz kitalálni, hogy mi az. Az apuka szavain és életfelfogásán keresztül érezhetjük, hogy mennyire lehetetlen helyzetben van a srác, akinek esélye sem lenne, hogy apja elfogadja. Ellentétben a McDonald’s-al, ahol mindenkit szívesen fogadnak; „Gyere, ahogy vagy”, szól a film végén a fősor. És ennyi az egész. Nincsen benne rózsaszín Ronald McDonald, provokatív jelenetek és semmilyen sértő momentum, mégis sokan kiakadtak rajta.
 
De az agresszív és buta hozzászólásokon kívül vannak más, sokkal "szakmaibb" vélemények is a világhálón. Sokan erőltetettnek és/vagy ellentmondónak találják a filmet. Szerintük többre mentek volna, ha egy meleg párt mutatnának, akik a Mekiben mulatják az időt, vagy ha a srác egyszerűen bevallaná az apjának az igazat. Minden bizonnyal az is egy járható út lett volna, ám akkor elveszett volna az a megfoghatatlan valami a filmből, ami többé teszi egy átlagos, kiszámítható reklámnál.
 
Nem biztos, hogy egy olyan történet volt a legjobb választás, ahol egy melegnek rejtegetnie kell a másságát, de biztosra vesszük, hogy sokan vannak még ilyen cipőben – főleg az olyan fiatalok, mint a filmben lévő fiú. És lényegében itt van a kutya elásva, hiszen a film nem a melegeket, hanem a fiatal melegeket próbálja megfogni. Ha úgy vesszük ez is csak egy szegmentálás, aminek van értelme a multi részéről. És, hogy mit nyújthat a gyorsétterem egy identitásával küszködő gyereknek, azonkívül, hogy felhizlalja? Semmit. Nekik pont elég, ha bemennek egy Big Macre.
 
Kíváncsiak vagyunk, hogy ezek tükrében nektek mi a véleményetek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr262685219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása